Rosa lys, hvite tinder & et varmt tur ♥

Så nådde vi toppen, litt sterkere og ekstremt fornøyd!
Det ble til at Nansen fikk meste parten av maten i dag, lykkelig ble han!
Solstrålene mot hvite tinder..hjertesukk!
Det gjør virkelig noe med deg å sitte slik etter å ha svettet seg opp noen få høydemeter.
Toppjakke fra Haglöf, liten vekt, komprimerende og kjempe varm! 
En snutt av Hildrehesten.

En liten goprat 
Longva, Fjørtofta, Finnøy, Sandøy og Ona langt bak.
 Kl er 15.30 og kveldslyset kommer raskt. Mot nordøst.
Og i sørøst kommer månen opp..vakkert lys å gå ned i.

At jeg kom meg på toppen av et fjell idag hadde jeg ikke troen på!
Men se hva som skjer når en bare setter den ene foten foran den andre....
Plutselig sto jeg der oppe og måtte dra pusten ekstra over det vakre
lyset og den enorme utsikten over tinder og hav.


Rosa lys, et glimt av det gule med blå himmel 
og akkurat nok sne til å høre den vakre lyden av sne som knirker under hvert steg mot toppen. 
En slik fantastisk stille dag jeg skulle gitt mye for å ha sekken full av ved. 
Men vi varmet oss på kakao og Chili Con Carne fra REAL turmat.

Magi Q DOWN HOOD  ( 675 g) fra Haglöfs var i alle fall magisk på varme
og må takke for en praktisk (og veldig fin) bursdagspresang! 
Jakken har ikke noe lufting og egner seg ikke til å gå oppover
 i uten det er minst 10 minus!  Veldig fornøyd med jakken!

NOTE:
Gå aldri på slike turer uten skift i sekken ( ulltrøye)og 
helst en varmere toppjakke i sekken.
Når en skal sitte på en topp blir det kaldt uansett
da blir man rastløs og får ikke nyte denne gode stunden.
Skift så du får nyte øyblikkene god og varm.

Det ble en   god dag !

Kommentarer

  1. Fantastiske bilder, nydelig natur og fine dokke to.:)Klem:)

    SvarSlett
  2. Der var du på tur igjen. Ny jakke?? Den var kjempestilig. Savnet noen dager å være på tur med deg. Var mest på Moa og i byen å shoppet og da jeg skulle ut i naturen på bloggen din var det ingen oppdatering. Supert at du har vært på tur igjen, det var flotte bilder og jeg kjenner kulden helt hit.
    J

    SvarSlett
  3. Åh vad vackert det ser ut, helt underbara foton! Ser även ut att ha varit en riktigt härlig tur. :)

    SvarSlett
  4. For et vakkert lys, helt rosa!

    D:)

    SvarSlett
  5. Nok en gang utrolig flotte bilder.
    Her nord blir turene adskillig kortere da dagslyset så vidt "beærer oss med sitt nærvær.."

    Men om ikke alt for mange dager snur sola og dagslyset tar mer og mer over.
    Samtidig finnes det ikke noe bedre enn å kle seg godt, ta hunden med å gå seg en god tur i det flotte blåe lyset
    vi har her nord mens sola er borte.

    Ønsker deg ei riktig god jul!

    SvarSlett
  6. Så utrolig fine bilder, blir jo helt "dårlig" av å se på de her jeg sitter på kontoret hehe.... Du er heldig som bor i slik flott natur! Jeg er veldig glad i Nordmarka, men må innrømme jeg savner toppene og utsikten jeg hadde mens jeg vokste opp på Møre...

    Og kjempe fin jakke i sprek farge :-)

    SvarSlett
  7. Eia var vi der-sukk! Men no nærmar deg seg feriedagar,UTAN altfor mykje storm i kasta får vi håpe....så kanskje eg får smette inn ein turdag eller to mellom pinnekjøtt og svineribbe ;)God jul til deg, Jill- og takk for fine bilder og turrapportar i året som var!

    SvarSlett
  8. Wonderful palce, wonderful landscape, wonderful photos!
    Happy Christmas to you!
    Cinzia

    SvarSlett
  9. Underbara bilder!! och jackan var jättesnygg!! (och lätt) Det är verkligen ett måste att ha med sej något varmare plagg, annars fryser man lätt när man svettats :) Ha det gott!

    SvarSlett
  10. Utrulig fine bilder Jill :) og et fantastisk lys! Kor var du denne gongen? Klør etter å gå der sjøl ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er gamlemsveten:) enkel tur for to friskuser som mor og lillemann:)))

      Slett
  11. Alltid like herlige tur-bilder fra deg. Forfriskende og flotte bilder :) Likte godt den jakken du har med deg her. Ha en ellers flott juletid!

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder, skjønner godt at du hadde en flott tur!! :-)

    SvarSlett
  13. Åh herremin for en utsikt! Jeg er stum av beundring, og fikk nå et intenst ønske om å se noe slikt i vikeligheten en dag! Skjønner at det gjorde seg godt med en toppjakke ja, det ser kaldt ut. Heldige turkameraten som har pelsen på plass :-) Nydelige bilder!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)