Hemmeligheter & gullgruver.





 Vi er stadig vekk på oppdagelsesferd, Nansen og jeg.
Og idag råket vi over den reneste gullgruven av naturens eget gull.
Vi fant så mye at vi raskt skjønte at vi hadde oppdaget den hemmelige
moltehimmelen på Røros. Så vi tørr ikke si hvor vi har vært i frykt
av at innbyggerne skal komme å denge moltespannet sitt i hode på oss......
annet enn at vi var langt borte, veldig langt borte:))

VIKTIG 
Å HOLDE 
PÅ 
HEMMELIGHETER

Himmelen var utrolig gråblå idag og da solen skinte gjennom 
for en liten stund ble lyset utrolig vakkert. 
sMå øYbLiKk 
 bÅlGlEdeR
mOlTeR
GoDbiTer
vArM kAkaO
 
Alt to tur entusiaster kan begjære!
Fin helg til deg!

Kommentarer

  1. Du tar fantastiske bilder..og både Frøya og jeg er litt forelsket i Nansen;-)
    Holde motebærhemmlighet for deg selv,du..fordi du fortjener det.
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Bente og ♥ velkommen som følger. Prøvde å legge meg til på bloggen din som følger med fikk ikke til, jeg skal prøve igjen:)))

      Ja, hemmeligheter er viktig å ta vare på:))

      Nansen sier tusen takk og hilser så mye til Frøye med en godsnute:))

      Fin helg til dere to:))

      Slett
  2. Hei Jill!

    Først og fremst takk for dine koselige kommentarer hos meg, og for at du "fant" meg. :)
    Har skrevet et lite "svar" på den under kommentarer hos meg. Slik som jeg stort sett bruker.

    Nå har jeg "plukket" multer, og fine opplevelser, og rett og slett drømt meg ut på "vidda". Blitt litt bedre kjent med deg og Nansen. Du vil nok ikke oppleve dette som siste gangen jeg er her. :) Til det virker bloggen alt for spennende. Inspirasjoner og spark har kommet, der du vet, til å bryte de grensene som etter hvert er satt for meg til å oppleve det samme igjen. Vet ikke om du har lest så mye enda hos meg, at du har fått med deg at jeg har en trofast venn som ikke er like begeistret som meg til å komme meg ut. Hr Kols. :) Derfor nevner jeg det nå. Skikkelig trofast, men til tider også ganske så brysom. :)

    Jeg klandrer ingen for det, venner skaffer en seg stort sett selv, og han har jeg i høyeste grad gjennom mange år "jobbet" iherdig for å få. Men så har jeg lært meg gjennom livet at venner skal en ta godt vare på, det gjør en ikke i mitt tilfelle med Kols ved å fortsette å røyke. Men finne frem alle de positive sidene ved både sykdom og livet, og holde fokus på de. Det forsøker jeg etter beste evne, og tror selv jeg blir bedre og bedre etter hvert. :)

    Ser du har bilder fra Røros også, kjente og kjære motiver også for meg. Det har blitt mange turer dit med årene, og den står enda på ønskelisten min. Fantastisk plass, og enda mer fantastisk, når kameraet er med. Slik som alle turer og all "bevegelse" blir. En ser ofte bedre da, ikke bare helheten, men også detaljene. Tenker jeg.

    Ha fortsatt ei fin helg Jill, og takk igjen for påminnelsen om at ute i verden finnes mange spennende mennesker med mye å gi. Nå har jeg funnet enda et slikt. Hei så lenge, så har du meg snart tilbake igjen. (Ikke ment som noen trussel) :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karl:)) ja ble skikkelig misunnelig på den samlingen din. Skal gå inn å lese:))Ja Mr. Kols er nok en brysom mann eller er han dame?? :)))) Tenker du gjør så godt du kan:) og hva mer kan en gjøre!

      Så du kjenner til Røros? eller kanskje du bor i nærheten. Vi har hytte her og vi har det som en kjærkommen plass. Så utrolig godt å få komme hit og finne litt tilbake til stillheten og seg selv:))

      Du er hjertelig velkommen tilbake når som helst. Jeg skal komme på bloggbesøk jeg også:))

      Fin kveld til deg og familien:)))

      Slett
  3. Hello Jill,
    What a very great shots you show here.
    Very nice to see your survival travel with your cute companion. Your dog looks fantastic.
    You've got very nice shots at the rest of your blog, my compliments!!

    Many greetings,
    Marco

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanks Marco, and warmly welcomed as follows.

      Yeah he's a really good trip friend, but overly social and loves people to be guard dogs :)))

      We blogged, have a really nice weekend :)

      Slett
  4. Veldig viktig å holde på hemmeligheter, men jeg er så glad for at du viste noen bilder i allefall!:) :) Se så fint de lilla blomstene sto til multene :) Og lilla på brunosten var helt knæsjt:)
    ...og med rognebær i hagen, kan du jo fortsette å teste ut farger og smaker:))))

    Du er en ordentlig "pippi" du, Jill! Sterk og tøff og med et stort hjerte <3

    Love You <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk kjære vene:) litt pippi er vi vel alle, det tror jeg:))) Ja har hørt man kan spise rognebær men eneste jeg har brukt rognebær til å bruke den til skyts gjennom en tom tusjhylster:))) hehe!! vel, jeg gjør ikke det så ofte nå lenger:)))

      Fin kveld til deg du godeste:))

      Slett
  5. Helt underbara bilder du visar här på bloggen,
    en ren njutning att titta på!
    Ser att vi har naturintresset gemensamt,
    även om den ser lite annorlunda ut här hos mej
    här på Onsalahalvön.
    Hittade hit via Mats Anderssons blogg, och jag kommer
    snart tillbaka!
    Ha en fin helg,
    mvh Johanna

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Johanna:) Var å besøkte bloggen din og den var nydelig!!!
      Ja, ser vi absolutt har samme interessen:)))

      Du er velkommen tilbake på bloggbesøk, jeg kommer nok på besøk jeg også:))

      Tanker fra vidda til deg :))

      Slett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)