VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

tirsdag, august 12, 2014

Sylvkallen 1320 moh

 Og vel møtt til dei vakre tindane i Ørsta ved Standalhytten. En kan grine av lykke!


 Et lite snev av høst dukker svakt opp og to kjekke tauser.
Dagens initiativtaker!! Tommel opp for en perfekt dag Jannicke!!
 Til venstre Fingern, Kolåstinden og Nordresætretindane.
 Nordresætretind , Fladalsvatnet og Fladalen.
Flott utsikt til Hjørundfjorden mot nord og hjemover til Vigra.


Sometimes you just have to live on the edge! :))
 Tror vi ser Saudehornet og innover mot Trandaldalen og lille meg:)) hei hei:))
 Jill, Tove og Jannicke! 3 tause som var mer en fornøyd med dagen!
Helsport jakken har virkelig blitt en favoritt!! Den er bare så fin!
Så mange fjell og tinder en kan besøke, ellemelle .......!!
Oransje sirkel er Sølvkallen
Nesten nede ved bilene igjen. ca 300 høydemeter igjen når du når tregrensen.

Jannicke inviterte til tur i dag og jammen kastet jeg meg ikke rundt å pakket tursekken, 
og det uten Nansen. Trodde det var mye mer ur der oppe enn det var for Nansen liker
 virkelig ikke ur. Men dette er en super tur for hunder, uren er noe løs men steinene er
 små så det er veldig lett å gå både for poter og turføtter! Flust av vannkilder.


Opp gjennom dalen blåste det ganske kraftig, men det stilnet utrolig mye opp mot toppen og i
 det vi kommer helt opp skinner solen gjennom skydekket. Utsikten går helt mot Slogen, Skårasalen
til lille øya mi Vigra. Så vakkert som det kan bli. Turen er kjempefin å gå. Tror det er  ca 8 km opp
 og du må krysse en dal før du begynner oppstigningen til selve Sylvkallen. Absolutt en tur
  for de fleste men det kan være greit å ha et par turer i beina fra før.

TIPS I STARTEN:
Ikke se etter stien i starten men
etter plastikknett i trærne!

Ferge til Ørsta - kjør opp til Standalhytten
og et lite stykke til. Stopp på den siste parkeringsplassen
før det lille strømverket som ligger på venstreside
når du kommer fra Standalhytten. RØD rute!

Takk for en super dag tauser:))

10 kommentarer:

  1. Du er så flink å komme deg på tur!! Blir så imponert!

    Bente:-)

    SvarSlett
  2. Storslått natur! Både i dette innlegget og i innlegget under her! Nydelige bilder!! :-)

    SvarSlett
  3. Kan stemme i den der at det er til å grine lykke av toppene der inne :-D samme følte eg da eg skulle opp på Kolåstinden og såg fjella ;-)
    Nydelig tur dokke hadde, ved en fantastisk fjord! Ha ei super turhelg :-)

    SvarSlett
  4. UNDERBARA bilder som gör mej sååå sjuk!! Tänkte nästan sätta mej i bilen i måndags och köra till Slogen! :))
    Men tänker att jag bör planera en riktig tur och se till att jag hinner besöka fler fjäll under en resa :D

    Tack för inspiration!

    SvarSlett
  5. Hælle dussan for en natur!! det er som malerier av Tidemann og Gude faktisk, snø på topper og grønt lenger ned, fantastisk flott Jill.

    Lo høyt da du undra på om jeg jobba med foto, ha ha ha for det er jammen bare en hobby ja, et tidsfordriv for har neimenn ikke helt taket på strikking om jeg skal si det selv :-) dessuten er det jo å et spark bak til å komme seg ut i naturen og det er vel bra :-)

    SvarSlett
  6. Fjordbilderna är så fina....Så många härliga fjäll ni har. Man borde verkligen ta en tur dit. BLir nog en kort tur till Norge i höst men då för drevprov med dachserne. Jag börjar nytt jobb 1 sep o kan nog inte ta så mycket ledigt ännu

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)