Spennende kveldstur Blimsanden - Roald





Noe impulsiv tur. Hadde egentlig tenkt å trene teknikk på Blimsanden. Men siden ingen andre kunne så tok jeg turen til Roald istedet. Mye liv i sjøen idag. Bare 6-7 meter fra kajakken dukket det opp en sort finne på en ca 40-60 cm i diameter. Fikk sett at den forsvant i dypet igjen. Kunne ligne på en pigghå, men den var borte på noen sek. Ble litt skeptisk til å krysse strekket, men ventet litt for å se om det var flere. Tok sjansen da det såg stilt ut. Dønningene var jo også ganske bra der ute. Trodde egentlig det var litt stillere.

To nyskjerrige seler dukket opp og ville leke litt. Hadde lånt kamera idag og det var noe i det treigeste laget. Skal kjøpe nytt i morra, da mitt gamle fantastiske Ixus gikk av med pensjonen på kajakkurs i helga. Kunne vært noen flotte blinkskudd!

Noe sliten i armene da jeg padlet ganske raskt over fjorden. Må jo innrømme at jeg snudde meg et par ganger. Men sjansene er små for at fisken intresserer seg for meg. Nei da er selen mye mer nyskjerrig:) En herlig tur så absolutt!

Følge : Just me
Vær: 6-7 m/s nordvest
Opphold
Tid: 2 timer ca

Kommentarer

  1. kae, mobba du kameraet mitt?;)siv

    SvarSlett
  2. eh.....neida..det var sikkert et annet kamera jeg lånte:):) men tusen takk og hjertelig for at jeg har fått lånt ditt:) fikk reddet siste dagen på kurset:)

    Hvordan gikk det med kajakken din, bytta du den eller?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)