VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

onsdag, desember 05, 2012

Frostroser og bålkos ♥

En perfekt vinterdag ved Alnesvannet.

Bål, kaffe og sjelefred ♥
Helt alene der oppe hadde vi stille stunder.

 Gamlemsveten viser i det fjerne. 

 Både månen og solen åpenbarte seg på himmelen idag. 
Så nyter vi utsikten til havet en liten stund før vi tar veien hjem.

CANON G12

Med -6° og blå blå himmel måtte dette bli en fin dag!
Idet vi kommer opp til Alnesvannet får vi også kjenne solstrålene
som varmet det røde frostrosene i kinnene. 
Alnes ligger i skygge for solen på denne tiden, kun noen få stråler
rekker såvidt tak i Alnes før den forsvinner i havet.
Men snart snur solen.

Vintersolverv
 skjer den 21 desember ganske nøyaktig kl 11.11.

Vinden ca 4 m/s kom mer sørøst enn sørvest...
og etter at vi hadde utforsket et stykke oppover mot Lesten
fant vi et passe stille sted ved det dypfrosne Alnesvannet
så vi kunne fyre opp noen vedkubber for å koke opp
varm og sjelebringende kaffe!  ♥

Med rett bekledning er det utrolig hvor 
komfortabelt en kan ha det i kulden:))

NOTE:
Isen var altfor klumpete og ujevn til å gå på skøyter:)
Stiene opp var også delvis dekt med is men ingen problem å gå opp.

 Fin kveld til deg ♥


20 kommentarer:

  1. Du fik mig "ud" igen i dag, trods kulde - og nydelse det var :D

    SvarSlett
  2. Åååå, jeg bare sukker og sukker når jeg ser de flotte bildene fra Sunnmøre <3 Jeg har en veldig venn på Godøya, så jeg har vært der oppe flere ganger på besøk/kombinert med fototurer. Så det er aldeles himmelsk å komme inn på bloggen din og bare nyte... Leser i et tidligere innlegg om Vigramøren, og får helt vann i munnen. Pleier å ta med meg hjem til Bergen fra øya der oppe, men nå er desverre frysen tom. Desverre er det ikke mulig å få tak i den her nede :(
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Kulda kom krypende hit å, men :-) det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær og når en da etterhvert som års har gått har blitt flinkere til å tenke komfort enn forfengelighet bare nytes stunder som dette :-)

    Håper jenta har kjekke adventsdager med koselig pussel og små forberedelser.

    Klem i kvelden.

    SvarSlett
  4. Det siste bildet ditt er bare herlig, ser ut som Nansen nyter utsikten like mye som deg :)
    Lyset i bildene dine er flotte!
    Klem

    SvarSlett
  5. Så herlig det ser ut, og for en fin hund du har! Mye vakre bilder i bloggen din :-)

    SvarSlett
  6. Jill, I LOVVVVVEEE your photos, Norway and you wonderful dog!
    Cinzia

    SvarSlett
  7. En stund siden jeg har vært innom deg nå - og det er dumt, for jeg blir så gla av å være her. Som alltid presenterer du de vakreste bilder og stemninger, og du får meg til å få lyst til å ut i naturen. Er ute nesten hver dag, går lange turer - men nå kjente jeg iveren til å ta med barna ut på tur og lage bål og grille pølser. Det er kos det. Like kos må det være at det foregår på en fjelltopp ;)Takk for alt du deler :) sender en god klem og håper du har gode førjulsdager :) klem

    SvarSlett
  8. ÅÅÅ så himla mysigt!! Jättevackra bilder som gör mej glad :))

    SvarSlett
  9. Så flott ! Blir aldri lei av å se på turbilder fra deg og Nansen :-) og for et fint sollys dere har ! Ja det nermer seg den korteste dagen - men så går det andre veien igjen !

    Her har sola gått bakom fjellan og titter opp igjen rundt 10 jaunar - imens nyt vi et vakkert vinterlys!

    Ha en fin adventskveld :-)

    SvarSlett
  10. Heisann, Jill! :-)

    Du verden for en flott blogg du har! Bare headingen din er en opplevelse i seg selv :-) Tusen takk for hyggelig besøk hos meg. Legger bloggen din til listen min, for her kommer jeg gjerne innom igjen.

    Fantastisk flotte bilder av noe som må ha vært en nydelig tur i kulden :-) Vakker hund også!

    Hilsen Irén

    SvarSlett
  11. Takk for fototips, Jill! Jeg trodde du brukte helt manuelle innstillinger siden du har noe helt eget over bildene dine. Vet det kan redigeres, så jeg ble overrasket (og lettet) over tipset ditt. Takk! Det var det jeg skulle hatt det innstilt på da rypene føyk opp foran meg, thi-hi. Da er det håp for oss andre også ;) Prøver bare å bruke manuelle innstillinger og ikke noe blitz. Det er vanskelig dersom det er bevegelse i bildet. Men ja, jeg er så enig - LYSET, det gir mye av hele bildet! :)

    Nyt helgen og fortsatt go'vær! :)
    Klem, Eli Kristin

    SvarSlett
  12. Hello Jill,
    Wonderful shots!! Great to see how you made coffee or something else on that cold places with the fire.
    It's always fantastic to see your shots of the survival trips with your faithful dog.
    Lovely!!

    Many greetings,
    Marco

    SvarSlett
  13. jeg liker dine natur opplevelser, og bilder er jo så flott !!

    SvarSlett
  14. Heilt fantastisk ser eg at du har hatt det! Eg kjenner eg lengter til dette sjølv. Gledelig er det snart jul og når romjulstida og nyåret kjem så er vi i den vakre fjellheimen igjen. Lykke! Eg stiller ut bileta mine på Lyspunktet på laurdag (15.des)og blir der på ettermiddagen. Rusler du forbi så kik gjerne innom og sei hei. Og er du til fjells så hels til fjellheimen. God adventstid til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var fint å vite, om jeg er i nærheten og ikke på tur:)) skal jeg absolutt stikke innom! Liker illustrasjonene dine veldig godt!

      Slett
  15. Hej Jill, vilka fina bilder. Särskilt kaffekokbilden är fantastisk. Härliga färger och vackert ljus. Jag såg att du kommenterat i min blogg för längesedan, men jag såg dem först nu. Hälsningar Charlotte/ www.peppercornmonster.blogspot.com

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)