Jeg, havet og friheten ♥

Et åretak mot frihet og solen får sjelen til å smile!
 Flyte rundt.....bare ligge å se. Et lite blikk til en av favoritturene Gamlemshveten rett foran.
 En liten tur på land for å lete etter skatter.
 Så glemmer man tiden:)) og skatter...))
Stakkar liten som endte opp i fjøren slik.
 Sitte på en fjørestein helt stille og bare skue utover høre små bekker sildre.
 Små makkemumier som sikkert har vært oppe å tittet på solen. 
Den lille havnen på Roald.
Og slik sluttet dagen her ute på øyen...uforglemmelig vakkert.

- - - - - - -

Våknet til en savnet vakker dag og selv om kroppen tilsa at jeg ikke
skulle ut og padle idag var jeg helt urokkelig.
Idag skulle jeg på sjøen uansett og det var på tide. 

Så fantastisk godt det var å sette kajakken på sjøen,
høre de første lydene av åren som pløyer vannet.
Kjenne kajakken som skyter fart og tar meg akkurat dit jeg selv vil.

FRIHET
den fantastiske friheten.

Saltsmaken, duvingen, fuglelivet og sjølivet som av og til 
titter opp og ønsker meg velkommen tilbake.

Solen varmet men vottene var gode å ha likevel.
- - - - - -
VÆRET:
Vakker blå himmel
to små  m/s 
Ca 2 times padling.

Da måtte jeg hjem å pleie kroppen.
Og følte jeg meg litt bedre??
Veldig fornøyd og litt bedre:))

Kommentarer

  1. rett og slett nydelig ;)

    og DU vi er BERRE så misunnelig - alle sammen

    monikaklemma

    SvarSlett
  2. Bildene dine - og ordene dine får tårene til å sprette...:'-)

    ikke fordi det er trist...

    men fordi du berører!!

    Du er verdifull, og du rører ved strenger som setter i sving hele orkesteret av følelser og stemninger!

    flott slutt på en kveld sammen med kjekke nabo-tause'....:>>)

    Tusen takk!

    SvarSlett
  3. Ser ut som du har hatt en vidunderlig tur...jeg kunne kjenne på følelsene du beskriver ( ørlite misunnelig)... så ilte rett inn på den lokale kajakklubben sin side og meldte meg på våttkortkurs i april. Her oppe er det jo enda full vinter :)

    Ha ei fortsatt flott helg, og takk for at du deler og inspirerer :)

    SvarSlett
  4. Ja dere kan tro det var nydelig vakkert og en fantastisk følelse og få sette åren i sjøen igjen:)))

    Vi alle krysser for fantastiske dager fremover:)))

    Klem klem:))

    SvarSlett
  5. good to see you back on the water, it has been a while...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg