Camp Isavatnet ved Slogen

Slogen reiser seg i horisonten.


Majestetisk Slogen der han reiser seg og er lett gjenkjennelig til og med fra Vigra. Slogen til venstre.

Jeg har registrert at jeg går med noe skeiv sekk ganske ofte! Så her må noe gjøres!
Utsikt ned mot Urkedalen.

Vi kjente jo vinden alt da vi kom men det var jo ingenting mot det som kom senere på natten.
Teltåpningen rett opp mot Slogen, flott utsikt!!


Fisket bare litt da jeg var bestemt for å fiske til kvelden. Det var før det blåste opp!
Veldig bra klestørke!!
 Inn i mellom ble det ganske så vindstille. En virkelig flott ettermiddag.

God stunder kan man vel si!! Deilig å vifte med tærne i solen!
 Det er det jo det flere som er enig i!
 Vi måtte kjenne på fjellvannet og det var litt kaldere en andre vann jeg har badet i.
Godt å få varmen i seg igjen.
Snerten mobil ladder fra Clas Ohlson som også har lommelykt. Ladder mobilen nesten 2 ganger.
Her er det bare å breie seg! Veldig trygt å ligge inntil matmor i vindkastene.
 På vei ned kl 0400 i natt. Heftig tur og jeg fikk pakket alt uten at noe blåste bort! Toppen av Slogen!

 Turen innover mot Øye byr vakre Norge virkelig på seg selv og med fjorder og tinder 
mot blå himmel blir jo man ganske trollbundet. Og det var akkurat en slik dag det var.

På den lokale butikken på Urke var køen lang og varm. Og i det jeg når frem til kassen
kjente jeg det sildrer nedover ryggen. Spør om det er her man får kjøpt fiskekort.
Men det er ikke fiskekort oppe ved Isavannet og en lokal hadde tatt 27 ørret kvelden før.

Altså her var det håp i hengende snøre! Men lite skulle jeg ane at den vakre sommerkvelden
ble en vindfull kveld der det var helt umulig å kaste ut snøret. Vinden var sterk og sterkere
ble den utover natten med regnbyer til. Jeg lå tidvis med telttaket i pannen og tenkte mitt
om at teltet var av absolutt god kvalitet! Det var ganske sikkert opptil 20 m/s i kastene.

Det tikket inn et par meldinger rundt 0400 om at det var ekstremvær i vente, hadde prøvd å nå noen
 før på kvelden men jeg fikk ikke sendt ut noe meldinger.  Konkluderte vel med at det var tryggest å 
bryte opp om det skulle bli kraftigere enn det alt var. Om ikke hadde jeg nok vært der til morgenen etter. 
Vel kort fortalt så kom vi oss trygt ned i mørket. Jeg observerte at vinden måtte ha kommet brått på 
Urkefolket også i det jeg kjørte gjennom  lille Urke grytidlig på morgenen! 
Til og med veiskilt hadde veltet. 

Med andre ord ble det lite fisking men storkoste oss veldig mens været var bra.
Må jo si at det er ganske lærerikt å være ute på tur når været byr på seg selv!

Isavatnet ligg ca på 1000 moh  rett under foten av Slogen.
Så vi må nok tilbake hit og få fisket:))

Fikk vite at telt ved Pacthellhytten, bare et steinkast unna hadde blitt spjæret og
teltstenger brekt så det har vært ganske så heftig i kastene. Vaudeteltet bestod testen !! :)

Kommentarer

  1. Hello Jill,
    Wonderful shots you've made of this beautiful area. It must be great to be there, no stress and no daily problems on your head. I read that the wetter was not so good at that time, that's bad to survive in a tent.
    The shot where you're fishing (22) is very nice, amazing view with rocks and sky.
    Have a good time!!

    Best regards,
    Marco

    SvarSlett
  2. tusen takk Jill at du deler med oss. kjempe fine tur bilder og landskap.

    SvarSlett
  3. Vilt og vakkert!
    Men ikke så kjekt når det blåser opp til storm midt på natta. Var nok smart å bryte opp og dra hjem.

    SvarSlett
  4. Hello Jill
    I also like to explore the countryside, the sea and the mountains!!! But lately I stayed longer in big cities.....
    The landscapes of your country are magnificent, but what a pit that Norway is so cold and so far....
    Have a great week and take care!

    Bia

    SvarSlett
  5. Herregud jeg ble nesten bekymret var du virkelig ute i telt i det været??Det må jeg si!Imponerende!

    Flotte turbilder--Inspirere meg til å dra på fjellet igjen og igjen og igjen!Takk for att du deler!

    Godt att dere kom hjem i god behold:)Mvh Anita

    SvarSlett
  6. Så bra teltet holdt i uværet! :) Er det nytt telt? Så ut som en flott tur i fantastisk terreng! Og flotte bilder som alltid.
    God tur videre!

    SvarSlett
  7. Fantastiske bilder du tar!

    SvarSlett
  8. Härliga bilder från turen! Ha ha Nansen ser ut att ha det gott i tältet. Har du räknat hur många turer du gör på ett år??

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)