Eltrane, Sula.

En vakker dag på vei ut mot Eltrane med et par regnbyer i. Ingen regnbue dukket opp.
 



 Utsikten er som på alle fjell ute i havet. Hav og fjell er en utrolig slående kombinasjon synes jeg.
 Stiene ut til Eltrane er så utrolig flotte, veldig enkelt terreng som dere ser.
Nansen skulle liksom se fremover han også!

En stor takk til Devold som alltid holder meg varm på tur!!
 To cruise skip etter hverandre. Fint å se på men cruise er nok ikke noe for meg!
Da ønsker jeg alle turistene en god tur videre ut mot havet der skipet la over mot vest.
 Helt til venstre en snutt av Hareidland. Midt på Eltrane og til høyre Godøyfjellet.

 Vakkert her ute i havgapet.
Plutselig ble alt grått igjen og vi startet på turen hjem. Nansen vel fornøyd med seg selv!!!

 Turdag - og vi var på vei til Ørskog og fjellene der. Da vi kom ca midt på Ellingsøya så
 himmelen faretruende svart ut over Ørskog så vi snudde og tok turen til Eltrane på Sulafjellet. 
Det angret vi ikke på. Selv om vi fikk to regnbyer skinte solen og i det vi kastet blikket mot 
himmelen over Ørskog skjønte vi at vi hadde tatt helt rett valg.

Dagens lille historie: 

Dagens store hendelse var nok at Nansen ble plutselig borte, noe som sjelden skjer.
Men som alltid når han da dukker opp da har det skjedd en stor begivenhet i livet hans!!
Idag fant han en dådyrklove. Jeg skulle ikke nærmer meg engang. Dette var hans!
Jakt instinktet han slo helt inn og jeg måtte tilbake og hente han flere ganger fordi han
var mye mer opptatt av å ligge å gnage på beinet enn å bli med videre.
Han ble rett og slett helt høy på seg selv!!! Måtte bare le!

Turen til Eltrane er mer lang enn høy og det er flotte forhold å gå i.  Jeg blir stadig imponert over
 Sulafolket sin engasjement når det gjelder å holde stier og hytter vedlike. Dei gjør virkelig et godt arbeid!
 Håper og tenker jeg skal få campe her i løpet av sommeren.

Jeg ønsker deg en fin helg med gode turer i:))

#devold#devoldpåtur#breeze#devoldambassadør

Kommentarer

  1. Det er så gøy at du og Nansen er på luften igjen. JEG blir så inspirert til å komme meg ut så jeg håper virkelig du forsetter!! Tenker å lage meg en blogg jeg også men er fremdeles på bare planlegging! Ønsker deg en fin helg videre.

    Bente :)

    SvarSlett
  2. I agree with you: sea and mountains form a stunning landscape!
    All your photos are gorgeous and very bright colors ... congratulations for your country!

    Bia

    SvarSlett
  3. Nydelige omgivelser! Takk for turen! :-)

    SvarSlett
  4. Så bra at Nansen hadde det gøy :-) kjempe fine bilder !

    SvarSlett
  5. Så fantastiska bilder du visar som vanligt, nöje att kika in på din blogg. Du har ju så vacker natur att skildra. Jasså Nansen har lite jakt i sig :-)
    Sista bilden kan Devold använda i sin reklam tycker jag, superfin!

    SvarSlett
  6. Hello Jill,
    Very good shots you show again. It's all wonderful to see the fantastic areas.
    Great to see you on that high position and the ship so low at the back. Great shots!!

    Best regards,
    Marco

    SvarSlett
  7. Hello Jill I am always amazed with the scenic views you share.. Just gorgeous.. And Nansen is always looking beautiful, good doggie.. Have a happy weekend!

    SvarSlett
  8. Blir så glad av å se alle de fantastiske bildene med deg og Nansen! :) For et skue dere har utover hav og øyer. Ønsker dere mange flotte turdager framover.

    SvarSlett
  9. Så kjekt å se bilder fra turene deres igjen Jill, jeg har savnet å få følge dere på tur<3
    Må smile av Nansen som kjenner på jaktinstinktet;)

    Varme klemmer til dere
    Hanne:)

    SvarSlett
  10. Herlige turbilder, og vakker natur! Du er flink til å sette sammen bilder og skape gode stemninger! Søt historie om Nansen også da :)

    SvarSlett
  11. Oj nå var det mange bilder og innlegg jeg ikke hadde sett - flotte turbilder som alltid - tusen takk.

    SvarSlett
  12. Vakre bilder som vanlig :) Jeg sier det igjen, heldige deg som bor ved slik vakker natur!

    SvarSlett
  13. Underbara bilder från er tur! Såå vackert! :))

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)