VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Padletur Valderøy - Alnes - Havsteinen.


Kl er ca 10.30 og vi legger ut fra nauste til Jannicke....HURRA!! Jannicke og Lilli i teten!
Lillis første havtur..stolt, gira og veldig flink!
Ja vi elsker å padle i havet....havet var rolig på valderøysiden. Litt mer sjø ute ved Alnes.
Jannicke med Godøy og Havsteinen i sikte.
Bauen min i sikte, med Alnes foran. 
Fint å gå i land på sørsiden av Havsteinen. Også noen fine plasser på østsiden.
Men hvor ble Lilli av......
En liten sjark forbi Tangen på vei hjem med dagens fangst.
Hvile i havet...mens man venter på en godbit eller to.
Fint å gå iland på Havsteinen. 
Så nærmer vi oss tilbake til start. Valderøyfjorden var blikkstille. 
Og slik sluttet dagen, men det var her på Roald og mange timer senere.

Vi la ut ca 10.30 og var tilbake 14.30.
En liten men innholdsrik tur.
Vi inntok lunsjen på Havsteinen med lyden av
bølgeskvulp og fugleliv i solskinnet.

RUTE:
Valderøy - nesten Alnes, snudde ca ved Vindsneset. Tok lunsj 
på sørsiden av Havsteinen der vi også gikk i land.
Utrolig mye fugleliv og en super teltplass.
På vestsiden av Havsteinen padlet vi forbi Skarvehamaren.
Det ytterste punktet mot Godøy (sør) heter Tangen.

VÆR:
10° 4 m/s nordøst.
Alle vet jo at det var blå blå himmel idag:):)
Fin sjø og ute ved Alnes bydde på havet på 50 -60 cm fine bølger.
Sikkert fra nordavinden igår. 
- - - - - - 
SÅ HELDIG SOM JEG VAR IDAG RINGDE JANNICKE IDAG Å  BYDDE PÅ PADLETUR SAMMEN MED HENNE OG LILLI.
HAVET LÅ ÅPENT OG VENTET PÅ 3 GLADE EVENTYRERE  OG VI SATTE KURSEN BLIDE OG FORNØYDE TIL ALNES.
TIL ALLE SOM TRENGER LITT EKSTRA TERAPI DER UTE.SÅ ER PADLING DET MEST PERFEKTE DU KAN GJØRE!
DE SMÅ TURENE KAN ABSOLUTT VÆRE STORE:)

4 kommentarer:

  1. Skulle ønske jeg hadde tid til overs, men akkurat nå er agendaen full og jeg er litt tom.
    Men noen dager med sol fyller tappede energilager!

    Herregud, det er jo SOMMER jo :-)

    Flott tur, og jeg ser jeg har noe å glede meg til:)

    Nyt havet Jill! NYYYYT <3

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Herlege bilde! Håpar det vert mange slike dagar i vekene som kjem..:o)

    SvarSlett
  4. Jeg nyteeeer:) og drømmer om så Lene sier at det må bli vekevis med slike dager:) eller dagevis med slike veker... solstikk, trett eller begge deler...

    Gjesp, natta jenter:))

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)