VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

torsdag, juli 19, 2012

4 topper og 4 fjellgeiter ♥

Fra høyeste toppen Sandhornet 909 moh.  2 bente og 4 bente oppførte seg eksemplarisk!



  

 Rakel in photo action...hun sover ikke..på siste bildet:))

En fjelltur om to bloggvenniner:)

Fire topper på en ettermiddag...puh!! Men med slikt turselskap ble det eventurlig!
Rakel inviterte og jeg takket ja med stor entusiasme! 
Noen få ganger i livet treffer du mennesker du virkelig føler du har en 
god connection til! Og man treffes på mange plan...ikke bare turplanet:))
Slik er det med Rakel, raus, ærlig med en vakker sjel som stråler godt gjennom! 

Været lovte og løy. Den blå himmelen yr skrøt av skulle dukke opp
innimellom uteble helt, omtrent! Tåken hang over Sandhornet 909 moh 
og vinden var oppe i 12 m/s i kastene kjentes det ut som. 
Men som alltid har vi ekstra klær i sekken! 
Veldig fornuftig å skifte til tørre overdeler når man setter seg ned en stund.

Vi startet med å gå opp mot Grøthornet 747 moh,
deretter Sandhornet 909 moh og ved Rambjøra 816 moh er det to toppene ganske nære.
Bildene viser egentlig ikke terrenget så godt da tåken breiet seg overalt der oppe.
Tilsammen ble det noen høydemeter. Terrenget er helt supert å gå i og turen var på
ca 1 mil altså 5 gode fjelltimer opp og ned, opp og ned:)

Ørsta har et eldorado av topper og jeg ser frem til å besøke mange av dem. 
Mange flotte og majestetiske topper lå å gjemte seg i tåken. Bl.annet Saudehornet.

Vi avrundet turen ved Mosætra og Vallasætra. Sjur ( snille Rakelmannen) hentet oss ved bommen
fra Nupadalen. Han kjørte oss også til startpunktet oppom Brudavoll Gard som Rakel sier:)

Rakel legger sikkert ut i løpet av dagen.
SUB EODEM TECTO

Ganske sikkert på at Rakel, Selma, Nansen og jeg kommer til å treffes på tur igjen:))

Takk for en minnerik dag i fjellheimen og den gode samtalen på en fjelltopp Rakel.
Eller fjelltoppene:))) og takk for bildene du tok av meg!

NOTE:
Mange sauer der oppe som 
går løst! Så om du har en hund som liker
fårekjøtt så ha den i bånd:)) 


Du vet også du er mye på tur når du  sitter i bilen hjem 
og snur hode til venstre for å ta en slurk  av camelbak`n :))

8 kommentarer:

  1. <3 For en flott tåke-tur du har vært på da:)
    Hahaha.... og herlige bilder.... jeg så nesten helgal ut på det ene bildet, men det er hel-greit :)Hihi... Og selma var virkelig skiiit-fin!! Rare Sema-girl! Sjur lo godt, altså:))) Emil smilte:) Masse liv i bildene dine, Jill! Se så fin himmel du har fanget opp!! Kjempenydelig.... Bra det er et kart jeg holder på det ene bildet.... himmelen ser helt engleaktig ut :).... ser nesten ut som jeg leser i salmeboka....haha.... Jeg smiler og tenker tilbake på en GOD-GOD tur!

    Tusen takk for at jeg fikk følge deg og Nansen-prinsen :) KJempekjekt <3
    (jeg er litt ordløs.... men følelsene har ikke alltid ord... men følelsene er veldig gode!)

    KLemM <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var bare så utrolig kjekt å hilse på dere:)) Gleder meg til flere turer og det gjør garantert Nansen også:) Han har vært helt utslått idag:))

      Det er vi som skal takke for følget Rakel:))

      KlemM:)))

      Slett
  2. Så kjekt å sjå at du har fått deg tur i Ørsta-fjella i lag med herlege Marit! Betre turfølge kunne du knapt ha fått!

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig Tove:) Et bedre turfølge kunne jeg ikke hatt:) Fin helg til deg:)

      Slett
  3. Herlige bilder av en sprek gjeng!! Får så dårlig samvittighet for at jeg sjelden (les aldri) ser naturen fra den siden i virkeligheten. Gratulerer så mye med det nye barnebarnet! Så fantastisk!! Jeg skulle så gjerne tryllet dere hit og tatt fine nyfødtbilder!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tryll i vei Karin:))))) Aldri forsent å nyte naturen og du som er så innmari flink å ta bilder burde iallefall:))) ( et påskudd :)
      God helg til deg:)

      Slett
  4. Herlig!:)Både jentene og de to nusselige i pels!;);)

    SvarSlett
    Svar
    1. Iallefall en skikkelig glad gjeng:)

      God helg til deg:)))

      Slett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)