Challenge

Bildet fra Frostadtind 2012
Challenge - noen utfordringer kommer når vi minst aner det, men noen kan vi bestemme selv.
Jeg synes det er gøy å utfordre meg selv både på små og store ting . Å være litt barsk med
 seg selv iblant gjør jo oss litt tøffere i kantene, ikke sant? og kanskje mer tilfreds? :))

 Siste 2 årene.. 

... har jeg satt opp 5 punkt jeg skal gjennomføre. Det kan være å lære noe nytt eller
 bare å utfordre meg selv på ting jeg har lyst men ikke har gjort før. Jeg synes det er viktig at minst et
punkt er utenom komfortsonen helst to. Mine er ganske friluftsbaserte, men det kan jo være hva
som helst. Dette er jo bare en bonus på all lærdom du ellers klare å suge til deg i løpet av et år.

" Begeistringen ved å overnatte i fjellet alene og når du har "glemt" 
fyrstikker er det supert å tenne bål med flint. Og om det også 
skulle gå galt, varme meg på hjemmestrikket votter:)))) "

Lett eller vanskelig, spiller ingen rolle bare en gjør det en har bestemt seg for.
Kanskje du også har lyst å finne 5 punkt du skal gjennomføre eller lære i løpet av et år:))))

 Så årets 5 punkt har vært disse... 
- - - - - - - - - -
1. Besøke 5 nye fjell. 2. Overnatte i fjellet alene
3. Tenne bål med flint. 4. Lære meg å strikke votter  
5. Lære 4 nye båtknuter.

Kommentarer

  1. Lurt - jeg skal jammen sette opp fem punkt for 2014!
    Jeg har noen punkt i tankene allerede, noen av de blir helt klart for hårete men ett eller to lugger sånn passe;)
    Takk for inspirasjon:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gøy du gjør det Hanne:))) jeg har hatt utrolig mye morro med disse utfordringene:) tenker nå på det 5 neste jeg også:))) Vi får ønske hverandre lykke til:)))

      Slett
  2. kor lurt - dette bør vi vel gjøre alle -- monikasmil ;)

    SvarSlett
  3. BEAUTIFUL shot Jill....... nice view there.

    Greetings,Joop

    SvarSlett
  4. Sounds like a great challenge, Jill! I a not sure if I could spend the night alone on a mountain! I will think of 5 points too. Lovely photo, have a happy day!

    SvarSlett
  5. Hei
    For en god ide. Kanskje jeg også skal prøve:) Marit:)

    SvarSlett
  6. No vart eg inspirert til å sette meg fem mål sjølv for 2014, det skal eg jammen gjere!:-) Den med fem nye fjelltoppar fekk eg lyst til å herme etter deg:-) Det blir nok ein av dei fem:-))) Klem

    SvarSlett
  7. det er bra med et mål men 5 med en gang :-) du er tøff !

    SvarSlett
  8. Denne utfordringen var flott! Gratulerer med oppnådde mål! :-)

    SvarSlett
  9. Ingen dum ide att utmana sig själv! Ska nog sätta upp några mål åt mig sjölv inför nästa år. Och då kan jag ju tjuvstarta redan i år!
    Måste än en gång få säga; vilka underbara bilder du bjuder på här på bloggen!
    Kram Lotta

    SvarSlett
  10. Satte vel opp et innlegg med mine mål for 2013, og da ligg det i bakhodet og pusher. Veldig kjekt å utfordre seg sjøl!! :-) og som du, er det nedskrevet, så er det meir vanskelig å "glemme" dei. Det er når vi utfordre oss sjøl at vi utvikle oss ;))
    Gratulere med å oppnå dine mål Jill! :-*

    SvarSlett
  11. Jag ÄLSKADE detta inlägg, blev superinspirerad och motiverad att utmana mej själv med något det kommande året! Du beskriver det så bra, tack!! <3

    SvarSlett
  12. Innlegget ditt inspirerer, Jill. Fikk meg til å snu tankene mine ang en utfordring jeg har gitt meg sjøl innen november. Takk.
    Og god helg til deg!

    SvarSlett
  13. Now thát's a challange! I am looking forward to reading all about the 5 topics on your blog! :-)

    Best regards from the Netherlands,
    dzjiedzjee.blogspot.com

    SvarSlett
  14. Så moro med Challenges - jeg skal gå i tenkeboksen å finne 5 eller flere Challenges for 2014!!
    Ha en finfin mandag!
    KlemKKann

    SvarSlett
  15. Inspirerende Jill, tror jeg også vil prøve å sette opp noen mål fot neste år! Takk for inspirasjon. D-:)

    SvarSlett
  16. Hej!
    Tack för din hälsning!
    Vilken fantastiskt vacker natur du bjuder på - underbart i färg och bild!
    5 mål som du säkert klarar med glans! Lycka till!
    Trevlig vecka! /Bea

    SvarSlett
  17. Ja det er sant Jill - vi trenger utfordringer - takk for tipset - nå kverner det i hode :D Har hatt slike mål før men det har liksom dabbet litt av med årene etter hvert som diverse fjelltopper er besteget og hav beseilet ;D men det er jo bare å sette seg nye mål og komme seg ut av komfortsonen som du har skrevet om før her :)

    Herlige Jill - du inspirerer ;D

    Klæm fra nord!

    SvarSlett
  18. There are some interesting points in time in this article but I don’t know if I see all of them center to heart. There is some validity but I will take hold opinion until I look into it further. Good article , thanks and we want more! Added to FeedBurner as well

    SvarSlett
  19. Så supert at noen av dere ble inspirert at noen alt har gjennomført noen. Vi gjør det vel alle mer eller mindre men litt mer morro i å lage en liten konkurranse for seg selv:)))

    Hadde vært morro å vite hva dere har utfordret dere på:))) fin helg:))

    SvarSlett
  20. Hei Jill. For en vakker framtoning du har, både i tekst, bilder og formgiving av bloggen :) Kan jeg spørre deg om hvilket kamera du har med deg på tur?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Beate:) og takk for fine ord:)

      Jeg bruker et Canon EOS m, det veldig bra kamera utenom kvelds bilder da er det ikke fullt så bra:)
      Men jeg kan anbefale et Canon G12 eller den serien der for det er også et supert kamera. Kjøpte EOS m fordi det gikk an å bytte linse samt at kameraet var lite:))

      Godt Jul og et rikt Nytt År! :))

      Slett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg