Majestetisk utsikt på Vardane, Sula.

Man må bare smile på en fjelltopp, uansett liksom:)



Det beste er en fjelltopp med fantastisk utsikt hvor tankene får fritt spillerom og kaffen smaker ekstra godt!

Nansen har fått ny turvenninne:))
Kan man ane høstfargene så vidt? Jo, jeg tror det:) Vakkert, ikke sant?  Mot Eltrane.
 Og på den ytterste Ø, helt til venstre der bor jeg og Nansen.

Alt man kan se fra Vardane, eller Grøthornet (776 moh ) på Sula. En kan se hele 21 kommuner.
Fra Bremanger ( Hornelen ) i sør til Fræna (Talstadhornet ) i nord.
Og bak koppen min ser du de majestetiske Molladalstindene.

Ikke så rart at jeg og Nansen glemte tiden der oppe når det
er så utrolig mye vakkert å se. Vi startet på turen kl 13.00 og var nede 19.00.

Godt å få på tørr trøye og vindjakke,
så en god og varm kan nyte matpakken, en søt cappuccino
og denne fantastiske utsikten jeg aldri blir mett på helt alene med
Nansen, ikke en sjel å se! For en stillhet!

 Det er her folkens...her på fjelltoppene med frisk 
herlig fjelluft en finner roen og styrken.

Og med cappuccinobarter gikk 
vi glade og fornøyde ned igjen! 

Takk for turen Nansen:))

Kommentarer

  1. nydelig nydelig ...

    kor er her mon tro ?
    det virka iallefall ikkje så bratt som toppene her omkring ...

    vi har vært å prøvd litt på storefjellet,
    og eg feiga ut - rett og slett dritredd ...

    men det går vel fleire tog - ein anna gang kansje...

    morgenmonikaklemma

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne turen hadde du likt godt Monika. Det er Sulafjellet i Langevåg. Utrolig flott terreng å gå i:)) og ikke bratt i det hele tatt.

      Et lite steg i gangen og en dag står du på toppen Monika:) det er jeg sikker på:)))

      Jillklem tilbake:))

      Slett
  2. Jeg er så enig med deg, finner virkelig roen når en kan nyte utsikten og stillheten i fjellet. :o)

    Fortsatt god helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja denne roen i naturen er helt unik:)))

      Fin helg til deg også:)))

      Slett
  3. Heldige du som har slikt et kjekt turfølge, som ikke skravler hue av deg på tur, bare er så stille tilstede uansett. Skulle ønske jeg hadde en firbent kamerat jeg også, men anskaffer en seg hund bør en vel gå inn for oppgaven helt 100%.

    Fantastisk en fjelltur dere fikk Jill, og utsikten er som en drøm, en slik tur lever en lenge lenge på, helt klart!

    God helg til deg, bruk den til fornuftige ting :-) Anneklem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den beste vennen og ha:)) og som du sier så må man kan inn 100% for oppgaven, da får man en virkelig rolig og stabil hund, med litt fanterier da:))

      Vi er hjemme alene i helgen mens man og barn er litt her og litt der:)) Godt det også:))

      Jillklem:)

      Slett
  4. Nydelige bilder ♥ Jeg har ikke lyst til å se høstfarger nå jeg, venter på sommeren fortsatt jeg ;) Men det går sin gang uansett.

    Fin helg til deg og dine :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Karin:))) Høstfargene trenger seg på Karin. Selv om sommertemperaturen ( om en kan kalle 15 grader det) :)) Sommernorge på sitt beste:))

      Litt tidlig ennå, men som du sier, ja det går sin gang:)

      Fin helg til deg også:)

      Slett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg