VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

søndag, april 07, 2013

Pannekaker m/havutsikt ♥

Godøyfjellet - og i fjøren ved Alnes skal vi tilbringe dagen.  Alnes viser såvidt helt til høyre.



62° nord ute med glade havraftere og gledesropene hørtes helt til land. Tatt med 300 mm linse.
62° nord nærmer seg vakre Runde. Fyret viser til høyre.
Det lange skjeret er muligens Langskjeret:)))) 





Alnestangen og søndagsmiddag var målet i dag - smaken av et lite søndagseventyr:)
Utsikten der ute er like mangfoldig og spennende hver eneste gang. Slike dager man glemmer
seg selv og tiden fordi man nyter dagen med pannekaker og havutsikt!

YRENDE FUGLELIV
KNITRING & BÅLDUFTER
HAVLYDER m/SALTE TANKER TIL
PANNEKAKER M/BACON
EPLE & KANELSUPPE
SØTE BLÅBÆR & KAFFE
SOLEN OG BÅLET SOM VARMER

NOTE:
Bildene er tatt med både Canon 30D | Linse 75/300
og Canon EOS M. Ikke så vanskelig å se hva som er hva:)

 Ønsker deg en fin uke med mye frisk luft :)

8 kommentarer:

  1. Fantastiske bilder, og de pannekakene så bare så utrolig gode ut:)
    Har aldri prøvd havrafting før meg skal ved en anledning, det ser ut som min greie:)

    Takk til deg for tips om linse, jeg har en 18-50 linse som jeg ikke ble helt fortolig med da jeg prøvde den sist - kanskje jeg skal gi den en ny sjanse...

    Ønsker deg ei god ny uke,
    varm klem:)

    SvarSlett
  2. Wonderful reportage, Jill! Thank you very much, I've understand your message!
    Cinzia

    SvarSlett
  3. Nydelig! Alnes <3 Jill & co <3

    Så fint - så vakkert - så fredfullt!
    Selv med en susende havraftebåt susende forbi, finner jeg roen her!

    Du viser en sånn tilstedeværelse og oppmerksomhet :-) Jeg elsker det du gjør!!!

    Beste dagen og uka til deg, Jill!! Her er det blå himmel - så får dagen bli til skritt for skritt.... <3

    SvarSlett
  4. Håhåjaja så bra ni har det!! :)) Underbara bilder! Så Runde ligger så nära er....skulle vara så kul att åka dit o se på Lunnefåglarna! :)

    SvarSlett
  5. Syns prikken over i`en var det norske flagget du danderte så greit med her :)
    Flotte bilder som alltid av en sikkert vellykket utflukt :)

    SvarSlett
  6. Tack så mycket för din kommentar. Under bart fina bilder. Havet och den stora friheten! Själv har jag kommit hem från fjället. Här nere vid kusten har vi mer snö än på många år. Våren känns långt borta. Ha det bra/Brita

    SvarSlett
  7. Sukk... vart no litt lysten på pannekaker her eg sitt. Såg himmla godt ut! Syns no det er en fin plass å ha en søndagsmiddag eg da, heller ute i fjæra enn ved kjøkkenbordet :))
    Du er veldig god på å fange stemninga og la oss ta en del i det :))

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)