Hildrehesten 740 moh.



 Passe tidlig i morges pakket vi sekken, godt humør & pannekakerøre for å legge i vei til 
Hildrehesten. Som sist kjørte vi inn til Grytastranda og gikk fra gartneriet. 
I ca 2-3 minus med snø på kinn og 9 m/s fra øst var det en frisk tur på alle måter. 
Terrenget er fint å gå i. Kun i det du entrer mot toppen er det endel steinur som kan 
være en utfordring for de firbente. Men en fjellvant kar tar det på sparket.


Det blåste selvsagt godt på toppen så etter ha nytt utsikten gikk vi ganske raskt ned igjen. 
Ikke en sjel å se hverken her eller der, bare 5 glade vandrere på eventyr.
Nede ved foten fikk vi fyrt opp stormkjøkkenet for fjellpannekaker med flesk!
En frisk tur & søndagsmiddag i de fri med gode venner 


Kommentarer

  1. Høres ut som ein frisk tur du spreke dame! I helga har eg haTT barnefri, i tillegg til kreative prosjekt har eg også fått bevegt meg litt. I dag var eg på ein liten fjelltur, det gjer så godt for kropp og sjel! Dette må eg gjere oftare ( det merka eg på kondisen ).
    Beklager at eg frista med sjokolade på bloggen min....;-)kremtoppane har eg fått i meg for lengst, sjokoman som eg er...
    Fin ny veke til deg Jill!

    SvarSlett
  2. I enjoyed your post and walk. The scenery is just stunning and I always love your cute Nansen! Have a happy week ahead!

    SvarSlett
  3. Høres ut som en tur for kropp og sjel! Så flott å dele opplevelsen med flere!
    Ha ei fin ny tur-uke! :-)

    SvarSlett
  4. Ma che spettacolo!!! Una bella coppia, e quel cane, bellissimo!!!
    Cinzia

    SvarSlett
  5. Härliga bilder! Så gott med nygräddade pannkakor på turen :)) Har tänkt ta med smet någon gång, men det har inte blivit av...ännu :) Har skickat massor av snö i er väg, så hoppas den kommer fram ;))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) da venter jeg på snøen med store forventninger:):)

      Slett
  6. For en digg dag i fjellet! Helt herlig!

    D:-)

    SvarSlett
  7. ... og så fleskepannekaker!!! :-) Fantastisk! Jeg har jammen mye igjen å lære :) Hahaha... men det er jo bra!! Alt annet ville vært kjedelig... kanskje...;D

    Ha en nydelig uke der ute <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror du kan det meste fru Bjørdal:))) beste klemmen:)))

      Slett
  8. koselig ;)

    og maten smaker jo best ute - sammen med noen ein er så glad i ;)

    monika smil
    ps. kor flott det er med dei runde bilda - korleis lager du det og er det lov til å herme ;)

    SvarSlett
  9. Nok en trivelig tur dokumentert Jill :-) og akkurat slik skal det være.

    Bare er så betatt av ditt terreng, for så annerledes en mine turveier nå på vinteren. Eller litt sånn `mot normalt`har vært her å da, fravær av snø, men kom faktisk en god del i går kveld, så nå ligger det skikkelig fint vinterhvitt igjen.

    Arti vri med de runde bildene!!

    Anneklem.

    SvarSlett
  10. Koselig tur :) bruker dere lang tid opp til Hildrehesten og er det lett å finne veien opp? Gleder meg til eg skal ha onsdager fri og kan ta turer litt unna meg. Da kjem vi ut mot deg ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så herlig, ja kanskje vi treffes på vår vandring. Om du ser meg i fjøren med bål må du komme å drikke kaffe:))))

      Slett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg