Lestabukta + 20°

Alnes - så spesielt og vakkert!




Alltid hver sin matpakke...



Runde under vakre skyer.
Kos 

Alltid snippe å avslutte en tur..

 Når man skal gå inn nye fjellsko er små turer en fordel, om du ikke har med et ekstra sett
med sko i sekken. Turen ut til Lestebukta er akkurat passe. Og på en slik fantastisk vakker dag
her ute i havgapet med sol og hele 20 vindfulle grader ville dagen absolutt ha oss ut på tur:))

alltid kjekt å treffe gamle skolekamerater
viltgryten smaker godt men er litt lei
men kaffen i dag smakte ekstra godt
yoga og havterapi - love it!
slappe av i solen med Harry Hole....
som attpåtil varmer kropp og sjel....solen altså:)

Kan aldri bli lei av dette vakre fjellet som byr på stier for noen og enhver. Fjellet som 
byr på fysisk styrke, ferske høstfarger, terapi og et hav av frisk luft. Tenk hva det gjør for deg!
Jeg er sterkere en noen unnskyldning til å la være, håper du også er det:)) Klart du er:)))

 NOTE :
Mitt beste tips for å få våte/fuktige sko raskt tørre
er avisballer, ingenting tar fukt så raskt som det!

....LEGG GJERNE INN EN KOMMENTAR OM DINE TIPS!....

Kommentarer

  1. Trots den goa värmen så lyser hösten genom dina bilder. Fjällsluttningen har en ton som går mot orange. Du bor i ett enormt vackert område och du tar verkligen hand om möjligheten att njuta av den/brita

    SvarSlett
  2. Du måste bo i himlen allra minst!:)
    Så vackert, så vackert!

    SvarSlett
  3. Flotte bilder! Er du fornøyd med skoene? Nyedlig område du bor i!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Har gått to små turer på 2 og en på 3 timer. Ikke tegn til gnagesår. Bare i går kjente jeg at det trykket litt på vristen. Veldig stødige, tror jeg blir nesten 3 cm høyere i dem, akkurat det med den tykke sålen kjennes ut som at jeg noen ganger ikke har like god kontakt med underlaget, mulig en vanesak:))

      Supertilbud på Gmax så både jeg og min yngste datter kjøpte, hun var også veldig fornøyd:)

      Slett
  4. Jill thanks for showing us so much wonderful places and landscapes,
    your pictures are always so fantastic.

    Greetings, Joop

    SvarSlett
  5. Magic place, magic photos, Jill!
    Cinzia

    SvarSlett
  6. Dette var nydelige lyse lette bilder fra plassen din!Imponerende utsikt!

    Ja det er godt å komme seg ut på tur♥

    En blir liksom i mye bedre humør og alt synes letter(også kroppen hihihi)

    Er enig med eg å ta avispapir i skoene tørker lynraskt!Å fjerne lukt kan man settte dem i frysen noen timer!Simsalabim all tåsos er borte♥

    Tusen takk for ett fin tur visuell hos deg♥

    SvarSlett
  7. Det er så enorm utsikt der ute, så innmari stort og åpent. Heldig som bor slik.

    D-:)

    SvarSlett
  8. Jill, I love these beautiful hikes you take us on! The scenery is gorgeous. I love the views of the water. And Nansen is adorable as ever! Lovely photos, have a happy day!

    SvarSlett
  9. Alnes må bare besøkes igjen..

    SvarSlett
  10. Hei Jill - ja du har et flott turterreng rundt deg - og med litt Indian summer på slike klare høstdager er det flott å komme seg ut :) Fine bilder både over og under her !

    Meldt finvær her nord i helga og det står padling og telting på Kjerringøy på vår turmeny - gleder meg - håper å få formidlet litt bilder - har hatt datatrøbbel her i det siste så det har vært lite redigering og blogging - men nu e æ på nett ;)

    Ønska dæ og Nansen og resten av gjengen din ei flott turhelg :)

    ps: bruker også avispapir i fjellsko evt. tørkepapir funker fint det ja !

    SvarSlett
  11. Alnes er ei perle. Blir nok en tur tilbake dit om ikke så lenge. Etter å ha lest dette må jeg bare tilbake.

    SvarSlett
  12. Avispapir er tingen ja :-)

    Og bileta er berre SÅ fine!!!!

    SvarSlett
  13. MYS på högsta nivå!! Vilka härliga dagar ni har! :)

    SvarSlett
  14. å så herlig ! jeg elsker bloggen din !

    SvarSlett
  15. Your dog is so beautiful... I really like the last three photos.. and that first one the view is magnificent. so much beauty out there for you to capture and show to us.

    SvarSlett
  16. Å, det er så altfor lenge siden jeg har vært innom deg - men hver eneste gang jeg gjør det, så syns jeg det er så herlig... <3 Du har en nyydelig blogg og jeg elsker bildene dine. Du opplever og ser så mye av fine Norge - og jeg kjenner jeg får lyst å gjøre det samme <3 Vakre bilder. håper du har det bra. Ønsker en fin helg til deg :) klem

    SvarSlett
  17. Helt vidunderlig natur og billeder, Jill!
    TAK fordi du deler og inspirerer :)

    Hilsen fra Danmark,
    Dorthe

    SvarSlett
  18. Bare vet at til Alnes MÅ jeg, neste gang jeg reiser til vakre Møre og Romsdal.

    Jeg blir så inspirert til nye turmål når jeg kikker innom bloggen din, Jill. Går du opp fra stedet Alnes? (Har aldri vært der ute jeg, men kommer kjørende fra Vestnes.)

    Og et spørsmål til: Bruker du stativ når du fotograferer?

    Fin helg med nye turmål til deg. Jeg er på vei til jobb.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elisabeth:)

      La igjen svar på bloggen din som du sikkert ser:))

      Slett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)