VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

onsdag, mai 09, 2012

Padling i Dragsundet - Storfjorden - Skodje

Storfjorden og Jannicke i sikte. 
 Men vi holdt oss til planen og padlet etter ei stund tilbake til Dragsundet og innover mot Skodje.
 Utrolig mye blåskjell i Dragsundet.
Den lille øyen midt på er Brennholmen. Dagens lunsjmål.
Blåhimmel, kakao, G-35 og norske flagg....:))
 Matpakken smaker som alltid fantastisk ute i naturen og ekstra godt under blå himmel i godt selskap.
Ja slik kan en sitte i evigheter........
 Skyene som speiler seg i små dammer på land.
 Jannicke nyter siste solstrålene, og vi er tilbake til start.
Ja vi har hver våre oppgaver :)
- - - - - -
Skodjeområdet er en flott plass både for dykking og padling.
Den eneste gangen jeg har dykket der var en vakker dag midt på 90-tallet! 
Første gang jeg har padlet der, og det blir ikke den siste. 
Vakre holmer og viker ventet på å bli utforsket av nyskjerrige tauser.

Eneste en må passe seg for om en er litt fersk i kajakken er strømmen. 
Vi padlet først ut mot Storfjorden gjennom Dragsundet. 
Midt under broen var strømmen ganske sterk da det også floet. 
På returen fra Storfjorden var strømmen og motvinden tilsammen
også ganske sterk og vi fikk virkelig padle på.
At vindbyene som kom var opp i 7-8 m/s er jeg ganske overbevist om. 

Vi padlet inn til Brennholmen idag for å nyte en god lunsj.
Så fantastisk å sitte på svabergene og bare la tanker og ord 
flyte sammen med likesinnede. 
Jo, vi fikk påfyll begge to idag!
Takk for en super tur igjen Jannicke:))

VÆR:

4°0 mm Svak vind, 3 m/s fra sørøst
Det var nok mer en 3 m/s:) kanskje 5 m/s på det jevne tenker jeg.

La ut ca kl 10.00 tilbake kl 13.55.

4 kommentarer:

  1. SMASK <3

    gukko, ej gleda mej til en tur på bølgene!!

    Takk for at du tok meg med:)

    SvarSlett
  2. Ja du kan tro vi kose oss:)))

    Fullt batteri da vi kom i land:)))

    :))

    SvarSlett
  3. Såååå nydelege bilder ;) mannen min og eg padlar også, og har lyst til å padle her... Fint om du kan legge ut kart på turane dine :) Klem frå ANE

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)