VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

lørdag, juni 28, 2014

Camp Molladalskaret.

Romedalstinden venstre - Storekopptindane midt på og dei 3 søstre på enden, viser ikke helt.

Glade vandrere iallefall - men helt sorgløse er vi vel ikke:)


 Teltet var oppe på 1-2-3, en super plass like ved Høgevatnet nedenfor råsen opp til Molladalstindene.
Sommerpakken fra Devold har kommet! "Sukk" valgets kvaler pleide jeg ikke jeg å ha, før nå!
 Kald sjokomelk og skive med brunost er å blir en favoritt!!
 Livets pause...hjertesukk!
Hjørundfjorden går mellom tindene her og er en utrolig reise i seg selv.

Nede ved vannet ser du en grønn sirkel som er teltplassen. Fint! 


 Alltid rom for en go`prat!  Nansen holder alltid på hemmeligheter! :)
 Molladalstindene stiger stolt til værs. Ramoen eller Jønshorns ligger mot venstre og viser ikke her.

Det vakre skarpskårne tindene lå gjemt i skydekket som holdt seg fast rundt tindene.
 Nede i Molladalsgryta stod kun et telt. Storevatnet der tindene kan speile seg i klarvær!
En flott plass å sitte på ladding der det er rom for luftige tanker...
 Molladalstinder - så utrolig vakre.

Nansen er vakker blant tinder og blå himmel.
Så tar vi turen ned til vår "mobile hytte". Snakk om boltreplass.
Vel nede igjen. En hver "hytte eier" med respekt for seg selv har flagget oppe når man er på hytta!!
 Men først litt varm mat - altså havregrynsgrøt og en kopp kaffe.
Det er få ting som kan måle seg med å sitte rundt bålet en sen kveld!
 Du er ganske trett når du ikke orker å stå for å spise!!!!
 Nansen liker godt å ligge inn i teltet. Så lenge han er tørr er det greit. Men luken er storsett åpen.
Godmorgen!  Natten var rolig. Vi sov fra 2100 - 06.30 et stille vakker morgenstund! 
 Litt rom for å lese før vi starter å pakke. #huldreheimen#helsport
 Jepp, først etter alt var pakket så jeg at jeg stod i superundertøyet så da gikk jeg like godt i det!
Sindig kar Nansen som sjelden eller aldri lager noe styr.....sauene som var nyskjerrige:)))
Så var eventyret slutt for denne gang.

Ble litt tilfeldig at turen ble akkurat i dag. Men tilfeldige ting kan være helt ok. Selv om yr 
meldte kuling tenkte jeg at i Molladalskaret måtte det være ganske stille. Med rette, det var ganske 
stille og stillere ble det. Kulingen viste seg overhode ikke. Dalen badet i sollyset til godt ut på kvelden. 
Kun et menneske gikk forbi teltplassen i løpet av kvelden og hilste pent. Ellers var det vi, sauene og 
fossen som laget lyder i dette stille landskapet ved Høgevatnet der vi campet.

Nansen oppførte seg som han pleier å brukte overhode ikke tid og energi på sauene!
Men holdt et øye med han likevel, men han er virkelig en from kar det må jeg si!

Molladalskaret er ikke fullt så fasinerende som selve Molladalen men likevel et absolutt 
fantastisk sted å campe! Vannet var også overraskende varmt. Solen måtte ha varmet vannet
 i løpet av fineværs perioden. Det var to "plopp" og jeg så halen til en liten skapning. Hvilke
ferskvannfisk dette kunne være fikk jeg ikke sett. Hadde nok ikke vært noe klokere om jeg 
hadde sett den, for det har jeg ikke greie på! 

ROUTE:
Ferge fra Sulesund  -  Festøy.
Ta av til venstre og kjør langs Hjørundfjorden.
Ta opp til Standalsætra - 10 kr i bompenger.
Sauene går fritt her så kjør forsiktig!
Fin parkeringsplass et godt stykke opp i dalen.
Turen i seg selv er ganske enkel på flotte stier.
Mye drikkevann til firbente.

