Tur + bålkos = lykkestunder ♥

Så godt å være på tur med Nansen igjen......


Nansen er raskt til å ta seg en pause, matmor venter:))) Stresser ikke den karen!
Nansen trives veldig godt ved bålet og tar seg alltid en god strekk.
Maten må jo smake ekstra godt til slik utsikt.
 Godt å være hjemme i naturen igjen:) Fin grillmetode og den funker veldig bra!


Ligge i gresset å la tankene vandre......

Etter et utrolig vakkert & morsomt bryllup i Vilnius der jeg feiret min småsprø nevø og hans
mer en herlige kone er det alltid godt å komme hjem til brunostskiven. 

grillmør med potetkaker
kiwi, blåbær og kaffe
&
et hav av utsikt....

Jeg kan spise på de beste restauranter men jeg må være ærlig å si at maten
smaker absolutt best fra et bål på en eller annen fjellknaus. Moltene har såvidt
begynt å modnes og ble litt Ida Frosk inspirert. På himmelen var et tynt hvitt slør der solen
brøt såvidt gjennom, blikkstille hav, lite mygg og fluer så vi hadde gode timer.



Et lite regnskyll og et par m/s fra nordvest er steinen like ren igjen:)
Knus asken og skyll den i vann et par ganger så kan du
ha den i pose å kaste den en egnet plass. Spesielt når du lager bål 
på steder du absolutt må rydde etter deg:)) Siden gresset var noe 
vått tok vi sjansen på å lage et lite bål. 

Kommentarer

  1. Det ser verkligen härligt ut! Å jag måste le när jag såg din roliga kiwigubbe :))

    Underbara bilder här nedan också, så vackert med näckrosorna!

    SvarSlett
  2. Nothing beats a warm dog to rest your head on when you are tired and the food looks good too.
    Merle........

    SvarSlett
  3. I can not get over the Gorgeous views and scenery! Nansen looks happy to rest for awhile. Another beautiful post, have a happy weekend!

    SvarSlett
  4. Tur med bål er noe av det beste som fins :-) Rytmen blir rolig og det er bare å suge til seg alle inntrykk :) Herlig Jill :)

    God helg til deg! Vi skal på kajakk-kurs!! Sjur og jeg og 2 av "barna" :)

    skipp-o-hoi-og klem og godsnute <3

    SvarSlett
  5. Herlig å se dere på tur i kjente omgivelser igjen:)

    Kleem D:-)

    SvarSlett
  6. NANSER IS WONDERFUL!!!! And your photos...wowwww!!! Very very beautiful, so landscape!
    Cinzia

    SvarSlett
  7. Flotte bilder nok ein gong. Eg e so mesunnelig.

    SvarSlett
  8. Borte bra, men hjemme best ;) Alltid godt å komme seg bort for litt inspirasjon, men så godt det er å komme heim og sette seg på turplassen sin igjen! Kan tenke meg Nansen har savna matmor også ;)

    SvarSlett
  9. Flotte bilder fra turen! Skjønner veldig godt at dere ser storfornøyd ut begge to- både du og Nansen! Alltid godt å komme hjem etter en liten "luftetur"!
    God helg! :-)

    SvarSlett
  10. Dere nyter gode dager ser jeg, herlig turterreng du har ! Ha ei fin fotouke videre.

    SvarSlett
  11. Flotte bilder, særlig det siste bildet av deg og Nansen var bare herlig :-)) Og måtte også le litt av bildene av matkunsten din, veldig kreativt og smakte nok godt tenker jeg hehe!

    SvarSlett
  12. Härliga bilder som vanligt, va go han är Nansen och du kan ha han som huvudkudde :-)

    SvarSlett
  13. Your photos are beautiful!!!

    SvarSlett
  14. Det kalles neimenn ikke HJEMME uten grunn :-) og det er vel i det kjente en trivs aller best sånn på sikt :-)

    Fin søndag ønskes deg Jill!

    SvarSlett
  15. Heisann! Du har noen fantastiske bilder her på bloggen din! Jeg lurte på hvilket kamera, og/eller hvilke innstillinger du eventuelt bruker. Bildene er fantastiske!! :-) Hilsen G

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann G:)

      Takk for det! Ja jeg har nå brukt EOS M en god stund, jeg kjøpte kameraet i utgangspunket fordi det var lite og jeg kunne skifte linse. På overskyede dager må jeg si at kameraet fanger opp lyset fantastisk. På solrike dager kan fargene bli noe over the top. Men i utgangspunket et helt ok kamera. Ikke det helt beste turkamera. Men det er så utrolig mange bra kamera idag.

      Du vet smaken er som baken:))))

      Slett
  16. Bildene fra ferien er aldeles nydelige, kan tenke meg at det var en deilig tur:)
    Og borte bra men hjemme best, må ofte en liten tur til for at man skal huske hva man sette pris på hjemme. Elsker bildet av deg og Nansen på slutten her, dere er bra fine:)

    Ønsker deg ei god ny uke,
    varm klem:)

    SvarSlett
  17. igjen en kjempe fin innlegg, herlig å se på dine opplevelser.

    SvarSlett
  18. Borte bra, hjemme best. Kloke ord med sannhet! :)

    Herlige bilder. Håper du nyter sommer'n i go'været, Jill!
    Kos deg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg