VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

onsdag, oktober 17, 2012

Himmelblå + SOL + kajakk

Sol og kajakk ut i havgapet, all grunn til å smile. Lepsøyrevet bak hetta mi:)

Kakao med havutsikt  ♥ ♥ 
Fine og ufarlige dønninger fra havet som brøt mot land.
Alltid kjekt å møte noen du kan nyte stillheten med:))
Et glimt fra Roaldshavna med dei gamle og værslitte sjøbudene.
- - - - - - - - - - -

Blå himmel, sol og nesten blikkstille,  på tide å 
ta kajakken og meg selv en tur ut i havgapet.

Fra sør kunne jeg se de tunge skyene som sakte kom sigende.
En fin dag uansett. Havet ønsket som alltid velkommen.
Lite trafikk av det meste, bare fuglene som holdt meg med selskap.

Floen var ekstremt høy og når jeg padlet nært land
brøt faktisk bårene på utsiden av kajakken:)) Veldig morsomt
å få litt drag i kajakken.

Herlig å ligge å duppe på bårene som tar deg sakte
opp og ned, nesten som å bestige små små fjelltopper.
Hjem kunne jeg nesten bare ta styretak, bra driv i sjøen.

Vel i havn var sjøen blikkstille igjen:) 
Nå har jeg tent utelyktene og venter på ei fin ei:)))
FIN KVELD TIL DEG!

43 kommentarer:

  1. Hermoso aunque decir la verdad a esa hora prefiero
    quedar en casa y disfrutar de internet - lindas fotos
    Abrazos

    SvarSlett
    Svar
    1. Itsasoa leku ederrenak izan da.Argia ederra da beti, hain harrigarria.

      Hope eskuineko hizkuntza eta ulertu idazten dut.

      :))

      Slett
  2. Du har alltid så fine bilder av vær, vind og stemning! Klare farger og glede! Bilder som gjør godt langt inn i hjerterota:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Elin:))) Så mange fantastiske øyeblikk vi har ute i naturen:))

      Fin helg til deg:)

      Slett
  3. "Skål," Jill - og takk for salt sjø på nesen:):)
    Blir så glad av naturen din og fargene dine og din herlige energi <3

    Jeg har "kjørt" ferge mange ganger i dag, og merket også denne høye floen:) bratt bakk fra ferga og ut;)hahaha...

    Så heldig besøk som blir møtt av utelykt:) Kos dere i deilig høstfarget kveld <3

    godeste klemmmm

    SvarSlett
    Svar
    1. :)) takk og i like måte Rakel:))

      Måtte helgen gi oss mange gode øyeblikk og stormer:)))

      Slett
  4. Kjempefine blåfargar på bileta her, Jill! Og godt å sjå at du kom deg ut på sjøen att!

    SvarSlett
  5. ÅÅÅ det ser så härligt ut!! Vackert väder och allt! Jag fick ju en kajak i somras, men har inte hunnit paddla så mycket i havet ännu...men nästa sommar ska det bli, med övernattning på nån ö :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Store gleder Susann:)))

      Fin helg:)

      Slett
  6. takk for visning, super serie igjen !

    SvarSlett
  7. Det er utrolig fin t på sjøen nå om dagen - kjenner det rykker i padleåra når jeg ser bildene dine ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja hele 7 uker siden siste tur Sygni så nå var det på tide:)))

      Fin helg:)

      Slett
  8. Nydelig serie Jill! Takk for turen! : ))

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig:) håper du ikke ble våt på beina:)))

      Slett
  9. Hei, og takk for besøk og komentar hos meg.
    Har kikket litt gjennom din blogg og finner ut at du er allsidig og aktiv, masse flotte miljøskildrende motiver fra våre utposter mot havet. Legger meg til som følger her hvis det er greit. Ha ei fin fotouke !

    SvarSlett
  10. Hei, og takk for besøk og komentar hos meg.
    Har kikket litt gjennom din blogg og finner ut at du er allsidig og aktiv, masse flotte miljøskildrende motiver fra våre utposter mot havet. Legger meg til som følger her hvis det er greit. Ha ei fin fotouke !

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Lorents:) Du er hjertelig velkommen:))

      Slett
  11. Hey Jill,
    This is always enjoyment!! It's so great to see your travelshots.
    These are all fantastic with the view over the water. This must be great to do. Lovely!!

    Many greetings,
    Marco

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes this is great Marco ♥

      Take care U:)

      Slett
  12. Jeg sitter her og undrer over hvor lang tid det skal gå før jeg tør prøve meg i en... du inspirerer og frister...

