Løyftene - Bjorli.

Storslått turterreng oppover mot Bøvervannet og videre opp mot fjellene.

Plutselig litt for modig...
Nærmer oss Bøvervannet og første rast.
 Gamle fiskehytter jeg gjerne kunne bodd i en hel sommer.
 Sommeren er i ferd med å smelte isvannet ved Bøvervannet.
Første matstopp, og en liten hvil der tankene bare teller små hvite skydotter! 

Varmt på kroppen kaldt på toppen - Devoldlua er alltid i sekken!
 Elven hadde blitt litt mindre men vanskelig å krysse mange steder.
 Nok av kaffe og drikkevann! Frisk, klart og rennende.
Dagens andre matstopp! Snek meg til å lage et lite bål på berget.
 Nansen veldig skeptisk til å krysse elvene. Lokk og lur, dette måtte han klare selv. Men han kom:))
 2 store og 2 små elver måtte vi over. På det verste hadde jeg vann til midt på leggen.
 Alle elver og vann ble testet grundig! Gjett om det var godt å kjøle ned buken.
Vi er ganske enige om at turene våre er eventurlige!

My kind of walkabout these days......
 Nansen har virkelig utviklet seg til en utrolig hund med stor forståelse av omgivelsene..

 Han følger alltid med og skjønner det meste. For en skikkelig gobamse!
Snart oppe.
Snart matpause matmor?..... trenger litt karbs i labbene...voff!
Og en siste matpause - med fjelltanker i!
 Nansen var sliten på slutten og måtte rope på han flere ganger på vei ned.
Snipp snapp snute så var den eventurlige helgen ute! The hills are really alive!!

Hadde ikke med kart idag men etter skjønn og forståelse av naturen var jeg rundt området
Løyftene på 1380 moh. Det var en solrik dag med et lett drag fra sørøst som kjølte ned
en varm nakke. Solen tok godt og solfaktor 50 ligger alltid i sekken. Men når en alt starter
på nesten 600 moh blir det ikke selve turen opp så lang.

Nansen svinset hit og dit og trodde sikkert han var i et stort parfymeri med bare det beste luktene. 
Jeg holdt godt utkikk etter elgkuer med kalver. Terrenget her oppe er ganske oversiktlig men
man kan aldri vite. Følger alltid med terrenget ekstra godt når jeg går utenom stier. 

Området her oppe er bare en skattekiste av muligheter og jeg gleder meg til å få utforske enda
mer når sommeren har lagt sitt grønne slør over fjellviddene her oppe. En tur for alle!

På vei ned så jeg at Nansen var ganske sliten og tenker at morgendagen blir hviledag!
Takk for turen!

Kommentarer