Dei gode motbakkane ♥

Få ting kan måle seg med å sitte på en fjelltopp med neglebit og frostroser i kinnene 

Etter å ha skiftet ulltrøye og jakke kan jeg nyte oreokaken varm og god 
Tiden stopper opp når en får se dette vakre. En liten snøbyge i havet mot vest.
Nysnø på fjelltoppene er vakkert. Flø i bakgrunnen.

 Frostroser i kinn og sne under potene 
Nansen blir ekstra vakker i det fine vinterlandskapet.
 Kulden lager det vakreste vinterlys.

Fra Godøy og over fjellet til Alnes gikk det 4 timer på turen idag. 
Vinterlandskapet kom med lovnader om hvit jul ( optimisten )
En sen tur og vi mistet det meste av de flotte vinterlyset.

Turen opp til Storhornet er en vakker tur
for alle og nesten en hver. Noen bratte parti men 
en god og real motbakke er viktig å gå.
Det bare gjør noe med deg på alle måter 

Med ca 5-7 m/s fra øst og 0 grader oppe på fjellet
kunne vi nyte godbiter med en kaffetår
 til den fantastiske utsikten som alltid er der oppe  

FØRE:
På Godøysiden var stiene godt opptråkket, men 
ned mot Alnesvannet var det ikke et spor å se. Fra
vannet og ned til Alnes var isholke det fleste steder.

♥ Skap gode minner 

Kommentarer

  1. Mange år sida eg var på Godøyfjellet, det må eg prøve å få til snart! Fantastisk lys og utsikt. Så stilig det bildet der du har "fanga" ei snøbye uti havet. Veldig flott!

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er det på tide med en vintertur med kamera på slep:) Skulle gjerne sett Alnes fra dine øyne:)) Alltid så spennende å se hva andre ser:)))

      Slett
  2. NYYYYYYYYYYdelig ;)

    misunner deg kaka - turen og utsikten ;)

    snart kommer eg og da skal vi på tur

    klem - monika

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja når vi endelig får tatt den turen engang skal jeg jammen prøve å passe inn et par oreo cupcakes:))) Bare fordi vi fortjener det ♥

      Slett
  3. Har du sett!!! mektig skue fra toppen av din verden :-) men det må innrømmes, det ser ganske så kaldt ut, men bare en har gode klær berger man Jill, og det har du. Jeg får sitte her småforkjøla og bare nyte bildene dine, holder hardt å ha en vilter hulder som meg innendørs over tid skal eg si deg, he he

    SvarSlett
    Svar
    1. Har du vært ute å fotografert i for lite klær da Anne:))) Det er jammen mange som er forskjøla, og vi har hatt influensa så det holder:)) God bedring♥

      Slett
  4. Flotte bilete og fantastisk utsikt! Der skulle eg gjerne ha vore;)

    SvarSlett
    Svar
    1. En utrolig vakker tur Liv Janne og et eldorado for små barn:)))

      Slett
  5. Du tar de vakreste bilder, og du er så flink til å "leve,nyte- livet". Utrolig sjarmerende fortalt. Du er heldig som får oppleve Godøya fra snøkledd fjell topp. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk det samme Irene:))) Ja vi er privilligert her ute med denne vakre naturen:))

      Slett
  6. Wow så flott Jill ! Fantastisk utsikt der oppe og så klare fine farger på denne tia :-) Mektig fin han Nansengutten din !!!

    Ble ingen bilder fra kajakkturen i helga - alt for mye sjø til å fikle med kameraet :-D men det kommer helt sikkert noen arkivbilder etterhvert - eller kanskje noen nye hav-vinterbilder hvis været tillater det !

    Full vinter her nord nå - masssse snø og langrennskian e ferdig preparert og klar for nye skispor :-D Deilig med snø !

    SvarSlett
    Svar
    1. :))) ja jammen en utfordring å ta kajakkbilder når det er stor sjø, da skal en holde tunga bein i munnen:))) gleder meg til å se når dem kommer:)))

      Gleder meg utrolig mye til langrennsturer jeg også, en av mine favoritter å gjøre:)

      Slett
  7. Fra hvitt til isblått... med en dæsj rødt:) Jeg må lære av deg å ta med nytelse på tur, tror jeg:) Mørk sjokolade er en ting - oreokake er jo noe helt annet :)

    Nam og klem og snutekos <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har funnet ut at jeg gir litt ekstra i bakkene når jeg har med godsaker Rakel ♥♥
      utfordringen er ofte hvordan jeg skal transportere det slik så det ser like godt ut når det skal spises....men det blir værre dit det skal sa ho mor alltid....jaja!

      :))

      Slett
  8. Underbara bilder, så vacker utsikt och Nansen är ju så fin! Jag kan inte riktigt smälta att man kan bo så nära både havet och fjällen...avundas dej lite (mycket) :)

    SvarSlett
  9. Vakkert vinterlys og vakker Nansen, ja:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg