VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

fredag, juli 13, 2012

Romsdalseggen i tåke ♥







Fredag den 13 ble en fantastisk dag og det er godt iblant å føle seg så priviligert!

Finnes det noe mer fantastisk enn å få stå midt oppe på Romsdalseggen å få ønske
lille Sjur velkommen til verden! Dere kan tro det var stas! Og vi skrev 
velkommen til verden lille Sjur i boken. Enda et barnebarn i familien!
Vi er så utrolig stolte!!!

Turen til Romsdalseggen er et eventyr i seg selv. Entusiasmen vår var enorm der vi gikk
delvis klatret noen ganger krøp opp gjennom den tykke tåken som vi
egentlig ikke tok noe notis av. Savnet etter Nansen var stort men
noen utfordringer selv for en fjellvant kar. Kanskje neste gang:))
[ vi forhørte oss med lokalkjente og dem sa det var ok for en fjellvant hund, men pga ting og tang ble Nansen hjemme ]

Vått, glatt, slapsete og en fantastisk herlig tur! Denne blir det reprise på ganske snart.
Da helst med blå himmel og utsikt. For noen juv der oppe.
Man ser til Trollveggen og Trolltindan, Romsdalshornet og
Venjetindan og fjellene lengre borte, men ikke helt idag:))

Vi gikk fra Venjedalssetra, Isfjorden over Romsdalseggen og ned til Åndalsnes. 
Ruten går for å være krevende men det er noe som heter famililøypen også.
Vi hadde tenkt oss innom Blånebba som tar en time ekstra 
men siden vi ikke så noe tar vi den nesten gang. 

Estimert tid er 7 timer og vi gikk i rolig tempo på 6 timer. 
Ingen folk å se på egga så det var jeg, Jannicke og tåken.

Jannicke var fjelldronning på FJELLFESTIVALEN
som er der inne nå, for å holde foredrag om filmen sin og 
jeg kunne ikke si nei når hun ringte og spurde om jeg hadde mulighet for å være med:))

Takk takk for turen det var rett og slett magisk !!


7 kommentarer:

  1. Fyyyy søren, jeg sitter her med tårer i øynene: av Bevegethet og av Ooooopplevelse!!<3 ... har akkurat sagt farvel til venninner i natten...

    ...og så måtte jeg bare inn å se om du hadde lagt ut noe om turen DIN... og det hadde du! Og jeg får ståpels og enda mere tårer og jeg kjenner jeg vil glise i hele "tryne"! Så fantastisk... til tross for tåka:):) :)

    Du imponerer stadig vekk, og jeg ser mye mer enn jeg trodde jeg ville sett. Og disse brune nakne ryggene deres,...... hvordan får dere det til (uten sol...?):)

    Føler meg litt pinglete som ønsker fint vær på "turen vår", da....;)

    Men jeg føler du må bestemme hva du ønsker. Jeg kan godt følge deg i tåke, men tenker at det vil bli bedre i litt bedre sikt, for da får du glede av alle fjella rundt omkring<.9

    Men du bestemmer! Jeg har fri - tilogmed mandag. Så har jeg fri torsdag. Og lørdag har ferien begynt!! Jeg er klar som et egg!

    Ikke stress. Dette skal være nytelse og bare godt for hjerte og sinn! <3

    Bruk tiden!

    Kjærlig hilsen kona til Sjur... ja, du har fått en Sjur du også.... enda mere å få tårer av!! Hva er det som skjer:) Veldig festlig og spennende <3

    Kooos og kjærlig klem

    SvarSlett
  2. når du skrev om Romsdalseggen, måtte jeg bare slå opp på turen med en gang jeg kom på jobb..... det var ganske spennende å følge deg i tankene:)...
    og jeg som er oppvokst i Molde... har ikke vært på et eneste romsdalsk fjell.... fæææælt å tenke på...;)
    men det går an å gjøre noe med det:)

    SvarSlett
  3. Det høres ut som du har hatt en fantastisk tur. Takk for at du deler bilder og inntrykk med oss andre. :o)

    Gratulerer så mye med lille Sjur :o)

    SvarSlett
  4. WRÆÆÆ villja verre me!!!!

    SvarSlett
  5. Så fantastiske bilder fra en flott tur..til tross for tåke..tøffe damer!
    Ser bare herlig ut!:)

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)