Iskald lykke på Frostadtind!

En god start på testing av Helsport sin Huldreheimen.



Huldreheimen beskytter veldig godt mot 8 iskalde m/s fra nordøst..det må jeg si!!
En kopp rykende varm fjellkaffe er balsam for hjertet...:))
 Uklart iphone bilde men stemningen sees likevel.
 Nansen la sin elsk på Veronica, og det var ganske gjensidigt :)
Gjett hvem som boltret seg i kulden, han lå utenfor teltet og passet på:)
Hoi som det blåser, til og med Nansen prøvde å søke ly.
Så en skål for livet & vennskapet!


Iskald lykke på Frostadtind, snebyger 11 kystkalde minus og 8 m/s er ikke for pyser. 
Det var bunnfrosse på toppen så vi måtte ned et par høydemeter for å finne feste i fjellet.
Vi rakk akkurat å slå opp teltet før mørket kom med mer vind og sne. Litt mer hardbarkede
 turer enn man er vant til er alltid lærerike. Mer tur erfaring er alltid bra å få!

I slike forhold ble det en godt start på å teste Huldreheimen. Posen har utrolig godt
 hold i seg og den beskytter veldig bra om mot vinden som kom med sine 8 m/s fra nordøst.

det gikk noen pakker sjokolade
en skvett vin for å nytes
 REAL turmat smaker alltid
varm og søt eple & kanelsuppe
og rykende varm kaffe
fra det varme bålet
vinden som rusket i teltet
månen som tittet frem i ny og ne
ikke minst to glade jenter
og en selskapsyk Nansen.
fra hodelykten kunne vi telle iskrystaller
i telttaket....vakkert!

Slike vindforhold kjøler deg raskt ned og dagen blir lang når det mørkner alt kl 16.00.
  Selv om vi hadde det komfortabelt måtte vi hive inn flagget midt på natten, da hadde
vi vært der i 12 timer alt og var allerede noe nedkjølte da vi la oss. I det vi pakket  og
gikk ned igjen til bilen midt på natten var det stjerneklart og ganske stille.
En god start på en spennende forsettelse......:)

Batteriene laddet seg raskt ut og endte opp i sports bh`n. Så noen er iphone
bilder med litt dårlig kvalitet. Men stemningen ser man uansett...

this was lovely! 

Takk Veronica og Nansen for et
fantastisk iskaldt og herlig lite eventyr!
Og takk til kroppen som hadde en skikkelig god dag!!

Her er resten av jentene som tester soveposen
HULDREHEIMEN  + BESKRIVELSE

Kommentarer

  1. Tøffa! Men d såg kaldt ut. Brrrrrrrrr………..

    SvarSlett
  2. Wow, you are brave to camp out in the cold.. I hope you and your friend were warm with the sleeping bags. And Nansen has all that hair to keep him warm.. Cool photos! Have a happy weekend!

    SvarSlett
  3. Ja.det må eg si er noen spreke ryper til fjells!Var det så kaldt medmiusgrader att dt var derfor dere gikk ned igjen..Holdet ikke Huldreheimen mål?Er på jakt etter gode tips til soveposer og telt så dette innlegget var flott!
    Nydelig bilde av sjarmøren Nansen og..søøte øyne har han:))
    Håper dere er i en god varm plass nå og har det bra.Fotte bilder.

    SvarSlett
    Svar
    1. Soveposen holder helt mål Anita:) En av de bedre jeg har prøvd. Vi ble noe nedkjølt i forkant og da kan det være vanskelig å få i seg varmen. Kulde og vind sammen er tøffe saker:))

      Her kan du lese mer info: http://www.helsport.no/no/OM_HELSPORT/nyhetsarkiv/Nytt_soveposekonsept

      Jill c";)

      Slett
    2. http://www.helsport.no/no/produkter/SOVEPOSER_helsport/_PRO_SOVEPOSER/Huldreheimen_Down

      Dette er posen jeg har:)

      Slett
  4. Camping in the snow too cold for me brrrr...........
    Merle..............

    SvarSlett
  5. Camping in the snow :-)

    Amazing serie !

    Greetings - Bente

    SvarSlett
  6. Dette såg iskaldt ut ...så tøffe de e !! :-)

    SvarSlett
  7. det ser jo nesten ut som en expedisjon , knall bra bilder !

    SvarSlett
  8. Wow, barske damer i fjellet! Mektig imponert av dere under slike forhold :D Alt er lærerikt, så en god erfaring rikere - og nye, gode minner skapt ;)

    SvarSlett
  9. Må til med tøffe forhold for å teste en tøff pose ;)) Nye erfaringer er alltid spennende. Tøffe dokke som prøvde dokke på den vinden! Har en Huldreheim eg og, men ikkje like varm som den du har, de har eg Austfjord for vinterbruk.
    Gleder meg til å lese neste testtur! :-D

    SvarSlett
  10. Tusen takk for besøket på bloggen min, supersporty freshe deg..... Jeg bor mye på hotell og den storbysengegavlen er absolutt den kuleste jeg har opplevd.

    SvarSlett
  11. Godt nytt turår til deg spreka - ser du er godt igang :D i kulden - dåkker e hærig som vi si her nord !!! Viktig med ordentlig utstyr på slike turer ja :)

    Isende kaldt her også men klarvær og et vanvittig flott lys - sola er tilbake og dagene blir lengre - deilig !

    Gode daga tel dæ og Nansen :)

    Hilsn Liva !

    SvarSlett
  12. Hei hei - sååå herlig - det kaller jeg skikkelig tøffe jenter!!
    Telttur midt på vinteren har jeg ikke prøvd - det må jeg prøve!! - Herlig!!
    Ha en finfin onsdag - KlemKKann

    SvarSlett
  13. Härliga bilder men så kallt då....Nansen verkar dock njuta :-)

    SvarSlett
  14. Tøffe er dere! Ser så flott ut på bildene dine, men kan forestille meg at det var godt å komme innomhus etter den turen der :)

    Klem fra Irene

    SvarSlett
  15. Dere er tøffe som telter i slike kalde forhold. Brrr! Men så jo likevel veldig koselig og stemningsfult ut og kjekt med nye erfaringer som du sier :-)

    SvarSlett
  16. Blir så inspirert av turene dine at jeg har gått til innkjøp av nye sko som jeg kan bruke til turer!!! Løype her kommer jeg!

    Takk for inspirasjon Jill:)

    Elisabeth:)

    SvarSlett
  17. Så mange fine fjellbilder! Såg iskaldt ut...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)