VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

søndag, januar 06, 2013

Årets første kajakktur.

Hodelykten er ikke bare viktig å ha med, men den skaper spennende lys å ta bilder i.
Noe varmt å drikke, alltid mob tilgjendelig og en sjarmerende velkomst komitè.
Lavt skydekke på Lepsøya, lavt skydekke overalt!
Om ulykken er ute er Norsk Luft Ambulanse sin app er et must både til havs og til fjells.

Det regnet tett og stille i det jeg la ut 
fra havnen på min første kajakktur i år. Skydekket hang 
nesten rundt bauen og det var liksom ingen hjemme på sjøen.
Dråpene fra åretakene hørtes godt:)

I det jeg tar et styretak til venstre og runder Moloen
måtte jeg bare stoppe opp å kjenne på regnet som sildret ned.
Jeg kan ikke forklare, det må oppleves!
Det føles som verden omfavner deg med all sin styrke og prakt
og du bare blir omgitt av ro og styrke. En styrkestund som teller her og nå!
Godt å få bruke armene, kjenne at grevinnehenget ennå er et par år unna. :)) tror jeg:)
Turen gikk ut til havgapet som hadde ok dønninger
tilbake og til en ganske så stille flystripe.
Liten tur, stor glede!


Stille vakre stunder i kveldslys. Vel i havn.

Her er et av det viktigste tips som jeg alltid følger spesielt på denne årstiden.
Og det finnes alltid flere tips. På lengre turer er reglene bare litt annerledes.

NOTE: for små turer.
Alltid mobilen meg i en vanntett lomme. 
Alltid kniv tilgjengelig i/på flytevesten.
Sier alltid i fra hvor jeg padler/kontrabeskjed.
Padler nært land om sjøen ikke er for stor.
Krysser aldri alene.

Tørrdrakt og god lue. Ekstra votter.
Ekstra ullundertøy
Ekstra åre og pumpe.
Hodelykt så viser du bedre.
Alltid noe varmt å drikke, noe å spise på. 

Sjekk alltid værmeldingen.
Sjekk utstyret ditt.
Helst padle sammen med noen:))
Er alltid veldig oppmerksom.

Skjer ting skjer det før du får blunket!
Ha respekt for havet og deg selv!
Jeg har alltid et lite
førstehjelpskrin tilgjengelig!
uansett tur:)

15 kommentarer:

  1. Wowwww!!! Your photos are very very beautiful!!!
    Cinzia

    SvarSlett
  2. Ai ai..herlig å se. Vurderte å sette ut kajaken i dag jeg også..men en kompis som ville ha en kaffesup 'reddet' meg. :-)
    Imponert over aktivitetene dine..

    Ha en fin start uke.. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. :)) en kaffesup med venner er også viktig og koselig:))) tenker du får ut kajakken likevel snart:))

      Slett
  3. Så läckert!! Du är verkligen tuff som vågar dej ut på havet nu på vintern, men jag antar att du har erfarenhet :) Nångång ska jag också prova på det :) Härliga bilder!!

    SvarSlett
    Svar
    1. :)) Det er en fin opplevelse, har vel padlet i 11 år nå men en blir liksom aldri utlært og respekt må man ha:)))

      Slett
  4. Det ser herlig ut, og jeg kan bare konstantere at du er hundre ganger tøffere enn jeg noengang kommer til å bli. Kajakk på havet om vinteren - jeg tar av meg hatten! Fine bilder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenker nok du også hadde våget i det rette elementet for deg:) dette er ren terapi for sjel og kropp:)) jeg lover :))) men takk:)

      Slett
  5. herlig å se på dine bilder.
    hilsen dirk :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Dirk:))) Vi er heldig som bor i dette vakre landet:))

      Slett
  6. Flotte bilder og stemningsbeskrivelser- og gode turråd! Du er ei skikkelig tøffa, tror neppe at noen får meg i en kajakk noen gang, men det er utrolig flott å følge med deg på dine kajakkturer, sånn litt på avstand!! :-)
    Ha ei fortsatt fin uke! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvem vet hva du hadde våget, jeg startet i fjøresteinene jeg også! :))) Men å følge med på litt avstand er også lov::))

      Slett
  7. Du tar noen fantastiske bilder! Alltid like fint å være på tur med deg!
    Et GODT NYTT TURÅR til deg! ; ))

    SvarSlett
  8. Den jakka di så bare deilig ut:) Er det ei tørrdrakt-jakke, eller har du tørrdrakta under?

    :-)

    SvarSlett
  9. Du verkar vara kunnig ang detta vilket är ett måste kan jag förstå. Det kan bli farligt annars. Var Nansen med? Han får väl inte plats i en kajak :-)

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)