VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Skårasalen 1542 m.o.h

 Utsikt mot Storfjorden, Skåradalen og Lekneset.


Storhornet som ligger på 1376 m.o.h på sitt høyeste punkt.

Kvistadkjerringane står å slarver i tåka.




Dagens siste bilde!

Selv om det så mørkt og tungt ut i det vi sto ved foten av Skårasalen ble den en luftig fin tur. 
 Optimistisk lav i vei,  og like optimistisk entret vi toppen da vi så det klarnet litt.  Når turen 
alt starter på 450 m.o.h så ble plutselig bare ca 1100 høydemeter å gå. Turen opp har fine stier. 
Steinura som  det er mye av er av liten art og enkel å gå . En veldig populær topptur vinterstid for 
topptur-entusiaster. Ulrik skal iallefall besøke fjellet til vinteren igjen.

Bålkjelen var med og på ca 1450 høydemeter fyrte vi opp bålet, kokte kaffe og vann til en real lapskaus.
 Ja noe varmt i maven gjør dagen!! En fin tur for det fleste med fantastisk utsikt bare tåken er i godlune..

lett tåke som svevde sakte forbi
2 m/s fra her og der
med bare  2° på toppen gjorde det susen med votter 
magisk når solen først fikk bryte gjennom litt
skyene som gjorde utsikten mye mer dynamisk
tåken kom litt til og fra


Dagens kommentar fra Ulrik:
"Motbakker bygger karakter"
som skal gå Slogen i morgen...:)))  men så sant!!


 Takk for en suveren dag Ulrik & Nansen ( og litt meg selv) :))

17 kommentarer:

  1. Blir ekstra flotte bilder med litt skyer:-) Flott tur dokke har hatt ser eg, utsikta frå Skårasalen er unik! Eg har kun vore der på ski, men ser at eg bør ta turen til fots også:-)
    Klem frå mari

    SvarSlett
  2. Glimt mellom hvite skyer, mer kan man ikke be om!!

    D-:)

    SvarSlett
  3. Åååååhhhh, jeg dåner :-) Var du der!!!??? Og så var jeg i bil til og fra Molde....

    Jeg visste det måtte være NOE - for det følte jeg på venstre ringtå... (den er ekstra følsom):-)

    Utrolig flotte bilder i tåkeomgivelser ... tommelopp-tommelopp !! <3

    Og nå rykker det i foten, men vi holder oss rundt 0 nå.... Trebåtfestival i Ulsteinvik, og vi skal dit med nyopppppppusset Traust/trutne:-)

    Godesteklemmentildeg :-)

    SvarSlett
  4. Wow her var det flott ! og stilige bilder med tåkedottene innimellom tindan! Du trives i høyden ser jeg ;)

    SvarSlett
  5. Jill, amazing views and scenery. I love the mountains and the pretty lake. What a wonderful hike and a beautiful day. Awesome photos! Enjoy your weekend!

    SvarSlett
  6. Så mange flotte bilder som vanlig! ;) Var utrolig stilig med tåka. Så ut som en KJEMPE tur!!

    SvarSlett
  7. Fantastiske bilder igjen Jill!

    Ønsker deg ei riktig go hælj! : )

    SvarSlett
  8. Lekre turbilder nok en gang, men skal du høyere nå, må det vel bli fly Jill :-)

    God helg snuppa!

    SvarSlett
  9. Så flotte bilder fra et flott fjellområde. Skårasalen vekker gode minner, jeg gikk der i 2009 og ble glad i fjella og landskapet rundt; skårasalen, sæbø, skår gard...og ikke minst Slogen!

    God helg:)

    SvarSlett
  10. Underbara bilder från en fantastiskt vacker plats!

    SvarSlett
  11. Marvelous photos of your round over the mountains. Gorgeous !
    Best regards, Synnöve

    SvarSlett
  12. Wonderful pictures have you made....it's so beautiful there.

    Greetings, Joop

    thanks for your comment.

    SvarSlett
  13. Interesting. :)
    Have a nice weekend.

    SvarSlett
  14. such a beautiful place..love your images!!

    http://www.myunfinishedlife.com

    SvarSlett
  15. fantastisk Jill , super bilder !!!

    SvarSlett
  16. Again a very beautiful series. I love the scenery :-)

    Greetings from the Netherlands,
    Gert Jan

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)