VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Solrik fjelltur til Eltraneset.

Jeg er overbevist om at Nansen nyter utsikten like mye som meg.







Nansen sjekker at stiene er klarert for fjellrøvere
Ikke en eneste røver å se......


 Mer en deilig å kjøle seg ned i varmen.


Fjellterapi med havluft til! 

 Nansen, meg og Bente, en veldig hyggelig dame vi ble kjent med som ville gå sammen med oss.
Ikke noe rart Nansen får mange venner på tur:))) han er så raus og hengiven.
 Det gror ikke høyt kratt og gress på den sti som vandres ofte! 
Her er Bente som er fotograf. Takk for fint bilde!
 Stier med utsikt kan man saktens si.....det ligger der å roper om å bli syklet på...
Godøya og Storhornet ligger å soler seg der ute i havet.


Mat på tur smaker alltid mye bedre en mat fra kjøkkenbenken.
 Hadde fine timer der oppe idag, god mat, god bok og godt sitte underlag....
 På tide å vende snuten hjem....ble litt kjølig ut på kvelden.


Følelsen av å stå ved en fjellfot å se opp vite at dit skal jeg, høy eller lav er alltid en 
forventningsfull følelse. Det å være på tur, være på vei gir så mye at jeg aldri hadde våget å la være.
Dagen var rett og slett en slik vakker dag som går rett inn på første siden i minneboken.

" Everyone wants to live on the top of the mountain, 
but all the happiness and growt occurs while you`re climbing it!"
"Unknown"

Denne solrike dagen måtte nytes på et fjell og fjellet ble Sulafjellet. Vi tilbrakte faktisk hele dagen
 der oppe og kom ikke hjem før kl 21...siste 350 høydemeterene ned klarte jeg ikke tenke på noe
 annet en lakris og is. Det bar rett til Sulakiosken......

en bok i solen på en fjelltopp
svake tegn på høstfarger
fra hytter kunne jeg kjenne duften av peis
følelsen av å være alene i fjellet så sent

DAGENS RUTE: 
Gikk ruten over Grøthornet - Flesjehornet ut til Eltraneset.
På returen gikk jeg ruten mellom Kjellingsethornet og Grøthornet.
 Sparte ganske mye tid da det plutselig hadde blitt så sent....

10 kommentarer:

  1. Du är inte dålig att gå uppochner på fjället i stort sett varje dag.
    Det är storslagna bilder du visar från dina turer vilket är så trevligt

    SvarSlett
  2. Gorgeous views, I am sure Nansen is enjoying the hike and the views too. Lovely photos, Jill

    SvarSlett
  3. Sitter her å tenker på at det kunne vært interessant å målt hemoglobinnivået ditt, he he men så tenker en som helsepersonell, du er jo alltid på naturens tak du Jill :-)

    SvarSlett
  4. herlig bildeserie av enda en flott tur Jill :)

    SvarSlett
  5. Hello Jill,
    What an amazing place you've been. So wonderful to see these area.
    You've made there great shots, as always.
    So nice to see you there at the top of the rocks,..bbrrr...!!

    Many greetings,
    Marco

    SvarSlett
  6. Mmmm så härligt det ser ut!! Å lakrits är min favorit med :))

    SvarSlett
  7. Så fredfullt, så blå himmel, så trakka stier de alt berre skriker etter å bli gått på. Har vært på Sulajellet, men ikkje akkurat der. Nansen, den vennlige kjempen som vander som en engel i pels oppå fjellet. Håper å treffe den engelen på fjellet en vakker dag ;))

    SvarSlett
  8. Å du og du så flotte turer dere har hatt i sommer :D Lofoten så jo helt amazing ut sett med dine øyne !!! Skal si dere hadde fine dager ja ! Skjønner godt at du er bergtatt :D Og solnedgangen på dine trakter og ikke minst havet og fjellene er minst like vakre spør du meg ! Tusen takk for gode ord fra deg Jill - ja jeg har virkelig koblet ut verden denne sommeren og det har vært godt ! Men godt å være tilbake også :) Gleder meg til å bli stadig mer inspirert av deg spreka ;D
    Klæm fra nord !
    PS - en hilsen til Nansen også - hver gang jeg ser en av hans artsfrender tenker jeg på dere :)

    SvarSlett
  9. Har forstått at Nansen er veldig raus, tror du er veldig raus du også Jill:)
    Nydelige blider og fine turkammerater, blir alltid i godt humør når jeg ser på bildene dine!
    (og så fikk jeg veldig lyst på lakris og is - takk for det;)

    Varm klem til deg
    Hanne:)

    SvarSlett
  10. Great view over a beautiful landscape....Jill your pictures are FANTASTIC.
    and i like your dog also very much.
    Thanks for sharing.

    Greetings from Holland, Joop

    i will follow you blog from now on.

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)