VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Gourmet på vidda ♥




 Så stort kjøkken har jeg ikke hjemme. Jo større plass man har jo mer roter man:))) 
Det knitrer og jeg kjenner kaffe duftene .....

Langt der fremme litt til høyre skimter du så vidt Røros og kirketårnet.


Vidden byr på nydelig vær og vakre farger om dagen, og den
entusiastiske gleden ved å være ute på tur går rett i minneboken og .

Med sekken og hodet full av forventninger, ved og godsaker peilet vi oss inn på Skaret
som er et par times gange fra Skistugu. 

Og etter mye røring (veldig mye røring!!) og koking kunne vi nyte dette 
smakfulle gourmet måltidet med en langstrakt utsikt som aldri tar slutt.
Så snippe at slike dager har en ende.......men innimellom kommer det igjen...superheldigvis!
... fint å bytte ut brødblingsen med brunost en sjelden gang......:) 


Egg, smør, krem, sukker og lime
og på toppen blåbær.
Og den viktigste ingrediensen, ekte viddeluft.
røre røre røre

 Hjorte sodd
Gulerøtter, poteter, løk, erter, hjortepølse....
koke koke koke
♥ 
takk for denne vakre dagen

Once in awhile, 
right in the middle of an ordinary day, 
life gives us a little fairy tale.
 unknown

hurra hurra hurra!

18 kommentarer:

  1. Kristine jenta di :)lørdag, september 22, 2012

    Dokke Ser smashing ut :) !!! fekk litt lyst og verme dokke! :)) men trenge dokke heime (snart, Hihi ) , savna en ekte god mammamiddag :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå gler vi oss til å se klemme deg igjen:))) Skal lage bluelovelime til deg...det smakte fantetastisk godt!!

      Mammaklemmmmmmm:))

      Slett
  2. Flotte bilder- igjen!! Så herlig med slik naturopplevelse sammen! Kos dere videre! :-)

    SvarSlett
  3. Utrolig flotte bilder. Nå gleder jeg meg virkelig til fjelltur neste helg. :0)

    Jeg er forresten helt sikker på at du klarer å strikke votter, det er lettere enn du tror. :0)

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du har troa på meg:))) det er vel slik at alt er lett bare man kan det:)) jeg skal i allefall prøve:)))

      Kos deg på fjelltur neste helg, regner med vi får se noen turbilder:) ( les håper:))

      Slett
  4. Hurra ja og takk for at du delte den med oss :-) Fortsatt god helg til dere - hilsn Liva

    SvarSlett
    Svar
    1. Hurra for herlige turer i skauen:)) love it, need it:))

      Slett
  5. Fantastiske bilder...igjen:)
    Og for et flott par!
    Fortsatt fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. :)) takk takk emidoras, godt med alle skavankene som ikke viser:)))

      Slett
  6. For et kjøkken :) For en mat :) For en mann :) For en kvinne :) For en hund :) For en himmel :) For en tur :) Nå har jeg sugd til meg fargene du gir gjennom bildene dine :)
    Tusen takk, flotteste du:) Vi koser oss med pia i Oslo :) <3 (...og det regner... men det preller av.... )

    KLemMM <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, drømmer egentlig om et slik kjøkken hjemme....gurimalla, det hadde vært noe.

      Var overbevist om at du skulle til Oslo å springe maraton jeg:)) men at du skulle klemme den ekte rakel det viste jeg:)))

      Den bluelovelime måååå du bare lage, den tok oss rett og slett til nye høyder selv om vi var langt oppe fra før...hehe:))

      Klem klem og kos dere med gojenta:))

      Slett
    2. Ikke løpemaraton, men mimre-maraton:) Føler vi har vært på tur kjempelenge.... masse inntrykk!! Jeg noterer oppskrifta på bluelovelime og overrasker sjur når han kommer hjem igjen (han reiser i dag...) Tusen takk og klemmmmmmmmmm <3

      Slett
  7. Tusen takk for vidunderlige bilder..Det kjennes nesten som jeg var der :-)
    Sove godt!

    SvarSlett
  8. :))) så bra! Da gir det mening i å legge ut bilder:)))

    Flott uke til deg Bente:))

    SvarSlett
  9. ÅÅÅ jag njuter av dina bilder!! Vilken härlig tur o vilket fantastiskt landskap. Ser också riktigt härligt ut med snö :) Ha en bra dag!

    SvarSlett
  10. Vilken otroligt vacker natur och helt fantastiska bilder! Färgerna och ljuset och dofterna, så fint!! :-)
    Önskar dej en fin vecka!

    SvarSlett
  11. Savna å se dere to fine sammen!!

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)