VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

tirsdag, juli 30, 2013

Luksuspadling i Henningsvær.

















Panorama av Henningsvær, holmene og Vågåkallen





Henningsvær fyr, oppført i 1856. 360 graders utsikt over havet.

Startet turen med å padle inn til Henningsvær vakre havn for å ta inn atmosfæren.
 Padling i Hennigsvær er sjelebot med havsalte tanker i. En svak bris smektet seg mellom
vakre små holmer som innbydde til bålkos. Etter et par timers padling mellom holmer og skjær 
fant vi en perfekt liten bukt hvor vi kampet og fyrte opp bålet. Der ventet...

seikaker med raspet gulerot, epler & stekte poteter
 fisket en liten slags Lofot torsk 
 badet, plasket og duppet i solen
mye fine skjell & en og annen kråkebolle
skuelystne og sultne måker som fikk smake:)

Etter herlige sløve timer i solen begynte det å blåse opp slik det bare kan blåse opp
i små fiskevær ute ved havet og på vei tilbake til Henningsvær bar det i vei i 9-10 m/s. Det dro
ganske godt over Langsundet men da var det kort inntil havn og kameraet var godt pakket ned.

SNIPP SNAPP UTE SÅ VAR DEN PADLETUREN UTE!
Nb! På gode dager må det være fantastisk å padle ut til Skrova for å campe der.

18 kommentarer:

  1. Ojojoj så fantastiskt att paddla i den vackra omgivningen! Å go mat fick ni också :))

    SvarSlett
  2. fantastisk flott landskap og ikke minst kjempe fine bilder.

    SvarSlett
  3. Lekkert! Hyggelig å se igjen. Bodde et år i Lofoten på 90-tallet. :)

    SvarSlett
  4. kor koselig ---- og det er jo så lett bli så glad i dette landet vårt ;)

    rekne med du får ein henvennelsse når du kommer hem att om tips med bobil og nordnorge --- min mann vil dit neste år
    eg er litt skeptisk - men alt går vel med ein kilo tråd og noen pinner :)

    monikaklemma ---- som også vil ha med deg og Nansen på fjelltur vis vi finner tiden ;))

    SvarSlett
  5. Luksuspadling ser ut til å være et godt beskrivende ord på turen ja, det så skikkelig herlig ut :-) Og det er jo så vakkert i Henningsvær også, heldige deg. Neste sommer trur jeg at jeg satser på ferie i Nord-Norge altså :-)

    SvarSlett
  6. Alltid så blid du, Jill. Klare og flotte bilder med herlig Jill stemning i ;)

    SvarSlett
  7. Herlege bilde! Du har fått gjort alt vi ikkje rakk i Lofoten i 2011 - inspirasjon til ny tur. Så bra at dåkke fekk sjå solsida og godsida av dette området! :)

    SvarSlett
  8. What a great day out paddling and a picnic! Lovely views and some pretty colorful buildings. Great shots, have a happy day!

    SvarSlett
  9. Mmmmmmmmmmm, drømmer........

    SvarSlett
  10. Sukk - dette så bare nydelig ut<3
    Vakre omgivelser!

    Fortsatt fin uke til deg
    varm klem:)

    SvarSlett
  11. Dere er bare verden flotteste <3 .... vi prøver (?) å følge hakk i hel ;-) :-)
    Love YOU <3 <3 <3

    SvarSlett
  12. Wow! Again a great series of a great life! :-)
    Beautiful!

    Greetings from the Netherlands,
    Gert Jan

    SvarSlett
  13. Å du hildrande du!!! For noken flotte bilder :)) eg har alltid hatt lyst til å dra nordover, men ikkje fått gjordt. Enda. Ser ut som en fantastisk flott padletur i fantastisk landskap. Hjertesukk.... dine innlegg er alltid ei glede å lese og sjå :))

    Måtte du få noken flotte padleturer her heime også, så eg får sjå og lese )

    SvarSlett
  14. Fantastiska bilder från er semester.
    Jo, det är en av valparna, Loke som hälsade på mitt jobb. Träffade Svante i helgen o det är en riktig sötis. Bilder kommer.
    Förstår att Nansens är saknad man vill ju vara jämt med dem

    SvarSlett
  15. Hallaisen snuppa!! Hva ER det med en trønder som farter over halve Europa når det finnes så masse vakkert her hjemme??? Hærre fred! har aldri vært i Lofoten, men jeg må virkelig se til å få ut fingeren snart! jeg bare SER det av bildene dine Jill, dette er natur en bare MÅ oppleve en gang. Om ikke sjøveien som dere har gjort, så i alle fall på en eller annen måte. Slår det til med været der er en kjempeheldig, og jammen ser det ut til at dere hadde helle på veien. Kjempearti å se!!

    Trønderklæm.

    SvarSlett
  16. Nydelige bilder, så flott at dere fikk godt padlevær! :-)
    Neste Nord-Norge-tur må dere ta til Helgelandskysten....det er utrolig vakkert der! ;-)

    SvarSlett
  17. For noen FANTASTISKE bilder fra det Lofoten jeg elsker! ; ) Dere var også heldige med været ser jeg. Var på fire dagers tur der i slutten av juni med det samme herlige været.

    God søndag til deg : )

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)