En tur jeg absolutt anbefaler de fleste!
#devold#devoldpåtur#devoldambassadør#huldreheimen#helsport

16 kommentarer:

  1. Wow - a really great story in pictures!
    Greetings - Monika

    SvarSlett
  2. Som vanlig flotte bilder i spektakulære omgivelser. Vi begynner nesten å bli litt bortskjemte....Og han Nansen han ser ut til å være en kosebamse av dimensjoner. Her i gården hadde det nok vært mer fart rundt de sauene tror jeg! Ellers er det fint dette med flagg. Jeg har flere ganger tenkt på at flagget skulle vært med på tur. Den ene gangen i året det er med er jo på 17 mai, og det er like trivelig hver gang. Og hver tur er jo nesten som en høytid så kanskje det burde vært med fast på tur?

    Som ambassadør utvides vel sortimentet, og valgets kval melder seg kanskje oftere. Det er jo på mange måter et luksusproblem, men også til litt ettertanke:) En bra ambassadør har de jo uansett fått!

    Forresten, det kan vel ikke ha vært noe annet enn ørret du så snurten av?

    SvarSlett
    Svar


    1. Ja omgivelsene her er virkelig vakre og taler nok for seg selv. Nansen er og blir en kosebamse rolig og stødig som han er. Han elsker rett og slett alle han treffer, makalaus raus!! :))

      Jeg har setter meg noen mål i ny og ne og tar med flagget da for å feire.:)))Vi er jo også så stolte av vår norske vakre natur at det er jo grunn nok for å flagge i seg selv spør du meg:))) og som ambassadør kan man jo reklamere ekstra for vår norske natur. Luksusproblem, ja sannelig! og ettertanker har jeg ofte om det meste. Hvor bærer det veien med folk idag.....skulle tatt på en ryggsekk og fått opplevd hva naturen kan gjøre med en!! Sunne verdier!

      Den fisken...den var knappe 10 cm og synes jeg skimtet noe gullbrunt men det skjedde så raskt at jeg lurer på om jeg fantaserte meg frem til det:)))) Men det kunne vel kanskje være det..:)

      Slett
  3. Så fantastiska bilder! Du dokumenterar ditt land perfekt med dina upplevelser. Inte behöver man åka till Mallorca när man kan åka till grannlandet på semester.
    Vi åker ju till Norge i höst hoppas jag för drevprov men det blir nog högst 2 dagar.
    M/

    SvarSlett
  4. Takk for fine ord Lindsjö:)) så dere skal til Norge så spennende. Skal tro hvor dere skal da:))
    Jeg foretrekker nok Norge fremfor Mallorca av mange grunner men mest er at jeg synes 20 grader er varmt nok:))) slik er det når man vokser opp nordavinden:))

    Hils hundene:)))

    SvarSlett
  5. Takk for at du deler turopplevelsen!! Utrolig flotte bilder av den nydelige naturen du har rundt deg!!
    Nansen er nok den beste turvenne! :-)

    SvarSlett
  6. Dere to inspirerer gang på gang med flott natur og et flott vennskap, en får lyst å ta turen sammen med dere!

    Bente:)

    SvarSlett
  7. Great shots and ladscape, wonderfull dog.
    greeting from Belgium

    SvarSlett
  8. Lovely fotos, happy summer, greeting from Belgium


    SvarSlett
  9. Underbara bilder!! Så vackert det är! Vill dit jag med, men tänker hur ska jag hitta alla de fina platserna...:))

    Snygga kläder från Devold också :D

    SvarSlett
  10. wow , fantastiske bilder ! takk for at du deler dine opplevelser med oss :-)

    SvarSlett
  11. Flotte bilder! Inspirer til å besøke sunnmørstrakter :-)
    Ser ut som et realt telt du har? Hvilket er det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja flott på sunnmøre:)) det er et Vaude telt jeg kjøpte på ebay. Veldig fornøyd med det. Veier 1,4 kg og utrolig lett å sette opp. Har ikke fått testet det i skikkelige vindforhold ennå men det virker som det absolutt er av god kvalitet:)
      Jill

      Slett
  12. Hello Jill,
    Very wonderful shots, as always!! Great to see the mountains with a thin layer of snow.
    A fantastic place and nice shots of you with your lovely loyal dog.

    Best regards,
    Marco

    SvarSlett
  13. Flotte turbilder, som alltid! Flott at du deler dette med oss og tipser om hvordan komme seg dit om man kan og vil :)

    Ha en super sommer!

    Irene

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)