Hverdagseventyr i fjellet ♥

Veien opp baksiden av Ørskogfjellet og inn til dalen er fin å gå.
Utsikt Trolltinden vil jeg tro.

Jutevannet rett bak meg.
Utsikt til Jutevannet. Videre innover kommer du til Tresfjorden.
Mot Frostadtind og Gamlemsveten .

Fersk nytrukket kaffe + sjokoladebit til  =  
Nøgde taus!
" Ikke forstyrr, jeg nyter!! "
 Klestørke i 12 minus....hehe! Prøv å brett den i sekken du! :)))
 Hjertens enig om at dagen bydde på mer enn vi trodde:)
Stegjernene fra XXL er genialt bra. Pris ca 500,- enkle og raske å ta på! Vi trengte dem idag.
[ Canon EOS M ]
Området Ørskogfjellet har mer enn mange turmuligheter. Idag tok vi turen innover
 mot Jutevannet, gikk så mot nordvest opp baksiden av Sandtinden, over fjellet og ned igjen tur løypen.

Og sitte blant fjelltinder en blikkstille dag i minus 12° etter et klesskift for så å få varme
seg ved et bål er virkelig et hverdagseventyr! Og ca mellom Sandtinden (1065 ) og Varguraksla (772)
fyrte vi opp bål med mør, kaffe og ingefærkaker fra baker Gerd.
 Ja av og til byr hverdagen og været på noe ekstraordinært!

Lyden av sne som knirker under skoene, solen som 
lager røde kalde eplekinn. Neglesprett og frossen camelback....
Lukten av bål og nytrukket kaffe. Smaken av sjokolade..............
Roen, styrken og stillheten.......jo, et absolutt lite hverdagseventyr!


Og i skinnet fra hodelykten så vi snekrystallene funkle som diamanter mens solen
 langt der fremme farget himmelen rød i et farvel med denne utrolig vakre dagen. 
Fremdeles gode og varme:)) 

NOTE:
Føret opp til fjellet var ekstremt skareføre og 
stegjernene kom utrolig godt med.
Stegjernene som er utrolig enkle å ta på
 festet seg som borrelåser til tykk is  og det føltes 
utrolig trygt å gå med dem!
Tipset fant jeg på turbloggen til mor & lillemann :)

Høgsvora og Kvanndalsaksla, tror jeg:)

Takk for en eventurlig dag!

Kommentarer

  1. NYDELIG vennen ;)

    hjerteklem - monika

    SvarSlett
  2. Flotte bilder!

    Tydelig at piggdekkene var det riktige på den turen der ja.

    SvarSlett
  3. Flotte bilder fra en tydelig flott tur! :)

    SvarSlett
  4. Så supert at broddane kunne gjere en tur så bra! :)) avhengig av dei eg i desse tider på tur. Har ikkje gått på Ørskog enda, men ligger på planleggings stadiet ;) og Hildrehesten. Det 3. siste bildet med isskulpturer var bere heilt nyyyyydelig! :)

    SvarSlett
  5. Ja vad skall man säga....hur vackert som helst. Att det inte är mer snö. Bilderna är jättefina.

    SvarSlett
  6. Megafantastisk. De bildene dine slår det meste. Jeg får aldri nok av turbildene dine. De oser pur glede... og det smitter. Takk for nok en tur som jeg fikk delta på ... fra sofakroken en lørdagskveld.

    SvarSlett
  7. ÅÅÅÅ men så fantastiskt fina bilder!! Mys på högsta nivå!! ....och din jacka är sååå snygg :))

    SvarSlett
  8. Wow, enda flere nydelige bilder! Nyter virkelig å besøke bloggen din. Var så fint det bildet av deg på steinen med fjellene bak. Og så tror jeg nesten at jeg er litt forelska i Nansen, selv om jeg egentlig er et kattemenneske. ;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg