VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!

Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

fredag, november 21, 2014

Geitenibba 854 moh.

Høgsvora ligg bak Nansen og venter på snøen som kommer snart.










P Å  V E I  H J E M   D E N  V A K R E  S O L N E D G A N G E N




Turen i dag skulle egentlig gå til Kvitnykja men vi måtte bare skrinlegge den planen. Turen gikk
 heller til Geitenibba som ligg sørvest for Høgsvora. En flott tur på alle måter og er absolutt
 en tur for dei minste. Kun på nordsiden på toppen går det rett ned. Men terrenget er supert 
for små barn og springe i og langt fra det bratteste.  Fint å campe også der oppe. 
I starten samme sti som til Høgsvora før du tar av mot venstre.

Selv om solen når røde kinn så kjenner man at kulden har kommet
for å bli i fjellene og mange vann har blitt dekket av isen.

En blikkstille dag med en svak dis som forsvant i det blå litt utpå dagen. Fine timer på toppen ved
 bålet der vi kunne se utover Ørskogfjellene og dalen vi overnattet i for et par dager siden.
 Og på vei hjem måtte jo vi stoppe ved tunnelene for å ta inn dette vakre synet som er når
 solen går ned ute i havet på slike ekstra vakre dager. Godøy som tar seg ut i kveldsolen.

Ha ei snasa turhelg c",)

7 kommentarer:

  1. Fantastically beautiful - the scenery, the pictures, the dog and the woman!

    Greetings - Monika

    SvarSlett
  2. fantastiske bilder Jill ! god helg :-)

    SvarSlett
  3. Berre elsker å kikke innom bloggen din for dei fine bilda dine <3 Nok en plass eg ikkje har vært, men absolutt kunne tenkt meg å ha vært ;-)

    Ha ei super turhelg Jill :-)))

    SvarSlett
  4. Herlig tur med nydelig lys!

    Ha en kjempe fin helg du også:)
    Bente-:)

    SvarSlett
  5. It is so beautiful !! so beautiful... I am enthusiastic..... It is amazing.........!
    Have a nice Advent. Jarka

    SvarSlett
  6. What a beautiful place! Stunning shots. Your gorgeous Samoyed is an exact image of our beloved Sasha. Unfortunately our Sasha is suffering from bad hips and diabetes and can no longer accompany me on photo shoots, but she still has that stubborn Samoyed attitude!

    Have a great weekend.

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)