VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Vinterlys ♥

Fyret på Godøy. 
Snøfok og vinterlys, en fantastisk bra kombinasjon synes jeg.

En lykkelig liten kar....

Vinterdag på Alnes, enda så kaldt det er kan man glemme tiden.
Canon G-12

En iskald fantastisk vinterdag på Alnes.
18 m/s i kastene og - 2,5°reiv kulden godt i kinnene.
Lyset slike vinterdager er utrolig spesielt vakkert og
det skifter ekstremt raskt fra tykke snøbyer som kom vannrett
fra havet til det gule vinterlyset som skaper
slik magisk stemning.

Selv en haltepink med teipet fot glemte helt smertene i dette vakre og kalde. 
Blir nok ikke fjelltur de 3 første ukene.......sorgens kapittel.....!!

 En fin 2.juledagskveld til deg.
Og husk en tur om dagen gir bedre plass i magen...:))
Spis med måte!!

25 kommentarer:

  1. Åh herlighet for noen vakre bilder! Nydelig plass og nydelig lys, og veldig flott komponert! Kos deg med resten av julen :-)

    SvarSlett
  2. Fantastisk lys og fantastiske bilder! Det er så flott på Alnes!
    Vi hadde faktisk liknande lys her innafor ei stund men eg knipsa berre eit par bileter i akebakken, var for opptatt med å ake meg attmed ungane:-)
    Kjedeleg med skade då, håper du blir fort bra:-)
    klem mari

    SvarSlett
    Svar
    1. :)) dere er heldige som har akebakken rett utføre, for en må nyte sneen raskt før den forsvinner...her er den på vei vekk alt...skulle ønske den kunne bli lenge:))

      :))

      Slett
  3. Sitter å drømmer meg bort her... For ett lys! For noen praktfulle bilder du har fått idag!! Helt alldeles nydelig! Du er superflink å formidle turen på øyen din !!

    SvarSlett
  4. ÅÅÅ så underbara bilder!! Ser kallt ut, men ändå härligt! Fick gåshud när jag tittade på bilderna av havet, så otroligt vackert och vilka stora gröna vågor!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kaldt og frisk ved havet når det er minus og vind:) Herligt friskt:))

      Slett
  5. Hoppas foten blir bra snart... :)

    SvarSlett
  6. Skal si det så friskt og godt ut :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Frisk, kaldt og godt som det er ute ved havet:)

      Slett
  7. Ååååå sy nydelege bilder...såg kaldt og herleg ut ;))

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi på kysten er så vant til å kle oss godt at det kan være så kaldt det vil, regner med du er enig:)))

      Slett
  8. Beautiful scenery and photos. You should link this post up with Skywatch Friday! I love your cute puppy dog. Gorgeous photos, I am looking forward to more of your blog in the new year. I wish you all the best in 2013, Happy New Years!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanks Eileenimnd, maybe i should try that:))

      Take care U :))

      Slett
  9. Vilka vackra bilder du bjuder på.....men det ser kallt ut. Kyleffekten blir ju stor i vinden ju.
    Vi har minusgrader här idag men sol. Nu är snön ful med mildväder vi haft. Nordlig vind ger även här kyligt om kinderna :-)
    Snyggt du sätter ihop bilderna, gör du collage och sedan för in bilden?
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Lindsjo:)))Nei ingen collage, setter dem inn et og et som vanlig:)))

      Fin kveld til deg:)

      Slett
  10. Så nydelig, frossent landskap bokstavelig talt! :) Nydelige farger og stemning i bildene - tror jeg gjentar meg selv her hos deg, thi-hi! Nydelig hav, bølgeskvulp og himmel - og så herlig FYR, jeg elsker fyr!! :) Sjarm og tradisjoner, kyst, hav... Mmm!

    Hva har du gjort nå da? Støveldans? ^_^ God bedring med foten, håper du kommer deg fort!

    Klem,
    Eli Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Lite støveldans men streching etter noen yogatrening så hørte jeg noe som ble spjæret/revnet opp i sete/lår, ( og det var ikke treningsbuksen) men den henger fast heldigvis:)))Tatt seg ut å gå med ene rompeballen 1 meter lenger ned. All jobbingen mot sin hensikt hehe:) Snart god som ny håper jeg:)))

      Slett
  11. Som vanlig har du klart å fange lyset og naturen på en magisk måte. Vakkert!

    Håper ikke skaden på foten din er for alvorlig, og at den blir raskt bedre. Riktig god bedring. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg håper jeg slapp billig unna :))) takk skal du ha:))

      Slett
  12. Du har en egen evne til å fange det nydelige vinterlyset som dokke får der ute :) Vinkling og å sette sammen bilder, det kan du! Alnes har eg aldri vært en vintersdag, men ser at det burde eg gjere en dag! Håper du snart er på tur-beina igjen og får servere oss fleir flotte bilder fra turer :))

    Trude

    SvarSlett
  13. Riktig godt nyttår Jill. I denne bildeserien har du virkelig fått mange blinkskudd. Du har fanget lyset og det ville været på en måte som er en fryd for øyet. Imponerende bilder!! Håper du får et fantastisk turår i 2013!!!
    Ps: i morgen legger jeg ut bilder fra vulkanen, en sjeldent vakker tur.

    SvarSlett
  14. For en fantastisk formidling av denne friske turen! Nydelig lys og farger i disse bildene, Jill! Skal si jeg misunner deg naturen du omgir deg med,- som den "lavlandsapen" jeg er!
    Riktig godt nytt år til deg!
    :)

    SvarSlett
  15. This series of photos is so hauntingly beautiful! I viewed them before, but had to come back to see them again. Thank you!

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)