Inspirasjonstur til Vidda ♥






Vi alle burde ta oss tid til å være alene med naturen mer enn en liten gåtur. Man burde være 
så lenge at en får kjenne på ensomheten og stillheten og hvor god balsam det er for kropp og topp:) 

Nansen og jeg er på inspirasjonstur, vi skal inspirere oss 
selv til et eller annet....noe, noe som skal vare til neste gang:))

Vi tok turen til Gråbergan ( ca 802 m.o.h ) i dag, der oppe åpenbarer
det seg en fantastisk utsikt og en vidde som 
er lang, lengre og mye mer langstrakt enn man skulle tro.
Det tar en liten evighet og bare sveipe blikket rundt.
Og den er ekstra vakker når det bryter fra sommer til høst.
 Fremdeles er det mer sommer enn høst, men høsten ligger å
lurer overalt med sine vakre varme farger.

En god og lang tur i flau vind, 2 m/s fra øst-sørøst,
mer sol en ikke sol, og på slutten bare sol:)

Temperaturen faller raskt her oppe, godt å sitte inne mens det 
knitrer fra peisen og Nansen holder vakt på tunet.
Man hører jo gjerne jo det rareste når man er alene, spesielt etter at det er 
mørkt og du vet det er ingen i nærheten...pingle pinle pingle....:))

 Fin kveld til deg, og fin kveld til meg:))

Kommentarer

  1. Åååh så fine dere er !!! Så deilig å skue langt av gårde og ha en stor himmel over seg - selv oppå fjellet:) Å ta tid til å virkelig "kjenne etter" er veldig bra, tror jeg :) Sender gode tanker til dere, og husk å nyte all sommer du kan! Her er det høst, vet du:)
    Og ordet "pingle" kan du sende langt mot sør!!! Du er ingen pingle! Du er en av de sterkeste og tøffeste og flotteste jeg vet om!!
    God klemM

    SvarSlett
    Svar
    1. Godeste Rakel:)))

      Ja vi storkoser oss og slapper av. Vi sitter å leser kart og lurer på hvor turen skal gå i morgen. Er meldt bra vær men hører dere hjemme skal ha storm, litt misunnelig på den men regner med det kommer mange i høst:)))

      Men en annen ting, skal du ikke blogge på gamle bloggen mer? Så nå er det bare den nye`?

      Jillklem:))

      Slett
    2. Skal vi ha storm...? Den kan holde seg uti havgapet, syns jeg da;)

      ...jeg er redd drivhuset mitt tar farvel i første stormkast, skjønner du. Det må barduneres:)

      Ja! Bare nybloggen vil få innlegg nå... den gamle vil bare ligge der - forlatt og litt trist:'-( (hvis jeg kunne ha linket de sammen på et vis, skulle jeg gjort det da, men tror ikke dette blir så stort problem.... jeg har så få lesere;)

      Med ny blogg med et lettere navn (maritrakel.blogspot.no) regner jeg med at de som leter, finner meg :-)

      Natta to you and your king <3

      Slett
  2. Uuuuum. Nyte nyte nyte. Vitamininnsprøytning fra deg til meg. Å være alene på fjellet er noe helt spesielt. Jeg liker å ha selskap på tur, men faktisk så er det ikke så værst å være alene heller. Helt alene var du jo ikke, Nansen er jo alle tiders selskap. :-)
    Pingle du? Tror jeg ikke noe på. Tøffe deg ville nå jeg ha sagt. Da jeg hadde hund var jeg faktisk litt skvetten i mørket for han hørte jo mye mer enn meg og været det meste. Da ble jeg faktisk mer skvetten. Men i tillegg så hadde jeg jo en 54 kg godgutt som passet på meg, så jeg trøstet meg med det. Nå er jeg uten hund og savnet er stort.
    Ønsker deg en god høstuke. Hold deg fast i stormkastene :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. :))) Vi nyter Gawo,og ja det er helt spesielt å være alene her med Nansen:)) og der sa du det. Nansen hører så mye at jeg lurer på hva det er:)) Nansen er altfor sosial, burde jo ikke skrive dette her men han blir jo så innmari glad hver gang noen stikker innom....lissom:)))

      Ikke meldt storm her:) men hjemme ved havet skal det vist blåse litt rundt hjørnet:)))

      Vi skal nyte vidda en god stund til:)))
      Skal tro hva slags hund du hadde, ganske stor iallefall:)))

      Viddeklem:))

      Slett
  3. Se nå ja! har du kommet til et slikt landskap som jeg vandrer i. Somregel alltid alene på tur jeg også, og faktisk liker jeg det. Ikke sånn overnatte alene nei, men lange gåturer tar jeg mer enn gjerne i ensomheten, men... så er det liksom det da :-) at en aldri føler seg ensom alene på tur i naturen!!

    Det skal å åsiea at det jeg er mest redd for er orm :-( og har den tanken ganske langt frem i pannebrasken, men med høye fjellsko berger en vel bra :-)

    Åpenbarer seg i de vakreste farger fjellheimen og skogen nå, og et høstbarn som meg gleder seg stort til tiden vi går inn i.

    Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker landskapet ditt enormt godt Anne:))) Å være alene i naturen er helt fantetastisk:)))

      Jeg har jo hørt rykter om at det ikke er hoggorm på vidda...har noen løyet til meg??? Tenker jo mest på Nansen da:))) Ormen er vel mest redd deg tenker jeg:)))

      Ja, fargene kommer mer og mer selv om det idag helt ut av det blå ble en sommerdag:)) Lovely:)))

      Viddeklem:)))

      Slett
  4. Så nydelige bilder!! For en fantastisk natur!

    SvarSlett
    Svar
    1. :)) takk Karin:) venter igrunn spent på at du skal kanskje begynne å ta naturbilder, kan tenke meg det ville vært veldig bra:)))

      Viddeklem:))

      Slett
  5. Nydlig vakker er den vidda di - og eg sjønar godt at du er glad for å ha med vaktbikkkja Nansen når du tek turen åleine:-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vidda er vakker Janne Tove, virkelig og ikke minst er den stille:) Bare vinden som rusker og suser:))

      Nansen ja, haha:) vaktbikkje..vel vel!! :)))

      Viddeklem til deg fra meg:))

      Slett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)