VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

lørdag, februar 09, 2013

Majestetiske Seljalandsfoss ♥

Utfordringen var å holde linsen tørr. Linsen min var heller ikke bra nok. Det var heller ikke jeg!

Fra bilveien åpenbarer Seljalandsfossen seg. Den ser ved første øyekast noe spe ut,
men når du kommer nærmere ser du at dette er et av de vakre naturfenomen på Island.

For et mektig syn, og turen bak og rundt fossen er utrolig mektig og det er så 
verdt å bli ganske våt i tøyet for denne natursterke opplevelsen. Havsulene stuper 
lekende fra reirene sine i håp om en turist skal legge igjen en brødskalk.

Fossen forsynes med smeltevann fra Eyjafjallajökull som er vulkanen som 
stoppet flytrafikken rundt om i Europa i 2010.  Her ligger den midtatlantiske ryggen 
som deler den europeiske og amerikanske kontinentalsokkel.

Her kunne jeg sannelig ha glemt tiden lenge! Å reise utenom
sesong er å ha attraksjonene litt for seg selv.

NYNORSK FAKTA:
Seljalandsfoss er ein av dei mest kjende fossane på Island. Han er svært vakker 
og bilete av han er derfor nytta i mange bøker og kalendrar. Seljalandsfoss ligg 
mellom Selfoss og Skogafoss der hringvegur, den islandske hovudvegen rundt Island, 
tar av mot Þórsmörk. Fossen er ein del av elva Seljalandsá og har eit fall på 
60 meter over klippene til den tidlegare kystlinje.

( tyvlånt fra wikipedia )

3 kommentarer:

  1. Flotte bilder av fossen og glade folk på tur! :-)

    SvarSlett
  2. Ahhh.... herlig sted!! <3 der skjønner eg godt at du kunne dette bort en heil dag :)

    SvarSlett
  3. Guri malla, no fikk jeg virkelig følelsen av hvor mektig den er! Du er ikke bare god på å ta bilder men å formidle... Dette må ha vært en sterk naturopplevelse.
    Takk for det du deler!
    Fin søndag og klem fra meg!

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)