VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

lørdag, februar 02, 2013

Iskald tur til Gamlemsveten.

Frostroser i kinn, sinn og pannelugg.......:)))
Den som bærer tungt holder beina godt plantet i jorden:)))  (Ennå litt opplett.)
Her søkte vi ly for den unådige vinden som plutselig tok seg opp.
 Endelig snø, og snøen var overalt. Herlig men kaldt, veldig kaldt i dag!
 Både Nansen og matmor ble slitne idag.
Snøbyene nærmer seg.
Man blir helt trollbundet av hvor raskt lyset forandrer seg.
 Det siste vi så av blått var dette vakre skue her.

Optimismen var nok i største laget der vi gikk oppover mot Gamlemsveten. 
En liten stund trodde vi optimismen var rett for det så rett lovende ut. Men i det vi 
nærmer oss toppen så vi verken fremover eller hverandre i det snøen lavet fra alle kanter.

Kameraet dugget i skinnetuiet, å dugge ble til is da jeg åpnet det.
Vi hadde frostrim overalt og pelsen til Nansen var dekt av isperler.

Og kle av seg på toppen for å skifte var isssssskaldt i dag men nødvendig!
Det "hotteste" tipset for å varme iskalde fingre der varmeelementer ikke er nok..... 
er å stikke dem mellom lårene....helt seriøst.  Du får varmen i deg på 1-2-3......
 Iskalde fingre er udugelige slike dager!

Det er en god følelse å få være på toppen av et fjell i snøkave og minusgrader.
En god og sterk følelse setter seg i kroppen.  Trugene ble værende på sekken. 
Snøen var kanskje 15 cm høy så det var helt greit å gå bare med sko.
Men både matmor og Nansen ble veldig slitne idag.

Ønsker alle en værfull turhelg!

17 kommentarer:

  1. Kaldt og vakkert! Jeg koser meg med å se på bildene dine Jill!

    Ønsker deg ei god helg! : )

    SvarSlett
  2. Er imponert!! Fy, søren dere er tøffe. Liker meg best foran vedovnen på slike dager. Men
    det siste bildet her viser en magisk verden og kan forstå at dette kan drive deg. Vakkert.

    SvarSlett
  3. Brrr, det så kaldt ut. Skikkelig vær altså! Og det kommer veldig tydelig frem i det siste bildet ditt, flott!

    SvarSlett
  4. Rett å slett rått og vakkert.. det siste bildet var flott. :-)

    SvarSlett
  5. Vakre bilder, utrolig fascinerende med frost i hår og pels - det må ha vært forferdelig kaldt...:)

    God helg til deg,
    og god klem:)

    SvarSlett
  6. Brrrr... dette så veldig kaldt ut! Ekstra deilig med kakao og peiskos etter en slik tur. :) Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  7. Alt for længe siden jeg har været her -
    så jeg har taget den helt STORE tur rundt og NYDT
    dine skønne billeder :D
    Vidunderlige indlæg du laver, Jill!

    Klem fra DK Dorthe

    SvarSlett
  8. Litt av ein tur dokke har hatt, ser VELDIG kaldt ut! Fantastisk kor fort lyset kan forandre seg på slike dagar, og slikt blir det gode bilder av. I dag var eg innom ein som er veldig flink til å kome seg på tur. Han hadde laga ei inspirasjonbok med dei finaste bilda frå fjellturer og andre turer. Boka såg skikkeleg proff ut, kjempefin kvalitet. ( han hadde bestillt boka frå BLURB ) Nytt for meg, men skal sjekke det ut for kvaliteten var så bra. Det berre slo meg at du, med alle dine flotte bilder, skulle ha gjort det same!
    Ha ein fin søndag!

    SvarSlett
  9. Jaggu friskt ute på Gamlemsveten på slike dager :) og et fantastisk skue med skiftende lys og uværsbyger, og få fanga øyeblikket når man trur at fingrene fryser fast i kameraet!

    SvarSlett
  10. Så kaldt ut der ja og bildene gjorde seg i sort hvitt ! Du lika å slite Jill - og får lønn for strevet med å komme opp til en slik utsikt - som er ulik fra gang til gang alt etter vær og vind ! Flott med de blågrå snøælingan uti havet.

    Liknende forhold på min tur idag - frisk bris og snøbyger ;) Godt å komme seg ut og kjenne på været og få rosa i kjinnan :-D

    Ha en fin søndagskveld !

    SvarSlett
  11. ja det såg riktigt kallt ut! Toppenfina bilder också!! och snön kom fram ser jag :))

    SvarSlett
  12. Oj,oj,oj...for noen bilder du viser her inne.
    Både av natur, mennesker og dyr...
    Naturen kan være magisk - og det klarer du og formidle med bildene dine!
    Bildet av deg med rimfrost var utrolig herlig;)

    TAKK for titten og her kommer jeg gjerne igjen!
    Klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  13. The changing light is very quick, very beautiful in each captures, too. And what a beautiful dog! WoW! =)

    Thank you for stopping by & commenting, much appreciated =)

    SvarSlett
  14. Brrrrrrrrrr....i think it was very cold!
    Cinzia

    SvarSlett
  15. For noen bilder!! Jeg må si du er tøff som legger ut på tur i slikt vær. Dere så frossen ut begge to. Sikkert godt å komme hjem og tine opp luggen og rosekinnene :) Praktfullt og trollbindende foto av byer! Vakkert, Jill!

    SvarSlett
  16. Ja det der så virkelig iskaldt ut! Her er vi nok over den værste kulden for i år tror jeg, nå skal vi nyte resten av vinteren med skiføre og passe utegrader :-) Flotte bilder!

    SvarSlett
  17. Du må ha gener fra Fritjof Nansen ... eller Amundsen ... eller en eller annen som liker å slite og fryse. Du imponerer meg! :-)
    Det så virkelig kaldt ut. Håper du hart fått varmen i dag igjen nå.
    Ønsker deg en god helg (allerede) og husk at det er Fastelavn. Boller og tur er tingen. Klem til deg :-)

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)