VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Blåsbort tur til Gamlemsveten.











Den lille øyen bak Nansen er hjemme:)) Så liten og fin plass å bo!

Det ble en plutselig impulsiv fjelltur idag, og det ble en riktig blåsbort tur også.
Det blåste så kraftig på toppen av Gamlemsveten idag at Nansen fikk sideskill og
jeg måtte finne frem min indre eskimo. Brrrrr...det var sannelig kaldt. Til tider
 blåste det så kraftig att jeg så bena mine ved siden av meg selv i det vi basket oppover.
Enda jeg hadde minst 8 kg ekstra på ryggen var det vanskelig å holde seg på bena.
Til og med Nansen kom og ville gjemme seg for vinden bak meg:) akkurat som det hjalp! :)))

Men en god tur skal kjennes, så vi koste oss virkelig. Prøvde å finne en lun krok på toppen,
men som Ludvig sier..." det blåste nordavind fra alle kanter" Godt å få på varmt og tørt tøy.
Vi delte broderlig lapskausgryten, jeg nytte en kopp varm kaffe og utsikten
 så svevde vi med vinden ned igjen mens kveldsmørket kom sigende.

nansens gode gjerning

Vi var på vei ned og kommet ganske langt der jeg gikk 
å sullet i mine egne tanker. Nansen gikk fri og tusket 
bak meg. Til han rolig går forbi meg med noe i tresaker i munnen.

Litt forbi meg snur han mot meg og jeg ser han bærer på trekoppen min. 
Jeg hadde mistet den, tråden hadde slitt og han hadde 
plukket den opp....så redd for den koppen:))takk gode Nansen!!

♥ hjertet mitt smeltet 

18 kommentarer:

  1. AMAZING....what a wonderful place on earth.....your pictures are FANTASTIC ! !

    warm greetings, Joop

    SvarSlett
  2. Amazing views and scenery. Just stunning, Jill! Your Nansen and your photos are beautiful! Happy Weekend!

    SvarSlett
  3. Wonderful photos and so cooling, your dog is a good looking fellow.
    Merle..............

    SvarSlett
  4. Godt nytt tur-år, Jill. Og så skjønn Nansen er med sideskill. Digger fargene i de to øverste bildene dine. Han er en oppmerksom kar, din Nansen. Søt historie om turkoppen din.
    Elisabethnyttårsklem

    SvarSlett
  5. What a fantastic life you must have. The landscape is absolutely gorgeous!! Enjoy! ;-)

    I hope that you'll have a great weekend! ;-)
    Gert Jan Hermus
    dzjiedzjee.blogspot.com

    SvarSlett
  6. Godt nytt år Jill, fin historie og meget bra bilder !

    SvarSlett
  7. Godt nytt år, Jill & Nansen! <3
    Nydelige bilder fra en tur som vekker utrolig gode minner.... og jeg klarer ikke å la være å gråte, men det er gode tårer.
    Det hadde vært ubetalelig å få gjort turen igjen - sammen med dere to <3 love you!

    SvarSlett
  8. Hei og godt nytt år !
    Herlige bilder, skal være litt tøft ute nå !

    SvarSlett
  9. Et Godt Nytt År ønsker jeg deg!
    Så fint å besøke deg igjen å nyte dine fantastiske bilder! : )

    SvarSlett
  10. Tøffinger! Hva skulle du gjort uten Nansen. ;)
    Ha en fin søndag..

    SvarSlett
  11. Å, disse bildene er så nydelige. Men jeg ser det er kaldt. Godt at dere ikke blåste utfor kanten på toppen der. :)
    Fantastisk flott gjerning Nansen gjorde med koppen. Så klok og god han er.
    Godt Nyttår til deg og Nansen fra meg og mine sofakatter! ;)

    SvarSlett
  12. Wiiii no savner e virkelig å gå tur med dåkker to!!!!

    J :)

    SvarSlett
  13. What beautiful photos!

    Greetings - Monika and Bente

    SvarSlett
  14. Men så gulligt och duktigt av Nansen!! Å underbara bilder som gör mej sjuk av längtan!:D

    SvarSlett
  15. Hello Jill,
    What a fantastic shots from that amazing place. So wonderful to see how you live while this trip.
    The last shot of your dog, is really great.

    Best regards, Marco

    SvarSlett
  16. For ein skjønn og klok hund du har! Godt nyttår!

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)