Dei første høstfargene.



Det er sent på ettermiddagen i det jeg kjører oppover den smale fjellveien med løv og bjørkeskog på begge sider. Det aller første løvbladet kommer dalende ned mot bilvinduet. Et eneste lite løvblad med budskap om høst. I det jeg løfter sekken på ryggen og tar første stegene på den smale grusveien, kjenner jeg det også. Denne friske klare luften du aldri får nok av. Første tegnene hadde kommet og vi nærmet oss det som for meg er den vakreste tiden i fjellet. Det rødgule drysset som gir enger og fjellsider en egen varme, hadde begynt å spre seg utover. Moderjord skulle pynte seg og jeg var spenna klar til å ta del i høstfesten.

Målet var en liten dal som levde sitt eget rolige liv uten stier og råser. Bare noen tilfeldige dyretråkk viste vei en stund, før det igjen forsvant uten mål og mening  i en helt annen retning. Det var uten tvil noen med god luktesans som hadde laget disse tråkkene.  Vi snuste oss langs tråkket så godt vi kunne etter en bra teltplass. Ved utkanten av dalen ved fossen slo jeg siste teltplugg i jorden.

 Nå skulle kaffekjelen fyres opp. Mens solen gikk ned hadde jeg late timer foran bålet. Nattefrosten krøp seg nærmere og nærmere bålet jo senere det ble. En kald natt i dalen som lå på 1000 høydemeter. En varm natt i soveposen.  Mens flammene fra bålet ebbet ut, var elvebruset den siste lyden jeg hørte før søvnen tok overhånd. Sikkert med et lite smil om munnen. Ved morgengry skulle vi ut å speide....





Hvor god bekledning du har er ofte det som avgjør hvor lang turen din blir. Tenk å være så godt kledd at du kan være på tur hele livet ditt:))






 Jeg hadde fått kjent på den første frostrimen og sett det første høstfargene. Tre eventyrlige dager satt godt i kroppen. Vi dro hjem til hytta å fyrte en kubbe i peisen bare for å forlenge turfølelsen litt til.....



(test)

Kommentarer

  1. Med mitt trimnivå er det rett og slett ikkje turmat heller haha...jaja vi er forskjellige og kanskje dei kan vere aktuelle seinare i kurløpet:-)) Takk allikevel for deling:-))

    Klem jannetove

    SvarSlett
  2. Nam, dissa kjeksa såg gode ut! Bra komentar fra Kristine, hihi:) Ej he ei større kakeboks, magen min;) Den e vansklig og slå...

    SvarSlett
  3. :)) Jeg er overbevist om at det ramler en i tursekken på mine små turer også Janne Tove, bare for kosen sin del:))) Dem smakte iallefall kjempegodt:))

    Ha ha Caroline når lo vi godt!! Da tenker vi babissen hadde blitt aktiv da:)))

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hyggelig kommentar inne på min blogg. Så mange vakre og flotte bilder du har her.

    De kjeksa såg også VELDIG gode ut ,så de tror jeg at jeg skal prøve å bake en dag ;-)

    Ha en fortsatt fin onsdagskveld...

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  5. Dei kjeksa såg og høyrtes veldig gode ut. Trur eg må prøve ei oppskrift eg og:) Kanskje det blir oftere tur:)

    Turid

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)