Sommer på Lesten.

Nansen fikk seg en veldig god venn på tur idag, en kjempesøt jente:))
Alnes er ekstra vakker fra gjuvene ved Lestabukta, jeg har faktisk aldri gått utenom gjerdet. Flott der!
Solkrem sesongen er igang, bruk høy faktor! Jeg knuser til med 50 i hele mai.

Traff en tysk gjeng som jeg tok bilder av, lovte å sende på mail. Frisk gjeng!
 Små vann Nansen elsket å bade i. Dette vannet ligger rett foran Rantevatnet
Godt å kle av seg ....jeg tror jeg fikk litt for mye D vitaminer på armene idag:)) Vinterblek hud..iiiii!
 Juvene ved Lesten gjør meg alltid like trollbundet og det går faktisk rett ned.
Ca 350 m.o.h virker uendelig høyt når du står så nær stupene.
 Utsikt mot Storhornet og Alnesvannet.
Storhornet til venstre og lille Sukkertoppen stikker opp der fremme.


Matpakke tid. Orket ikke sitte ned engang, myggen var sesongklar!
 Mangfold av stier med utsikt på Godøyfjellet, her titter Sulafjellet frem.
Sunnmørsalper 
 Med Runde som lå i tynn tåke bak. Nansen har respekt for høyden, får alltid knekk i labbene:))
Ikke gidd å kall meg inn nå, jeg kommer aldri i verden.. ikke ennå..pes!
Et lite vindrag i pelsen, bare et lite. Og det må vi nyte.
 Har du sett slike fantastisk vakre stier som går i et med havet. Helt unikt!
 Hei på deg, her står jeg og titter på deg:))



Vel nede ble jeg overrasket av den influensesyke mannen som kom med mørpølse 
og ved, så utrolig glad jeg ble. Koselig middagstund i fjøresteinene nedom fyret.

Sommeren har kommet, jeg hadde ikke trodd at det skulle bli så varmt idag.
Ikke et vindpust på vei til Lesten. Hoggormen er aktiv men vi så ikke noe til han.

kvirrevitt og korsang
havutsikt med et dryss av tåke
svett brunostskive og kaffe var ikke det beste idag
fruktgleder med jorbær, kiwi & papaya
herlige kulper å bade i
mye folk som var i fjellstemning
koselig med gamle kjente
bålkos i fjøresteinene
nansen sliten matmor sliten
men veldig veldig lykkelige.

Jeg elsker turen til Lesten, den byr på så utrolig mye. Den er ikke høyere enn ca 364 m.o.h
 men fra Alnes er den lang og byr på en havutsikt du aldri blir mett på.....halleluja!

For en turdag:))


Kommentarer

  1. Norge i rødt-hvitt-og-blått + latter og liv og grilling og masse deilig energi <3 Jeg nyter dette <3

    SvarSlett
  2. rett og slett kanon bra --- eg savner så havet no og må finne tiden til ein ut te have tur ;)

    monikaklemma

    SvarSlett
  3. Herlighet for en nydli tur:)

    D:-)

    SvarSlett
  4. A gorgeous day and breathtaking views. Nansen looks happy in the water. Beautiful post and photos!

    SvarSlett
  5. Utrolig bra bilder Jill! Tror jeg må på Lesten en gang ja. Definitivt!

    SvarSlett
  6. Deilig tur, her er det bare å nyte:)
    Her har heldigvis ikke myggen startet sesongen, vi satte opp trampolina i går og det uten så mye som et eneste stikk;)

    Fin mandag til deg
    klem:)

    SvarSlett
  7. knall bra , må jeg google hvor Lesten er.
    hilsen dirk

    SvarSlett
  8. Incredible!!! You have the sun!!!! In Italy it is raining about many time!!!!
    Cinzia

    SvarSlett
  9. Storslått og vakkert. Utrolig nydelig med den stien langs kanten, vilt og vakkert terreng hos deg. Det ene perlebildet etter det andre både i dette og i innlegget under her. Just lovin'it!!! :))

    Fikk svidd min vinterbleke hud jeg også. Sommeren kom brått på, men ja takk til slike dager :D
    Nyt!!!

    Klem,
    Eli Kristin

    SvarSlett
  10. Juhuuu!! Er så flott framme ved Lesten! Gikk der ifjor med bæremeis, men holdt meg langt unna kantene. Da vi var der ca ei uke sia, så bestemte eg og mudern oss for å gå rundt alt en gong til, men uten lillemann så eg får sett meg skikkelig om :)) når eg ser bilda dine no så kjenner eg at eg vil ut att FORT! :))

    SvarSlett
  11. Nydelige bilder! For en flott tur dere må ha hatt ... bildene lyver nok ikke her :o)

    Irene

    SvarSlett
  12. Det kiler i armene mine når jeg ser du og Nansen står der ved stupet! du er ikke rent svimmel akkurat.. det er jeg skjønner du :))

    Utrolig! sier jeg bare!! så vakkert, så ubeskrivelig vakkert!! =)

    SvarSlett
  13. Så utrolig flott turblogg du har, bildene er så vakre! Nå fikk jeg lyst å gå til Lesten, har bare vært på Storhornet flere ganger:) Hvor lang tid vil du si man bør beregne med start fra Alnes, i "trimtempo" dvs rask gange?
    Hilsen Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Cecilie:) takk for det:)

      Om du går i rask vanlig trimtempo, 2-3 timer. tur/retur mer 3 timer en 2:) med pauser går det gjerne litt tid. Turen er faktisk litt lenger en man kan tro:) jeg har alltid noe å spise på så jeg får nyte havutsikten litt:)) jeg bruker ofte 4-5 timer på turen men jeg tar mye bilder og har en lengre pause på toppen:)

      God tur, det er en av mine favoritter:) Utsikten er mer en fantastisk:)))

      Slett
    2. Må si at da starter jeg fra Alnes:))

      Slett
  14. Hei Jill, takk for svar:) Jeg gikk der i dag. Brukte en time og fem minutter opp til Lesten og ca fem minutt og til Rantane. Gikk da langs vannet og opp skaret der det deler seg opp til enten Storhornet eller Lestane. Det var velsdig vått langs vannet, men tørt og fint opp. Men ufattelig mye fluer!! På vei ned prøvde jeg å finne stien over ryggen ned mot vannet istedetfor ned igjen til stien langs vannet, men gikk litt feil (for langt mot nord tror jeg) og ble omtrent angrepet av to hissige, gråspettede fugler. Er det hekkeplasser på fjellet der mon tro? Med en gang jeg snuddde og la kursen østover og fant stien igjen forsvant de. Men det var skikkelig ubehagelig, de dukket rett ned mot hodet mitt to-tre ganger. Har du opplevd det? Huff, ja ja. Flott oppe på stien og et nydelig skue var det i allefall. Men neste gang blir det med gore-tex sko eller fjellsko.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja da har du gått ganske fort. Jeg glemmer ofte tiden med fotoapparatet mitt og glemmer ofte at jeg kanskje går saktere en jeg tror:)))

      Du har kanskje gått en sti der folk går sjeldent,noen fugler har nok fulgerede med unger i som dem er redde for. Mye fugler der oppe. Jeg har sett et slikt par du beskriver men da sirkulerte dei bare og observerte meg og Nansen. Ikke sikkert det er samme paret.

      Fluer og mygg om sommeren er en plage på Godøyfjellet. Vi var der forleden og alle vi traff klaget på flugene:))) vi også:))) hehe:)

      En nydelig tur iallefall:)) om du har en turblogg må du sende meg linken:))

      Slett
  15. Hilsen Cecilie glemte jeg visst:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)