Camp i skogen.

 Årets siste overnatting ute og vi fant en super plass med 5 stjerners komfort.
En som vet å legge seg på rette plassen.....
Kaffevannet koker........
 I det fjerne ikke så altfor langt unna ser vi det lyser i stille grender.
Min første natt i gapahuk alene men ikke den siste. Veldig fornøyd der altså:))) 
 Hmm....skal tro om vi hadde englebesøk:))
Nansen storkoste seg som han pleier - tror han likte å ligge over i gapahuken ekstra godt.
En hjort kom iallefall på kveldsbesøk etter rauting eller brølet å dømme var det ikke noe annet!
 Bare å slappe av igjen. En stund hørte vi den bak oss også så han lusket vel etter gobiter.
Så ligger vi der da og hører på alle skogslydene og dyrene som er i nærheten.
Alltid rom for en kosestund...
Natta fra gapahuken! 

m  o  r  g  e  n  s  t  u  n  d
Fremdeles mørkt kl 08.00 om morgenen.


Da har vi gjennomført turprosjektet for i år. 
En overnatting hver eneste måned i 2014.

Denne natten lå vi uten telt under åpen himmel og må bare si at jeg sov bedre slik.
 Med reinsdyrfell og Huldreheimposen var det både varmt og behagelig. Inn i mellom 
små våknet jeg av snø som smeltet fra trærne og traff nesetippen min. Men når du sovner til
 synet av flammenes dans som sakte ebber ut fra bålet får man en spesielt rolig søvn tenker jeg.

Litt mer lyder i skogen enn på fjellet der vi pleier å campe. Men flere skogturer blir det helt 
sikkert. En rolig og stille natt utenom hjorten som var på snarbesøk. og en fugl som holdt hus 
i et tre ganske så nært. I det vi våknet rundt 08.00 og satte på kaffevannet lavet snøen ned og
 dekte sporene fra i går. Etter en stund vendte vi  nesen hjemover og tuslet mellom snøflak som
 dalte stille ned fra en mørk himmel. For en fantastisk god og rolig start på dagen!

[ lite landskapsbilder da kameraet mitt er dårlig på dette lyset ]

Gratulerer til meg selv og 
Nansen for vel gjennomført prosjekt.
Det har vært 12 fantastiske overnattinger!!

#devold#devoldambassadør#devoldofnorway

Kommentarer

  1. Gratulerer så mye - jeg har samme ideen for neste år - en utenatt hver måned - jeg trodde jeg var alene om ideen - men jeg har sikkert, litt ubevist, snappet den opp her hos deg. Takk for mange flotte bilder og gode innlegg i 2014.
    KlemKKann

    SvarSlett
  2. Gratulerer med vellyket prosjekt :-)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med vel gjennomført! Flotte bilde og gode tips om teltplassar. Det var et klart høydepunkt for meg og med teltprosjektet i 2012-13 - og eg kjenner eg saknar det litt. Kanskje eg må ha ein ny runde i 2015? Spent på kva som vert 2015-turprosjektet ditt!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med vel gjennomført turprosjekt og for at jeg har fått sett bilder fra turene som har inspirert meg veldig mye til å selv dra på tur.

    Bente -:)

    SvarSlett
  5. Gratulere, ser så koselig ut det og sitte ut i skog og mark :). Ønsker deg en godt nyttår, håper du får mange finne turer i det nye året :)
    Klem
    Ellen S

    SvarSlett
  6. Takk for mangen flotte innlegg i 2014.Du er virkelig en inspirasjon for meg:)Vær gang jeg streber meg ut på tur tenker jeg på dere!Også mangen fine tips ang klær og utstyr.

    Ønsker deg ett riktig Godt Nyttår 2015♥

    Hilsen Anita

    SvarSlett
  7. Gratulerer :) Ser super koselig ut :D

    SvarSlett
  8. I love the campfire shots! I hope you are warm there, it looks so cold.. Nansen is a cutie, as always..
    Happy New Year to you and your family!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)

Populære innlegg