Koordinatpadling ved Langevågsholmene.

 Vi startet 0800 fra en stille og sommervakker Ålesundby. MAUD ligger ved det røde bygget.
 Og tokke med Maud utover sjøen en slik morgen er fantastisk flott. Og alle gleder seg.
Det gamle sjøhusene prøver fortvilt å holde på verdigheten og speiler seg vakkert i sjøen.
 Et mulig lunsjsted til en annen padledag i like stille sjø:))
 Arne tar siste finpuss på kartene.
 Så en liten gjennomgang som alltid. 
 GPS hodebry! 
 Førstemann i sjøen. 
 Denne holmen var oppbevaringsted for granater i sin tid. Bryggen har nok sett bedre dager.
 Da har alle kommet i sjøen og vi gjør klar til start.
 Første pulje ute. Gikk ut med 5 minutts mellomrom. Gutta viser såvidt der fremme.
 Mens jeg rekker å nyte utsikten til Lesten, Godøy ( høyre ) ute i havet et par sekunder. 
 Ja sukk for en utsikt.
Et havsalt selvportrett og jammen så jeg ikke både kamera og kajakken i solbrillene:)) Du store!!
Hm her var det lite styretak fra teknikken igår:)))
 Flatholmen om jeg har lest kartet rett.  Rett før Gåsholmen som var sluttpunkt.
Karene var dyktige og fant alle 5 punktene uten problem. Fint å sitte i Tahe`n igjen:))
 Mye idyll i skjærgården ved Langevågen. Tror jeg må hit flere ganger. Stille rolig sted.
 Da er det å ta farvel med karene som skulle videre til Trandalen og å kjøre en knallhard Triathlon.
 Hade gutter, hade Maud og hade Arne:)) ha en fin helg! 
Og mens jeg venter på skyss i stille minutter på en enslig kai i gavelen dukker denne flotte opp.
- - - - - -
I stille morgen timer ruslet jeg i redningsvest og padleåre for
å treffe gjengen fra i går. Mer padling stod på agendaen.

Idag var det bare jeg og karene i sjøen. 
Konkurranse ånden var stor da gjengen skulle padle på koordinater og tid.
Jobben min var å se at alt gikk greit og med slike flinke karer var jo det ikke noe problem. 

VÆR:
Flau vind, 2 m/s fra nord
13°
opplett og herlig sol
en perfekt dag i sjøen. 
- - - - - - 

LANGVÅGSHOLMENE ER VAKRE, STILLE OG SPENNENDE MED MYE
FUGLELIV. FOR EN SKJÆRGÅRD. TIL OG MED NISENE VISTE SITT VAKRE ÅSYN IDAG.
OG VI AVSLUTTET MED VERDENS BESTE ELGPØLSER PÅ GRILL. 


Vel hjemme, sovnet jeg utslitt på balkongen til denne utsikten. 
Så utrolig godt det er når solen varmer.

En fin helg til deg!
Kan vi alle krysse fingrene for at været varer en liten stund.

Igjen takk for en fantastisk dag.
For en arbeidsplass 


Kommentarer

  1. Absolutt fantastisk nydelige bilder!
    Du er eksepsjonell, Jill!

    Vakkert, vakkert, vakkert!

    Takk!!

    (...nå prøver jeg å legge inn noen få bilder av en venn som falt i døden... jeg sliter, men vil så gjerne gi han en siste hyllest før jeg tar en stille uke...)

    God klemm - jeg kommer tilbake :)

    SvarSlett
  2. Flotte bilder fra noe som ser ut som har vært en herlig tur.

    Riktig god helg. :o)

    SvarSlett
  3. Nydelig å bli med på "bilde-tur" også - bare så vakkert og så god stemning i bildene dine..så takk for turen!:)Hilsen Else Britt

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg