Vindfull fjelltur.

Er sååå lykkelig når jeg får stå på en fjelltopp ♥ at det blåser kraftig gjør det ekstra godt!
Utsikt mot Midsund og omegn.
Nansen fikk legge pelsen idag. Siste bildet, ser du et lite glimt av Midfjorden.
En liten pust i bakken for å nyte utsikten til øya vår og en godbit er viktig.
Blir helt skjelven når jeg ser hvite fjelltinder med blå himmel :))...Trollhola i sikte.
Sjøen viser at det blåser ganske godt. Ona langt langt der fremme.
Hestehaudet (735 ) og Hildrehesten. Kniven til venstre skjult.
 En ørn som var på vei inn mot sunnmørsalpene men den kom tilbake.
 Er det noe rart jeg liker å bo på den lille vakre øyen ute i havet.
 best buddys ♥ 

På en vindfull dag tok vi turen til Gamlemsveten.
Vi dro fra 14 ° hjemme og hvor kom dem fra....... 
Men vi kjenner ganske godt værforholdene her som kan være noe lunefulle.
Fin temperatur helt til vi nærmet oss toppen. Der blåste det så kraftig
at fotostativet som er ganske tungt bare falt over ende.

At det var 14 m/s i kastene er garantert. (Helst vil jeg tro 17 m/s)
Takknemlig for at jeg ikke la igjen toppjakken i bilen.
 6° og kraftig vind på toppen kjøler deg raskt ned når du er skikkelig våt 
av svette. Godt å få på tørr ulltrøye og den gode jakken.

Å nyte matpakken på toppen der en av brunost blingsene ble tatt
av vinden mens Nansen kikket lang i snuten etter, var ikke så lett.
Så vi tok bare et par biter og nytte resten lenger nede.

♥ 

EN HERLIG DAG ABSOLUTT I KOMFORT SONEN

En søt historie om Nansen:

På toppen basket jeg veldig med å feste skinnet mitt
som bare blåste ut av festet. ( Enda det var skikkelig festet)
Da jeg kom med et av mine utbrudd så kommer Nansen og stiller seg opp
 slik at jeg blir i le for vinden. Etterpå fikk jeg en kjempesleik i ansiktet....
Tror dere hjertet mitt smeltet.....

forsatt fin uke til deg!


Kommentarer

  1. nydelige dere toan ...

    neste gang eller ein anna gang følger vi gjerne med - meg og Birk
    smil - monika

    SvarSlett
  2. Så fantastisk, sukk.... Ja, skjønner godt at du trives der du bor.
    Så morsomt med Nansen som kommer deg til hjelp, menneskets beste venn :)

    Ha en fin uke videre!
    Klem

    SvarSlett
  3. Deilig med vær og vind, ein føler verkeleg at ein lever!
    Fine bilder, så nydelege fargar!
    Klem frå Mari

    SvarSlett
  4. Du har en herlig liten venn i Nansen.. Så sjarmerende;)
    Nydelige tur-bilder igjen! Fantastisk flott utsikt over vakre fjell og havgap- Håper jeg en dag får en tur til toppen av øya di :)

    SvarSlett
  5. Jeg leser bloggen din til frokost og får dermed en fin og fargerik start på dagen i dag. Du har fantastisk fine bilder.
    Nansen passer tydeligvis godt på deg :) Han er en Storsjarmør med stor S. :)

    Takk for at du har lagt deg som følger hos meg. Alltid så kjekt med de faste.... som en på en måte blir litt kjent med etter hvert. Ja noen har jeg faktisk truffet ogaå etter å ha "kjent" hverandre vis bloggene.

    SvarSlett
  6. Så mange flotte turer og bilete du har!!! Blir heilt misunneleg..... Kombinasjonen fjell og hav er fantastisk!

    SvarSlett
  7. Dette er virkelig toppen av lykke!!:)

    SvarSlett
  8. Juhuuuu:) Ja, se der du! Det er jo UTSIKT der oppe jo :)))
    Herlig å se, og veldig inspirerende! Gleder meg...

    Og Nansen er jo bare kjekkas!! Utrolige guten <3

    SvarSlett
  9. Ser heilt hærleg ut ! Og bilda dine er like nydelege uansett ver og vind ;))

    SvarSlett
  10. Fantastiske bilder, føler stemningen her jeg sitter, gleden og ekteheten både fra deg, Nansen og naturen;)

    SvarSlett
  11. Fantastisk. Ser så herlig ut! Kjenne vind, natur og vakkert landskap. Fjell og sjø. Man lever!! ^_^

    Nydelige bilder, ser kaldt men lyst ut hos deg. Her er det liksom litt sånn gråtung og skumring store deler av døgnet. Godt å nyte dine lyspunkt :D

    SvarSlett
  12. Så himla fint!! Vill bara flytta dit på en gång! men gubben säjer nej...!? Fantastiska bilder och jag imponeras hur du lyckas fota dej själv så bra! :)

    SvarSlett
  13. Fin tur i vinden! Flott lys , dame og hund !


    SvarSlett
  14. Vilka vackra bilder och fin natur du visar oss. Man tackar så mycket!!!

    SvarSlett
  15. Takk folkens ♥ ha en herlig helg forsatt:))

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg