VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

søndag, mai 12, 2013

Solfylte tanker på Frostadtind.

For et lys, for noen skyer, for en dag, for ei nøgde taus!


På nordvest siden av Frostadtinden kunne man absolutt gå i t-shirt. Toppen var mye kaldere.
Midt på bildet ser du så vidt et glimt av varden på Frostadtinden 807 m.o.h
Utsikt mot Ålesund fra nesten toppen.
Selveste storevarden med sine små vardesønner. Ørskogfjellet er rett bak storevarden.

Trillingvardene på toppen. 
Falne vardesønner...jeg bygde faktisk opp igjen 4 stykker idag...flink:)
Alltid viktig å hoppe fra nye høyder. En liten høyde kan også være bra:) Viktigste er å hoppe! :)

Eller surfe på snøen ned igjen....man skal aldri slutte å leke:))
En snødekt Vardtua, her ligger Svartevatnet rett nedom. Ennå lurt å holde seg unna breene.
Hva mitt øye skuer......hjertesukk.
Utsikt til Litleskjerdingen. 
Flere små varder med Litleskjerdingen bak.
Takk til meg selv for herlig solrik tur:))


Idag gikk turen uten min gode følgesvenn. Nansen har vært 
sliten og trengte ekstra hvile og det måtte han få! 

Frostadtinden var dagens mål. Lukten det første høydemeterene kunne saktens fortrenges 
av det vakre lyset men eimen av gammelt myrvann og kadaver streifet forbi nesen i ny og ne.

Langs stiene som sildret av smeltevann fulgte vakker fuglesang meg helt til toppen. 
Der oppe kunne jeg nyte sol, kaffe, matpakke og en stor vakker ørn som svevde i ganske
stor fart nært og lavt forbi. I det jeg fikk på kameraet var den far away!

" Mitt lavlandsliv har jeg levet ut, her oppe finnes frihet og Gud. 
Der nede famler de andre. "
Ibsen
Ja den som kunne sitte der oppe i evig tid så en slapp å famle rundt der nede:))))


8 kommentarer:

  1. Her kom det jammen meg et innlegg i skrivende stund, hehe
    (min skrivende stund og mens jeg titter)

    Jeg blir jo helt frelst av alle disse bildene og landskapet du befinner deg i!! =)

    SvarSlett
  2. Ibsens ord satt vel en dobbel understrek på din fine tur! Misunner deg slike turer som dette! Nydelig utsikt og friske klare bilder. Nydelig Jill :)

    SvarSlett
  3. Disse bildene er inspirerende! Du er blendende. Takk for at du besøker min Hawaii bloggen, slik at jeg kunne komme hit og møte deg. Norge er et fantastisk land


    ALOHA from Waikiki
    Comfort Spiral
    ~ > < } } ( ° > <3

    SvarSlett
  4. Marvelous shots of a stunning place ! I'm a little jealous ;>)

    [I used to live near the Rocky Mtns near Calgary, Alberta - miss them]

    And your dog is a beauty - related to our Sasha.

    SvarSlett
  5. ÅÅÅÅ så härligt!! Vackert väder och höga fjäll, det kan inte bli bättre :))

    SvarSlett
  6. Frostadtinden.... et kaldt navn men du får det til å virke "varmt" allikavel :)) alle turane dine gir meg lyst til å dra ut til dine trakter og vandre litt der ute også! Frostadtinden må vel være et at toppane på lista eller?? :))

    Ha ei super duper tur uke!

    SvarSlett
  7. Älskar dina bilder från din höga vackra natur. jag kan inte se mig mätt/brita

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)