VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

onsdag, september 18, 2013

Molladalskaret fra Ytre Standalen

Romedalstindene er den første fjellrekken til å ønske deg velkommen.

Som alltid i sitt ess på tur, fri, glad og lykkelig på jakt etter godlukter:)


Her svinger vi da til høyre mot Molladalen.
 Svinetind som ligger på 1132 m.o.h og jeg som ligger på 1,64 m.o.h :))





Jannicke nyter utsikten.
 Nansen ser godt ut med Molladalstindene bak:)
Jønshorn 1419 m.o.h ca rett bak Nansen med min godeste turvenninne.
Gode på mat, varm kakao og tørre klær startet vi fornøyd på nedturen.
 Bare turen til sætra er en kjempefin tur om du har med små barn:) 

 Turen fra Ytre Standalen til Molladskaret som har en fantastisk utsikt over Molladalen 
og tindene der er en fantastisk tur med nydelige stier og skarpskårne fjelltinder
 omtrent til alle kanter. Høsten hadde begynt å sette sine spor og et svakt melisdryss
 av nysne kunne en skimtes på de høyeste fjelltoppene. Det ble et deilig måltid mellom
Svinetind og Grønetinden med en fantastisk utsikt til Molladalstindene og Jønshorn.

En tur jeg kan anbefale er overgangstur fra Barstadvika til Standalen.
Fantastisk tur som byr på det meste!

 Dagen startet med nydelig solskinn og i det vi kom til Molladalsskaret som ligger 
omtrent på 1000 m.o.h skyet det til. Godt å skifte til tørre klær.  Votter og luer ble raskt
 tatt i bruk. Der oppe var det vind i med lovnader om både kalde høstdager og vinter. 

...Stier å vandre utsikt å skue!...

RUTE:
Ferge Solvåg -Festøy.
Ta av til venstre i det du kjører av fergen mot Standal.
Kjør i ca 15 min til du skal ta av til høyre på grusvei
opp mot Hauèn, parkeringsplass et par minutt etter gården.
10 kr i bompenger.

14 kommentarer:

  1. Ai ai! Ukjent terreng, men du og du så spennende fjell Jill! majestetisk må sies :-)


    Alltid gledes en over flotte bilder her hos deg, og turgleden holder seg på topp leser en, det er bra! Med det godværet som hviler over oss nå blir det litt liten tid til blogging og bloggbesøk. Vi hviler jo på ett høytrykk og våkner stadig til blå himmel, snakke du om himmelsk høstvær. Jeg rekker nesten ikke se på bildene fra en tur før det blir en ny, men nå har en da noe å glede seg til når mørket og kulden kommer etter hvert.

    Planer å om tur til Giske etter hvert ja og du kan kanskje fortelle meg hvordan det er det i november?? tips om overnatting mottas også med stor takk :-)

    Ha nok en super dag, for min del jobb nå først.

    Anneklem.

    SvarSlett
  2. It's a lovely place there....so many fantastic nature and landscape photo's,
    i think i will take the first plane to there....i can not wait.

    Thanks for all these BEAUTY'S Jill.

    Greetings, Joop

    http://joopzandfotografie.blogspot.nl

    SvarSlett
  3. Jill, you do live in a beautiful country. So many gorgeous mountains, lakes and pretty scenes. And I always love your cute Nansen!
    Wonderful photos, have a happy day!

    SvarSlett
  4. wow, wow, WOW! Underbara bilder och bra tips, tack!

    SvarSlett
  5. Fantastisk natur og FLOTTE TURDAMER!!! Molladalsskaret er lagt i ønskelista.. :)Takk for inspirasjon og nydelige bilder Jill!

    SvarSlett
  6. Enig med alle andre her! Molladalskaret er lagt på turlista:)

    Elisabeth:)

    SvarSlett
  7. Ååååh, den turen e fin. Og tung får låra nedatt :P...........jaffal for oss utan kondis.

    SvarSlett
  8. Aiaiai.... dette var kjente trakter :-) Så gøy, og så mange flotte bilder :-)
    Jeg kommenterte på instagram da jeg trodde turen var gjort i dag ;-)
    Jeg er helt akterutseilt på blogg... tror det er tiden jeg er inne i... litt mye... men det går fint :-)

    Beste klemmen til deg :-) .... og Nansen <3

    SvarSlett
  9. Många underbara foton! Blev förälskad i de två bilderna av fäboden! Där vill jag bo en helg!! ;)
    Kram Lotta

    SvarSlett
  10. Men vilka fjäll!! Fantastiskt vackert och jag vill dit NU!! :D

    SvarSlett
  11. takk for visuell turen, kjempe fin natur!

    SvarSlett
  12. Wow for en natur ! Det nest siste bildet ditt her e helt utrulig flott - perfekt komposisjon og den tinderekka e jo bærre heilt rå !

    Herlig med toppturer på denne tia - med høstfarga og den klare lufta ! TAKK for turen Jill :)

    Go hælg tel dæ fra mæ :)

    SvarSlett
  13. Molladalen er berre heilt fantastisk!! Heilt enig med deg der :) vi gikk fra Barstadvika og opp daldn den veien, men har også snakka om å gå den veien dokke gikk no. Brukte dokke lang tid opp? Drømmen er å ta med telt og ligge der og ligge i dalen og skrive blogg! :-D kjempe flotte bilder Jill!!! Så flotte at eg drømmer med tilbake....

    SvarSlett
  14. Hei hei - så flotte bilder, flott natur, flott tur og flotte damer!

    KlemKKann

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)