VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

In love with Molladalen ♥







 En nydelig dag i Molladalen. 

Jeg elsker å gå i fjellheimen, være på vandring, nyte naturen.
Kjenne at høydemetre forsvinner bak meg.
Utsikten som åpenbarer seg. Fjellene som ruver. 
Fosser og elver som renner. 
Og det å få stå på en fjelltopp er en mega bonus!

Molladalen er absolutt en favoritt og det er ca 17 år siden 
jeg var her første gang og overnattet i telt.

Den gang våknet ca rundt 0500 om morgenen og tåken
kom opp gjennom dalen i et fantastisk syn. Jeg hadde en stille time for meg selv:))

Turen er vakker. Du går gjennom skog første delen en god stund
før stigningene starter. For hunder som ikke er fjellvant er det et lite parti 
en kanskje må dytte dem litt bak :)) Mye drikkevann oppover.

MOLLADALEN

Mange klatrere som teltet der oppe og 
i kikkerten så vi et par som hang i veggen. Vi satser på en telttur før vinteren kommer.
Turen over til Standal tok jeg i våres og den kan anbefales. Fantastisk vakker tur!

9 kommentarer:

  1. Så nydelig om Molladalen!
    Jeg var der for første gang i 1987..overnattet under "Reiulf Steen" og våkna av regndråper i ansiktet:)

    I fjor fikk jeg endelig klatret Bladet...

    Men det er jo ikke nødvendig å klatre der... inntrykket og alt det majestetiske opplever iallefall jeg allerede i "porten"... jeg måtte klipe meg i armen første gang... for et skue... og alt dette tar du så nydelige bilder av:)

    Takk og klemM

    ...og jeg gleder meg masse masse til tur :)

    SvarSlett
  2. Så mange flotte bilder! Så ut som en kjempe bra tur i nydelig natur!

    SvarSlett
  3. Jill, you like my paddling area but I LOVE your mountains. Terrain like that is where I really feel at home and camping up high is where adventure really is for me.

    SvarSlett
  4. Dette er nok et sted verdt et besøk ser det ut som på bildene dine :)

    SvarSlett
  5. Håper på en tur til Molladalen i løpet av uka - takk for inspirasjon!

    SvarSlett
  6. Takk alle:) Molladalen er helt spesiell:))

    SvarSlett
  7. Det er så mange flotte turmål her på Sunnmøre, og du er så flink til å bruke naturen her. Skulle ønske eg var like flink.
    Har ikkje vore i Molladalen på mange, mange år, ser at det er på tide, du inspirerer!
    Du tek alltid så flotte bilder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hjertelig takk Elviras:)) Du noe å glede deg til om du tar turen:)))

      :)

      Slett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)