Camp Reinheimen Nasjonalpark.

Tror man kan gå i dager ja sådan uker i slik et eventyrlig landskap!

Klar for et nytt eventyr!


Vi måtte bare stoppe her pga varmen! Heldigvis kom det litt vind i det vi kom frem til vannet.
 Ja her vil vi bo! Nansen ligger i koma alt!
Til og med Nansen badet -  da er det varmt!! Han er litt pysete slik. Skjønner ikke den greia!
 En vel fortjent hvil etter å ha slått opp telt å pakket ut!

 Vi måtte jo utforske videre innover dalen, og enda vakrere ble det.
 Utsikt hjemover mot teltet i enden av elva. Vår mobile hytte:))
 Jo man kan sakten`s sprade rundt i undertøyet når man er hjemme alene:))




Det er jo bare så utrolig vakkert!
Innover dalen her kan man gå i timesvis. Og der skal det være et skikkelig bra fiskevann vi aldri rakk!
 Nansen blir så tynn når han mister vinterpelsen sin. 
 Se da - man kan drømme seg helt bort! Jeg angret på at jeg ikke ble en dag til!
 Devold sin breeze kolleksjon er utrolig myk og behagelig samt lett og luftig!#devoldpåtur
 Over bekker og elver til både jenta, hunden og fjellskoene var ganske våte! 
 My little wolfie!

Varmt varmt varmt! Enda vi er såpass høyt oppe!
 Nyte livet, roen og kveldskaffe`n. Påfyll ♥  #huldreheimen#helsport
 Herlig - akkurat som vi er skapt! En deilig frihetsfølelse! Kanskje jeg skremte vannet av fisken! :))))
 Å fiske naken blir litt vel mye å by kleggen på!!  Men se den vakre kvelden!!
 Ca kl 22.00 begynte kveldsolen å ta farvel oppe i dalen.
Lite bilder om morgenen da jeg ikke er i modus for knipsing!! Takk for turen!

Reinheimen Nasjonalpark byr på så mye at dette ble bare en liten start. Og vi skal
garantert tilbake hit! Utrolig vakkert, vilt og spennende! En finner mang en fjelltopp 
på godt over 2000 moh. Og fiskevann så det holder! Jeg tok det første og sikkert det 
dårligste pga varmen og vi maktet ikke gå lenger i 30° som var i solsteiken uten et vindpust!
At Nansen skulle bære kløv i dag var utenkelig! Han sendte meg noen takknemlige blikk:)

Kjøpte mitt første fiskekort uten å få så mye som en gresstust! Det ploppet så fisken var hjemme
 men jeg ble rett usikker på hvilke "dubbeditt" jeg skulle bruke, må nok lære å feile en del ganger selv 
om jeg har fått veldig gode råd!:)) Men ja må si meg enig at dette tar tid!!! Men takk takk:)) 
Morro å fiske i vann. Jeg har fisket mye men da kun til sjøs! Det er helt andre saker tydeligvis!
Men gleder meg til å lære!! Må ha meg noen "saker" til i boksen! Herlighet så fersk jeg er!!!
Langevannet ca 10 km innover skal være det "store" fiskevannet der inne.

L I T T   O M 

Men altså - er du på jakt etter et bra fiskevann i utrolig vakre omgivelser er dette absolutt
et sted man kan slå rot noen dager! Kleggen stod klar til å ta imot meg og i velkomst presang fikk jeg
sånn ca 8 skikkelig stikk! Men det må være såpass når man er i slik vill natur!  Lite plagsom var 
myggen og kleggen ble snurt så snart jeg tok et bad og det gjorde jeg opptil flere ganger iløpet av
 dagen/kvelden! Temperaturen i vannet var utrolig herlig!

Det skal være både villrein, jerv, kongeørn, jaktfalk og ryper i området her, men da tenker
jeg at en må mye lenger inn. Hadde nok vært fint med "vadestøvler" for vannet innover var høyt!
Og fjellskoene ble raskt våte! Heldigvis hadde jeg med et letter par for å bruke ved teltet!
Med andre ord et utrolig spennende område å utforske!! Kan være annet skummelt også
men det vil jeg helst ikke vite:))) hehe!

HULDREHEIMEN!
Det jeg må si om den at enda det er en dunpose og var ganske varmt i natt!
Ble den ikke klam av at jeg svettet. Helt utrolig så var soveposen fin temperert 
hele natten. Nesten som den hold ute værste varmen. Veldig bra!!

Kommentarer

  1. Ai ai ai for en fur of for noen omgivelser! Nå når kneet begynner å bli bedre (men ikke helt bra) kjenner jeg at det rykker litt i fjellfoten ja! Herlig badebilde- love it!

    SvarSlett
  2. Thanks for the wonders! ♥

    SvarSlett
  3. For en flott tur! Fargene, motivene, naturen ja alt! Føler jeg har vært på tur bare ved å se på bildene dine!

    Bente:)

    SvarSlett
  4. da har jeg vært i fjor, herlig landskap ! flotte bilder :-)

    SvarSlett
  5. En meget vakker serie fra våres natur..Ble imponert jeg.du er flink som camper alene-Jeg har ikke komt dit ennå.Flott turtips!!Ha en vidunderlig sommer videre.Hilsen Anita

    SvarSlett
  6. Det er jo til å gni seg i øynene av det området du farter i! Og jeg må si det var artig å se deg med fiskestanga i hendene!:)

    SvarSlett
  7. Beautiful pictures, as always, and it seems to me a very pleasant climate for Nansen too!
    Hugs from Brasil <º)))<

    Bia

    SvarSlett
  8. Hei !
    Herlig bildeserie fra fine dager i fjellheimen, ha en fortsatt fin sommer og nyt dagene. Spar litt av godværet på nordvestlandet til jeg reiser dit til helga !

    SvarSlett
  9. It is okay Jill!!! As soon as possible you can see other photos! Only this for the moment...
    Cinzia

    SvarSlett
  10. Åh! Berre SÅ vakkert Jill!
    Regnet gjorde litt godt.
    Men trur SOLA kjem igjen :-)
    Nyt!
    Sommarklem

    SvarSlett
  11. Sjå der ja :)) Fiskestang og greier ;) Flott landskap der inne, uten tvil. Måtte til å google litt og sjekke kart kor du no var. Har hatt noen få kast eg og, men ingen fangst. Er vell helst å passe på lillemann enda. Men flott tur Jill, og flotte friske bilder :-D

    SvarSlett
  12. Tack för dina fina bilder och beskrivning av nationalparken. Verkligen vackert! Bra flyt med vädret hade ni med!
    Majsan//

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg