VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

søndag, juli 20, 2014

Fisketur - Grytavatnet

Norsk natur - den er bare så utrolig vakker, ren og klar!


Lauparen rett over hodet mitt.
Det ble mye bading i dag også. 30 grader inne i gryta - for meg...på kokepunktet altså.

Lærte vel noe idag også. At jeg kanskje burde hatt på mark!!!

 Ja ikke ofte Nansen går så langt ut - så det sier litt om varmen idag!
 Kvakk - kvakk

Ja, sukk! Bare nydelig natur!

Et par gangesår på gang...på tærne!
Lite bilder av Nansen idag som snek seg i skyggen så raskt vi stoppet!
 Vi lurte et lite sekund på å ta turen til Lauparen - Nansen sukket og la seg ned i protest!
 På den runde sirkelen var vi å fisket.

T H E   E N D!

Vi hadde tenkt å fiske et par timer idag. Så jeg ble egentlig litt rystet når jeg fant
ut at jeg hadde stått å fisket nesten i 4 timer. Jeg skjønner ikke dette med tiden altså!

 Klokken var plutselig 17.30 og da startet vi kl 12.00. Men skuldrene bærer preg av  å ha
 stått i solen noen timer idag!!! Enda jeg var så pass at jeg tok på meg en langarmet breeze.
Men det gikk litt tid på å bade idag så det kan jo forklare litt av saken! 
Så hadde vi jo matpause - uten stekt fisk!! Vi var vel ikke nede før 20.30 ca.
Så jeg klarte jo å bruke noen timer til på et eller annet!

om ikke annet sitter jo kastene greit!
0 fisk idag også!!
alle sluker inntakt!
selv om jeg måtte ut i å løse opp to ganger
MEN!! det nappet en liten gang
og det ploppet minst 5 ganger på disse timene
positiv fremgang altså! - i vannet!!
neste gang blir det med mark!! Burde hatt på det idag!!!
----------------------
3,7 km frem til vannet fra parkering 20,- bompenger
noe betaling for fiskekort fant jeg ikke noe steder
skal være mye fisk i vannet og det er dypt der
ligger på 640 moh
alle fjellene rundt ligger på 1300 - 1400 moh

Idag tok vi turen innom SKIPSHANDEL i Ålesund før vi dro innover. Jeg har aldri
vært der før og jeg kom inn i et lokale som kunne være tilbake på 50 tallet minst.
En kjempe koselig gammel mann hjalp meg med alt jeg trengte. Nei hit må jeg tilbake.
Var jo bare så hyggelig å være der:)) urolig med mye utstyr da! 

Kjøpte en ny sluk av den jeg mistet i går + 5 til. Og nå har jeg endelig en sort en også!
Den skal vel brukes på kveldstid/natt om jeg har forstått rett.
Men den røde med "bastskjørt" vet jeg ikke helt hva er. Den lå i skrinet fra før.

Ja ja - jeg er like optimistisk på at det en dag biter
 en stakkar fisk som ikke vet bedre!! 

5 kommentarer:

  1. Ohhhh…wonderful landscape…:))
    Cinzia

    SvarSlett
  2. Blir snart fisk:)

    Det viktigste er jo å komme seg ut, og om du i tillegg koser deg med stanga til tross for at det ble lite fast fisk er det jo helt greit.

    Artig er det nå å se deg med stanga uansett!:)

    SvarSlett
  3. Åh..
    Du tek berre SÅ vakre bilete.
    Men så bor vi no på ein vakker stad også då ;-)

    sommarklem

    SvarSlett
  4. Nydelig natur og fantastisk vakre bilder - så kjekt å "bli med" dere på tur:)

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)