Hoven, Lofoten 368 m.o.h

 Ved golfbanen ca ved hull nr 9 starter stien.


 Flotte stier opp, bratte partier og snille partier.
 En liten stein å sitte på.



 Havutsikt med god tanke terapi er alltid godt å få med seg.

Gimsøysanden tror jeg. Ikke noe rart min venninne hadde gode somre på Gimsøy. 

 Nyte utsikt fra en fjelltopp er alltid like spesielt.



Gimsøya er et utrolig vakkert sted med sine hvite badestrender og strå som svaier i vinden.
Myrområdene med mang en moltetue i ligger i langstrakte områder.

Å slå opp teltet på toppen for å nyte midnattsolen må være perfekt!

 Kan tenke meg at det er et perfekt spisskammer for trekkfuglene før de flyr videre.
Fantastiske omgivelser det må jeg si! Lofoten er et naturrike av dei sjeldne!

Kommentarer

  1. Te å me tutta har vøri der å spælt:-:)

    SvarSlett
  2. What a beautiful spot for camping! The views are gorgeous! I hope your ankle is OK. Beautiful photos! Have a happy day!

    SvarSlett
  3. rett og slett vakkert , herlig innlegg !

    SvarSlett
  4. Hey Jill,
    I always enjoy your travel shots. These are really great again, as always!!
    It must be a wonderful and fantastic location.
    The shot where you jump in the air is very funny!!

    Many greetings from Holland,
    Marco

    SvarSlett
  5. Wonderful pictures, wonderful country
    Merle...............

    SvarSlett
  6. Så fantastisk vær dere har hatt i Lofoten! Vi hadde tilsvarande oppleving der sommaren 2007, og gjekk bl.a. opp på Hoven som midnattsoltur. Fantastisk! Drøymer meg tilbake når eg ser dei flotte bileta dine!

    Av ein eller annan grunn får eg ikkje lenger automatisk melding om at du har oppdatert bloggen din, og må derfor gå direkte på bloggen for å følgje med. Har prøvd å leggje meg til som følgjar på nytt, men det hjalp heller ikkje, dessverre. Men eg skal no uansett halde meg oppdatert på turane dine og dei flotte bileta :). Ha ein fortsatt fin sommar!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg også hadde det problemet en gang med en blogg, og la den til på nytt. Da funket det. Ikke godt å vite hva det kan være:)))

      Men uansett....det måtte være fantastisk å oppleve midnattsolen der oppe. Jeg fikk se den en gang fra havet:) magisk!

      Slett
  7. Heilt nydelig! Sandstrender og gode stier, blå himmel og blomster. Kan man ønske seg meir?? Ser ut som en herlig tur, nok en gang. Sommerbrune Jill og valre bilder! Måtte vi få meir av det været der her heime også....

    SvarSlett
  8. Sitter her med tårer i øynene og drømmer om alle vakre sommrer jeg har tilbrakt på Gimsøya, Mitt barndoms paradis :-) Ser på den hvite sandstranden som jeg har lekt på så mange ganger, myrene som alltid var full av molter, de smale grusveiene, småsei fisket sent på kvelden og spist midt på natten med nypotet, flatbrød og rømme mens solen rullet langs horisonten. Magisk!!! Nyrørt blåbær (plukket i fjellkanten samme dag) på pannekaker. Smil, latter og glade barn som lekte trygt på en omtrent bilfri øy.

    Takk Kjære Jill for at du besøkte Gimsøya og jeg blir gjerne med neste gang :-)
    Hilsen din gode venninne :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja tenkte mye på deg når jeg var deg, faktisk nesten hele tiden og jeg så deg nesten springe rundt med vind i håret og en barnlig smil rundt munnen:))

      Opplever gjerne Gimsøya sammen med deg:) ♥ Tok bildet av hilsenen jeg skrev til Kleivanklanen på Gimsøya, skal vise deg når vi treffes:))

      Klem klem:) ♥

      Slett
  9. Hei.

    Kunne jeg delt et bilde fra dette innlegget om jeg også deler link? Skal på Saltdalshytta.no , liten sak om Hov :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg