VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

fredag, august 30, 2013

Vasstrandfjellet 561 m.o.h

Høstfargene har begynt å legge seg over fjellet.



Sykkylven med Straumshornet
Utsikt mot Ålesund og en kan så vidt se til Vigra langt ute. Fin utsikt til Brusdalsvannet.

Woops! Noen har sjekket ut om det gikk an å bade i myra...


Hey hey, kommer du gamla....stien går her...voff!
Godt å få av myrskiten..

Heilt topp! :)

Bak varden ser du Tverrfjellet ( bak Tverrfjellet er Gamlemsveten ), Hildrehesten og Storfjellet.
Ta med kikkert, mange flotte fjelltopper å se på.

Den spisse fjelltoppen på midten av bildet er fantastiske Lauparen som er en suveren tur.
quieting  quieting  quieting  :))
Yoga meg her og yoga meg der...voff! tar meg heller et bad..

Turen til Vasstrandegga er en vakker fjelltur med flotte stier og mange
drikkevann for firbente på varme dager. 360° utsikt til tinder, fjell og havet kan 
man sitte lenge å nyte denne vakre utsikten på en slik varm og fin dag.

Husk den store TURDAGEN på søndag!

Høstfargene har begynt å varme opp fjellet med sine vakre farger men den
skarpe og klare høstluften jeg kjente for en tid tilbake savnet jeg. Den kommer nok
men utrolig deilig å få nyte matpakken i T-skjorten en stund til.


...FIN TURHELG TIL DEG!...

22 kommentarer:

  1. så flotte bilder fra turen din ! jeg starter i morgen en ukes tur :-) gleder jeg meg skikkelig til !

    SvarSlett
  2. kor mange flotte turer -- og ka eg savner å gå i fjella - te å komme meg opp på eit topp, men på mandag blir det sjukehus og oprasjon - gleder meg ikkje men skal bli så godt å få ut steinen - og eg håper eg blir fort snart og rekker litt turer ;)

    nyt dagene - smilemonikaklemma
    og voff kor flott den hunden din er ;O)

    SvarSlett
  3. Hei Jill

    Jeg skulle ønske jeg kunne være der, det er så vakkert,
    hver gang jeg nyte igjen av dine turer og fantastisk natur.
    Av slikt landskap, må du nyte som fotograf og naturmenneske.

    Vennlig hilsen Joop

    http://joopzandfotografie.blogspot.nl

    SvarSlett
  4. Så herlig, Jill. Gir en indre ro og se på bildene dine. :)

    SvarSlett
  5. Jill, another great hike with beautiful scenic views. Love the mountains and view of the water. And Nansen is always beautiful! Gorgeous photos! Wishing you a happy weekend!

    SvarSlett
  6. thanks for commenting on my post... your photos are absolutely stunning. and i have a friend who lives in USA but is from Sweden that has a dog very much like yours.

    SvarSlett
  7. Härliga bilder!!Fantastisk utsikt
    Nansen gillar visst att gå i myren....tur att han sedan går i vatten och tvättar av sig...

    SvarSlett
  8. Jill vilka superfina bilder, en härlig dag ni hade. Jag avundas din terräng med hav och höga toppar, njuter av dina bilder. ha det gott/brita

    SvarSlett
  9. Ser høstfargene har kommet på vestlandet og. Vakkert å se!

    Flott blogg!
    Marianne

    SvarSlett
  10. Hello, I am the friend Sandra mentioned above and I do have a dog who looks very much like Nansen. We live in the desert mountains of California, and when my dog, his name is Samson, (and he blogs sometimes too) saw these pictures, he wants to move to Norway. Lindsjo Taxar is also a blogger friend of mine.

    Anyhow, your pictures are stunning, your country is beautiful, and seeing those stones piled on top of each other at the mountain top, reminded me of when I was in Harjedalen, aged 11 or so, and climbed a mountain, met a reindeer herd, and had some great adventures. Your country is gorgeous, I am so glad to have found your blog.

    SvarSlett
  11. Når eg ser bileta dine så ser eg kva eg går glipp av som ikkje er så sprek som du ;-)

    Heilt ubeskrivelig vakkert!!
    Flott turistbrosjyre :-)

    Fin søndag med tur!

    SvarSlett
  12. For noken høstfarger! Sommeren er nok dessverre over, og vi bytter varme (den som fekk litt av den) mot høstfarger. En flott plass dette, og supre bilder! :-D

    SvarSlett
  13. The scenery is beautiful as always. And what a cute dog you have! :-)

    Greetings from the Netherlands,
    dzjiedzjee.blogspot.com

    SvarSlett
  14. Høsten er vakker med klare dager og varme farger, ønsker deg mange fine turer fremover (med mange fine bilder som vi kan få nyte;)

    Varm klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  15. Det er få ting som slår høsten, den klare lufta, fargene og roen som senker seg over både kropp sjel og natur, love it!!

    Lo høyt da jeg så at det nok blir dusj på flere enn deg etter denne turen, he he

    SvarSlett
  16. Ai Ai ai for noen praktfulle naturbilder!Der skulle jeg likt å vært!Ja min sann det klør i bena etter en fjelltur!Tror jeg må ha meg en i morgen selv om mine fjell langtfra er så vakkert som dem du viser:))

    Elsker den hunden din!han har det godt:))

    hilsen Anita

    SvarSlett
  17. Härliga härliga bilder!! Men så Nansen ser ut! ;D Men det lär ju vara bra med lerinpackning :D

    SvarSlett
  18. Hei hei - flotte bilder fra en flott tur!

    Ha en finfin tirsdag!

    KlemKKann

    SvarSlett
  19. Hvilke storslagne bilder!! det er virkelig vakkert der, og det
    beviser du med alle dine vakre bilder! =)
    Jeg savner fjellet kjenner jeg! her hos oss har vi marka,
    eventyrskogen, men vi har ikke slike fjell her!

    tusen takk for titten! :)
    ønsker deg og den firbeinte sjarmøren en finfin september!

    SvarSlett
  20. Herlige bilder, Jill .... flirer litt av Nansen. Han koste seg sikkert og brød seg vel døyten om at han hadde gjørme opp til magen!

    God uke til deg og den firbente

    Irene

    SvarSlett
  21. Bilder som gir sjelefred!!
    Jeg har selv en toller, retriever, som har "spabehandling" i hvert gjørmehull vi passerer:)

    Høstfargene har inntatt Nordnorge. og ingenting er vel finere enn en klar, kald høstdag.
    Nå ble jeg så inspireret av "høstpratet" at turklærne skal på og bærspannet frem.
    Og før jeg når døra til gangen sitter garantert en hund og skjelver av innestengt energi.
    "Jippy; matmor inviterer til skogstur:):):)"

    Ha en fin høstdag.

    SvarSlett
  22. Takk alle sammen! Vi vet jo alle for herlig det er med en liten eller stor fjelltur:)))

    We just love it ♥

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)