Ørn og vakre skyer på Storhornet.




Utrolig vakkert lys idag. 


Det ble mye klapp og kos på Nansen idag:) Fine goguten min!




Dagens høydepunkt var ungørnen som satt nede i fjellsiden ca 50 meter fra stien. Jeg slapp 
sekken og Nansen, listet meg så langt jeg kunne og ca 15 m fra hørte jeg at Nansen fikk selskap
 oppe på stien. Fornøyd står han å får kos av en hel gjeng. Lurte sikkert på hvor matmor var:))) 

nydelig lys idag
mange hunder + enda en samojed
lite med matpakke
kaffe & sjokolade
mange glade fjellvandrere
isende kald vind fra sør-sørøst
gode klemmer fra søte små

Utrolig fin opplevelse å komme så nært uten at den gir noe slags tegn på å ville lette.
Foreldrene var også i nærheten dobbelt så store, fikk bare dårlige bilder av disse to vakre ørnene. 
Denne ørnen var nok fra kullet i fjor. Frisk fjelluft med utsikt mot hav og skyer, hjertesukk!

You`ll have a clearer view of reality when 
your head is in the clouds!
Lesson from nature

Med ønske om ei klarsynt uke c",)

Kommentarer

  1. Det er ei ørn som sirkler over sjøen utenfor kontorvinduet mitt, de er et majestetisk syn disse fuglene! Jeg har aldri sett ørn på nært hold og er skikkelig fascinert av bildet ditt - heldig du var som fikk komme så nær:)

    Takk for at du deler vakre bilder fra enda en tur,
    god klem og god ny uke til deg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi er heldige som bor her ute i havet:) Du spurte om hvilken øy jeg bodde på og det er ute på Roald:)) Kjempefin uke til deg også Hanne:)))

      Slett
  2. fantastisk landslap og bilder !

    SvarSlett
  3. Du hilser dine besökere en klarsynt uke! Nå fikk jeg åpningen på den; for en flott side du gjör med bilder og tekster, jeg tror jammen det er tre soler der du er, den som skinner ovenifra og så du og Nansen! Jeg kommer igjen! Du blir lenket till på min side OK? Hilsen i vinden fra Tove i Skellefteå nord i Sverige

    SvarSlett
  4. How cool seeing the eagles along with this beautiful scenic views. Nansen is always adorable. Great shots. Have a happy week!

    SvarSlett
  5. Så flott bilde av ørna da! Wow!

    SvarSlett
  6. Fantastiska bilder från din trakt! Ni har vackert!
    Nansen är ju för söt!! Vilken going han är!
    Majsan/

    SvarSlett
  7. Underbara bilder!! jag kan helt enkelt inte se nog från er vackra natur!! :) Å så kul att få se örnen!

    SvarSlett
  8. For en herlig dag for en tur på Storhornet :)) skulle ønske Alnes var litt nærmere og lettere tilgjengelig for meg :-( Fantastiske bilder Jill, og litt av en opplevelse med den ungørna :))

    SvarSlett
  9. Flott sted å fange skyene ... og for en utsikt! Ser du fikk en skikkelig bonus på turen også. Kult å få se ørn på såpass nært hold!

    SvarSlett
  10. Flotte utsiktbilder frå fjellet! Er Storhornet på Godøya? Er litt lenge sidan eg budde i Ålesund, men ut frå bildevinkelen mot byen og over Vigra, meinar eg fjellet må vere uti der ein plass...

    Ikkje kvardagskost å få så nære bilder av ørn, nei!

    SvarSlett
  11. Nok engang flotte bilder fra deg Jill... :-)

    SvarSlett
  12. Hei hei - så vakre bilder - så vakkert lys - så vakker utsikt - så vakker blå-farge - og til slutt vakre Nansen!
    Hos meg har vi ikke sett sola siden midten av desember - vi har masse deilig snø og herlig vinter - men savner sola!!

    Ha en finfin torsdag!
    KlemKKann

    SvarSlett
  13. Jag har inte ord. Jill du tar andan ur mig med dina bilder!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)