Solnedgang & bålkos ♥



 " Jill, God tur! Si fra vis du trenger guide" Stein P.Aasheim:))) En av mine helter:)

Kra kra kra......
 Solen gikk ned ca kl 16.30...

 Solen går ned før en får snudd seg i gang døren om dagen.
Et par timer i fjøren på Alnes idag og etter solen gikk ned
var bålet godt å varme seg på.  Ikke ofte en ser fjøresteinene 
dekt av is. En sjeldenhet her ute.

Ikke en sjel og se, bare Nansen, jeg og noen innpåslitne kråker
som trodde jeg serverte delikatesser......så feil kan man ta!

Her var det kun kaffe, melk og tørrfisk. Elendig blanding men
etter Nansens mening var dette stor stas og han spiste alt selv...du snakker! 

Vi jaktet på solnedgangen idag og den fikk vi panorama utsikt til..
ja, så heldige var vi:)))



Over Gamlemsveten kunne vi se månen som kom for å ta nattskifte!
Eneste bildet som ble tatt med Canon D 30. Så mye forskjellig lys på så kort tid. 
Så vakkert å bo her ute ved havet 


 Ha en riktig fin kveld!

Kommentarer

  1. Åååå så lenge jeg har tenkt på å gjøre akkurat dette- ta meg en tur utover for å kikke på solnedgangen. Tror jeg må få gjort det snart...

    SvarSlett
  2. Ser herlig ut!

    Og DEN kniven da. Heldiggris. :-)

    Ha en fin dag

    SvarSlett
  3. ÅÅÅ ser sååå mysigt ut! Längtar mej ut när jag ser dina fina bilder....Månen blev helt fantastisk!

    SvarSlett
  4. Hey Jill,
    Very great shots!!
    It's always so nice to see your survival trips. I like that so much.
    The shot with your dog is so cute. Wonderful!!

    Many greetings,
    Marco

    SvarSlett
  5. Innleggene dine er så fylt med stemning at jeg nesten hører lydene og kjenner luktene.
    En tur i fjøresteinane er balsam for sjelen og slike turer på øyane er best:)

    Ha ei fortsatt god uke,
    - Hanne -

    SvarSlett
  6. Det gjelder å nyte de få øyeblikk en har på denne tida!! etter klokksnu ble det jammen mye kveld, sukk litt trivleig det også så klart, men jeg er av den mening at en kunne snudd klokka `gal vei` jeg da, slik at en hadde fått mer dagslys og bevege seg i på denne mørke årstiden, tror de fleste av oss har hatt godt av det :-)

    Tror faktisk jeg både har og har lest alle bøkene til S. Aasheim. Helt klart en helt, som faktisk lever ut sine drømmer og forstår at en må gjøre ting sjøl, ingenting kommer gratisk rekende på ei fjøl!!

    Varm god klem til deg Jill.

    SvarSlett
  7. Skulle mer enn gjerne ha delt stunden med deg jeg, men du har jo så godt selskap i Nansen. Kan ikke huske sist jeg satt i fjøresteinene så sent på året med bålkos og solnedgang. Nyt det til fulle, og jammen er jeg glad for at du deler med meg. :)

    SvarSlett
  8. Vilken otroligt fin tur ni fick du och Nansen!
    Blir lika tagen av dina bilder varje gång jag kikar in här,
    vilka vyer och vilket ljus! :-)
    Önskar dej en go helg!

    SvarSlett
  9. så fantastiske stemningsbilder! den hunden din er bare en vakker fotomodell, og det ser ut som dere to koser dere ordentlig på tur:) det nest siste bilde (solnedgang) var det bare å drømme seg helt bort i.

    God helg!

    SvarSlett
  10. Hola Jill, me quedas sin palabras de nuevo - ¡qué fotos!!

    SvarSlett
  11. Du tar så utrolig flotte bilder, som fanger stemningen og lyset på en magisk måte. Og når en i tillegg kan lese dine gode skildringer av turen føler jeg nesten at jeg har vært med. Takk for at du deler og håper du får en flott turhelg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)