    SvarSlett
    Svar
    1. Om jeg klarer å inspirere deg til å få lyst å prøve blir jeg glad:) om du klarer å dra den så langt at du prøver, blir du veldig glad:)) tro meg:) ♥

      Fin helg Anne:)

      Slett
  13. Nydelige bilder fra turen. Hører klukkingen under kajakken i bildene.
    Så fine blåfarger du har fått i bildene.
    Ønsker deg en fin høsthelg!
    Hilda

    SvarSlett
    Svar
    1. Den lyden er ubeskrivelig god å ha på øret:)))

      Fin helg Hilda:)

      Slett
  14. Helt fantastiske bilder - så nydelige innlegg - det forrige også..blir bare helt betatt av bildene, fargene,naturen og ja, ALT!Du er kjempeflink!:)Klem fra Else Britt:)

    SvarSlett
  15. Tusen takk Jill for dine fine kommentarer - det varmer godt at du liker bloggen, bildene og mine skildringer av nordlandsnaturen - er nokså fersk i bloggverdenen og har valgt å foreløpig ihvertfall ikke være så personlig på nett - er hverken på FB eller andre sosial medier og liker meg aller aller best ute i naturen utenfor allfarvei :-) Elsker bildene og stemingene på bloggen din - det er alltid inspirerende å besøke deg - og nydelige bilder her fra kajakkturen din ! Ei fin helg til deg og dine :-) Klæm fra Liva !

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja er det som er det fine her i bloggverden, man får så mye inspirasjon fra mange flinke folk:))

      Og vips er helgen tilbake:)) Nyt den og bruk den vel:))

      Slett
  16. Nydelige bilder! Likte så godt det med bølgen. Å gli gjennom vannet i kajakk virker både forlokkende og ganske skummelt for en landkrabbe. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Noen ganger skummelt men mest bare fantastis Mandy Lou:)) jeg tror til og med landkrabben hadde under trygge forhold elsket dette:)))

      Fin helg når den kommer stormende i morgen:))

      Slett
  17. Flott kystlandskap! God helg til deg!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kysten vår er fantastisk flott, det er vi alle enige i:)) Og plutselig var det helg på nytt:)

      God helg Reggy:)

      Slett
  18. Vidunderlig vakkert. Jeg tipper du fremdeles svever på lykken over en slik vakker dag fylt med naturopplevelser, om du ikke alt har vært en ny tur..? Bildene og beskrivelsen din ga i hvert fall meg litt ny energi.

    Jeg ønsker deg en varm og god lørdagskveld. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. En kajakktur er noe helt for seg selv:) Stillhet og nuet. Havet og bare deg selv med tankene. Fantastisk:))

      Fin helg til deg Katrine:)

      Slett
  19. En fantastisk flott billedserie ... og naturen er det heller ikke noe å si på! Fin hvitbalanse og billedstil som gir klare rene farger.

    Irene

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Irene:) Besøkte bloggen din og fant mange inspirerende bilder:))

      Slett
  20. Hei spreke dame! Du er en livsnyter du! :) Herlige og makeløse bilder i hver eneste innlegg. Skulle vært fotograf du, Jill! Jeg satt og kikket etter et tidligere innlegg.. og kikket bakover og bakover.. og bakover. Ei fantastisk reise i dine turer til fjells og til havs. Nydelig!

    Og du - tusen takk for kloke ord. Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg husker veldig godt et innlegg du hadde med gode bilder, stemning, avslapping, havet, varde... Det var det jeg bladde tilbake etter forresten. Da jeg så de bildene i det innlegget for lenge siden, så tenkte jeg rett og slett sjelefred. Når du skriver hva du gjør i gitte situasjoner, så skjønner jeg hva det betyr og det som ligger bak ♥ Vandring i naturen gir meg ro og man "rensker" bort mye på slike turer og opplevelser ;)

    PS - jeg har en ting på agendaen for neste sommer. Kajakk-kurs! Har en god kollega som er helt besatt. Snart er det min tur. Dine bilder gir jo ikke mindre lyst til å starte.

    Takk for at du deler, Jill!
    Fine dagen til deg :9

    klem,
    Eli Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja livet byr på så mangt av alt mulig. Godt å få gripe sjansene vi tilbyr oss selv og gjør noe med dem. Gled deg til alle opplevelsene en kajakk vil gi deg, det er mer en fantastisk avkobling! Det skjer noe med deg når du har naturen så nært, og denne stillheten gjør at du tenker ganske klart:)

      Takk for fine ord selv Eli:))

      Gode tanker fra meg:)

      Slett
  21. Fine å sportye mamman min :) E so stolt over dej, du sette pris på dei små å store tinga her i live å nyte det! I love you <3

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)