VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Imbros Ravinen og Hora Sfakion







Dere kan tro det var fantastisk å ta på tursekken og turskoene!!!
Istedet for Samaria som var stengt pga ulykker ble turen lagt om til Imbros.

er en fantastisk tur og litt mindre trafikkert enn Samariaravinen.
Turen starter i landsbyen Imbros og ender opp i Komitades nede ved sørkysten.

Selv om det bratte fjellet som går opp fra Ravinen ga delvis skygge rekker
solen deg nesten uansett hvor du står midt på dagen. Hodeplagg er nesten påbudt!
For 2 euro kan du spasere gjennom den 8,5 km lange ravinen. 
Og ca etter 4 km sitter " The donkey boys" å passer at søppelet blir tømt og du får deg 
en raki om du skulle behøve det:)

Mangt et hjerte var risset inn både i trær og fjell 
Det smaleste punktet /stenada er 1,60. 

Bildet av meg og Patti fra Holland som har bodd her siste 6 årene, råkjører, guide og kollega. 
Vi ble skikkelig godt kjent under disse timene selv om hun ikke gikk ravinen sammen med oss. 
Kjempe hyggelig bekjentskap:) Og vi delte gode erfaringer.

Fra Imbros kjørte vi til  Hora Sfakion , en sjarmerende liten landsby helt nede ved havet
for å avkjøle det varme og slitne kroppene vår. Om vi hadde fått gått Samaria hadde vi
kommet til Hora Sfakion med båt. Man kan ikke få med seg alt:))

NOTE:
Ta med nok med drikke for her får du ikke fylt opp 
vannflasken før endepunktet. Da får du deilig friskpresset juice
av en kjempe hyggelig familie.  C -vitamin kvoten er iallefall på topp om dagen!

2 kommentarer:

  1. Fantastisk å se fargen på fjellet i det første bilde her. Så helt annerledes enn vårt her hjemme, ikke rart en fjelltur er spennennde. Nye veier å, en vet ikke hva en ser rundt neste sving, bare det Jill er topp :-)

    KOST! meg med bildene dine!

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)